Mioforum
22 Mei 2012, 03:58:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: presentatie mio modellen IFA 2007  (gelezen 3806 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
PrinceR
Co-Admin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Deel kennis en info

« Gepost op: 30 Augustus 2007, 19:17:11 »

Vrijdag 31-08-'07  11:00u

PRESS RELEASE

Mio Technology Launches True 3D Mapping for In-Car Portable Navigation Devices 

IFA - 31 August - 5th September, Hall 4.2, Stand 113

Berlin, Germany, 31 August 2007: Today, at the annual IFA consumer electronics show, Mio Technology, top three vendor in Europe of portable navigation devices (PND), unveiled five new products including two new, high-end devices that include 3D displays of maps. The high-end devices – the C620 and C620T (with Traffic Message Channel) - are joined by a new entry level PND – the C230 - that includes full Western Europe maps for only €199, and two new PDAs with integrated GPS.   

Designed to make it easier than ever for motorists to make the visual link between GPS street maps and the local landscape, the new MioMap 2008 mapping software not only includes around one thousand 3D landmarks but also 3D mapping to depict the local landscape. So drivers see valleys, hills and other local geographical features on their maps as well as major buildings such as the Eiffel Tower or Big Ben.

Designed to make it easier than ever for motorists to make the visual link between GPS street maps and the local landscape, the new MioMap 2008 mapping software not only includes around one thousand 3D landmarks but also 3D mapping to depict the local landscape. So drivers see valleys, hills and other local geographical features on their maps as well as major buildings such as the Eiffel Tower or Big Ben.

Features:

•   Intuitive map display with 3D landmarks and digital elevation models
      -   Better orientation
      -   Faster recognition of map location versus reality
      -   Real 3D display of maps
      •   Easy to use interface
      -   Split screen for info, POI, TMC, Route, MP3 and phone book
      -   Play/stop MP3 while navigation
      -   One click to pick up incoming calls or dial out
      -   Easy navigation to Photo Viewer
      •   Road levels are displayed in 3D view
      •   Enhanced signpost display
      •   Enhanced POIs along route
      •   TMC along route display

The C620 and C620t feature Tele Atlas 2007.7 maps and improve Mio’s existing split-screen interface, which makes it easier for users to see local points of interest and important journey information, such as the next three turns and time or distance to destination. The C620 and C620t will provide customers with a high-end addition to Mio’s existing widescreen PND range.

All of the five new devices feature a 400 Mhz processor, the latest 20 channel SiRFstarIII GPS receiver and out-of-the-box speed camera alerts.* The products have retained the slim and compact design that has made the current range so popular, and remain small enough for users to carry around in a handbag or pocket or use for on-foot navigation.

Pricing:
      P360 - 249€ without MioMap v3, 299€ with MioMap v3
      P560 - 349€ without MioMap v3, 399€ with MioMap v3
      C230 - 199€
      C620 - 399€
      C620t - 449€ in all countries except in Italy and France: 499€

<a href="http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-1357436824064990759&amp;hl=nl" target="_blank">http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-1357436824064990759&amp;hl=nl</a>
    Video updated

de features

C230

➊ 3.5” navigatie scherm
    ➊ Tele Atlas-kaarten van West-Europa voorgeïnstalleerd
    ➋ Waarschuwing bij het naderen van _itspalen* en -locaties, met gratis updates
    gedurende 1 jaar
    ➌ Standaard waarschuwingen voor snelheidscontroles (alleen indien wettelijk toegestaan)
    met gratis updates voor één jaar, ingaand op het moment van registratie
    ➍ Touchscreen voor snelle en eenvoudige invoer van adressen
    ➎ De SiRFstarIII GPS-ontvanger detecteert het signaal sneller en houdt het beter vast

P560
    PDA Navigatie
    Wi-Fi en Bluetooth® draadloze technologie

Key features
    • Beschikbaar met MioMap v3(A)
    • Navigatie software voor Windows Mobile 6
    • 20-kanalen SiRFstarIII GPS-technologie
    • WiFi voor gratis telefoongesprekken en toegang tot het internet (B) (C)
    • Bestanden draadloos verzenden en handenvrij bellen via Bluetooth® draadloze technologie (D)
    • Snelle 400 MHz-processor voor snelle herberekening van routes
    • Volledige PDA-functionaliteit en synchronisatie met Microsoft Outlook™
    • SDHC support voor geheugenuitbreiding tot en meer dan 4GB (E)
    (A) Wordt apart verkocht op SD kaart
    (B) Uitsluitend binnen het bereik van een WiFi hotspot
    (C) Aankoop van internettoegang is mogelijk vereist
    (D) Pc moet uitgerust zijn met Bluetooth® draadloze technologie voor draadloze synchronisatie
    (E) Geheugenkaarten worden apart verkocht

P360
    PDA Navigatie

• Beschikbaar met MioMap v3(A)
    • Navigatie software voor Windows Mobile 6
    • 20-kanalen SiRFstarIII GPS-technologie
    • Snelle 400 MHz-processor voor snelle herberekening van routes
    • Volledige PDA-functionaliteit en synchronisatie met Microsoft Outlook™
    • SDHC support voor geheugenuitbreiding tot en meer dan 4GB (B)
    (A) Wordt apart verkocht op SD kaart
    (B) Geheugenkaarten worden apart verkocht

C620/C620t
    -   MioMap 2008, dat de recentste Tele Atlas kaarten bevat met elevation model en 3D landmarks
    •   Voor een snellere herkenning van kaartlocaties
    •   Met 3D kaartweergave
    -   verbeterde split screen-interface voor makkelijke toegang tot telefoon en multimediabediening
    -   4.3” navigatiescherm: breed en makkelijk te lezen
    -   Handsfree telefoneren met ingebouwde Bluetooth® draadloze technologie en microfoon
    -   Standaard waarschuwingen voor snelheidscontroles met gratis updates (alleen indien wettelijk toegestaan en voor één jaar, ingaand op het moment van registratie)
    -   Binnen seconden werkzaam met snelle, accurate plaatsbepalin van SiRFstarIII GPS-technology
    -   Alles-in-één laadstation: stroom en TMC
    -   Onspanning onderweg: geniet van je favoriete muziek en leukste foto’s, allemaal op één toestel.
    MioMap 2008

-   Intuïtieve kaartweergave met 3D-landmarks en digitale hoogtemodellen
    o   Betere oriëntatie
    o   Snellere herkenning van de kaartlocatie in de realiteit
    o   Getrouwe 3D-kaartweergave
    -   Makkelijk te gebruiken interface
    o   Split screen voor info, POI, TMC, Route, MP3 en telefoonboek
    o   MP3’s afspelen en stopzetten tijdens het navigeren
    o   Telefoongesprekken aannemen of zelf bellen met een enkele klik
    o   Makkelijke navigatie naar foto
    -   Wegniveaus worden in 3D weergegeven
    -   Verbeterde weergave van wegwijzers
    -   Verbeterde POI onderweg
    -   TMC-weergave onderweg
    « Laatste verandering: 31 Augustus 2007, 19:37:11 door PrinceR » Gelogd

Mio C710 sinds juni 2006
    <a href="http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf" target="_blank">http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf</a>
    PrinceR
    Co-Admin
    Forumbeheerder

Deel kennis en info

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Augustus 2007, 16:11:32 »

video presentatie is geupdate
    de mio C620(t) staat er nu in verwerkt

PrinceR

edit 19:30u
    Extra screenshot van miomap 2008 toegevoegd in video
    « Laatste verandering: 31 Augustus 2007, 19:38:48 door PrinceR » Gelogd

Mio C710 sinds juni 2006
    <a href="http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf" target="_blank">http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf</a>
    Nick Altena
    Forumbeheerder

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Augustus 2007, 22:11:23 »

Wauw..... ik ga sparen...
    Die 620(t) lijkt me een mooie opvolger voor mun c710 (die wil mijn vrouw wel graag hebben dus komt niet te koop  mrgreen )

Ik hoop dat op de miodag deze ook te bezichtigen is.... wil er wel ff mee speulen....
    Leverdata zal nog niet bekend zijn ?

Mio 268 met Igo8
    Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
    Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
    Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
    PrinceR
    Co-Admin
    Forumbeheerder

Deel kennis en info

« Antwoord #3 Gepost op: 1 September 2007, 22:12:35 »

ik zie dat MioTechnology op de IFA ook een variant heeft voor de C520
    de C520tb

The C520tb, featuring a 4.3” widescreen display and split-screen view for greater map detail and supporting journey information, offers integrated Traffic Message Channel (TMC) reports, the latest Tele Atlas maps (2007.1), MioMap v3 software, as well as free out-of-the-box speed camera alerts and 20 channel SiRFstarIII GPS receiver.

The split-screen view provides more routing information to the driver than ever before without sacrificing map detail. The split-screen displays key journey information, such as time and distance to destination, next four manoeuvres, information about local traffic congestion or selected points of interest (POI) nearby, such as petrol stations.

The ultra-slim (2cm deep) widescreen device also comes equipped with a new easy-to-use ‘click-in’ docking cradle with a more powerful speaker for clear instruction.
    The C520tb features:
    - Maps of 22 Western European countries, pre-installed on the internal 1GB flash memory
    - Anti-glare 4.3” widescreen TFT display
    - Split screen view splitting map and journey/POI/TMC information
    - New easy-to-use ‘click-in’, in-car power cradle design with a powerful speaker and pre-installed TMC
    - Larger touch-screen buttons and new predictive keyboard feature for simpler address entry
    - 400Mhz processor and the SiRFstarIII GPS receiver
    - Speed camera warnings out-of-the box, with free updates for one year*
    - USB 2.0 for fast download connection and SD/MMC card slot for memory expansion
    - Hands-free mobile calling with built-in Bluetooth® wireless technology and microphone
    - MP3 player, Photo Viewer, and Calculator

*Note: Speed camera availability is variable from country to country depending on the local law. Consumers receive one year of speed camera locations for free upon registration.

is er iemand die kan aangeven wat hij/zij voor verschil ziet tov de huidige C520(t)?

PrinceR

Mio C710 sinds juni 2006
    Franklin
    Gast
    « Antwoord #4 Gepost op: 1 September 2007, 22:24:05 »

Ik vraag me af of die 3D elevations niet het zicht beperken? Ik bedoel als je route over een heuvel heen loopt mis je in het vooruit zicht een stuk van die heuvel toch? Al is het wel mooi, dat 3D. Maar toch!

Ben benieuwd hoe dit in de praktijk uit zal pakken dus.
    pbw
    Gast
    « Antwoord #5 Gepost op: 1 September 2007, 22:55:33 »

ik zie dat MioTechnology op de IFA ook een variant heeft voor de C520
    de C520tb

is er iemand die kan aangeven wat hij/zij voor verschil ziet tov de huidige C520(t)?

PrinceR

Ik tel bij mij maar 18 landen en 1 basemap, maar dat is dan ook het enigste verschil dat ik kan bedenken.

Correctie: als je bij de kaarten in info gaat kijken zitten er maar 18 in, kies je echter in de routeplanning de lijst met landen zijn het er toch 22! Ik meen ergens op het forum gelezen te hebben dat kleine staatjes in andere kaarten zitten en er ook iets is met Zwitserland. Erg verwarrend.

Misschien een licentie voor de TMC in alle landen?
    « Laatste verandering: 2 September 2007, 10:10:40 door pbw » Gelogd
    Mac
    Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #6 Gepost op: 2 September 2007, 00:48:42 »

De C520(t) heeft ook al 22 landen volgens http://www.mio-tech.be/en/gps-navigation-device-Mio-C520-features.htm: Andorra, Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Gibraltar, Great Britain, Italy, Ireland, Lichtenstein, Luxemburg, Monaco, Norway, the Netherlands, Portugal, San-Marino, Spain, Sweden, Switzerland, Vatican City

Geen idee wat de verschillen zijn.

Wel wat plaatjes van de C620 gevonden, met MioMap 2008:

« Laatste verandering: 2 September 2007, 00:51:40 door Mac » Gelogd

Verdwaald?
    <- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
    mevita
    Gast
    « Antwoord #7 Gepost op: 2 September 2007, 00:56:31 »

Ik denk dat de c520tb gewoon hetzelfde toestel is als de c520t, alleen zetten ze er voor duidelijkheid de b erbij zodat je meteen kan zien dat het toestel over bluetooth  beschikt.

grt Mevita
    Alias
    Gast
    « Antwoord #8 Gepost op: 3 September 2007, 07:22:36 »

leuk, weer een nieuw model..... applause

ze hadden ook gewoon de 520 kunnen aanpakken en daar alle manko's uit halen
    nu vraag ik me af of miomap 2008 ook op mn 520 draait Huh?
    eRDeeWee
    Gast
    « Antwoord #9 Gepost op: 3 September 2007, 21:42:42 »

Als ik nu m'n P550 inlever, zou ik dan, voor alle geleden schade een P560 krijgen? tongue3
    fooraap
    Gast
    « Antwoord #10 Gepost op: 4 September 2007, 08:51:09 »

leuk, weer een nieuw model..... applause

ze hadden ook gewoon de 520 kunnen aanpakken en daar alle manko's uit halen
    nu vraag ik me af of miomap 2008 ook op mn 520 draait Huh?
    dat zou ik ook wel eens willen weten?
    Zijn de processor gegevens en besturingssysteem van de c520 zelfde als deze van de c620? Dan moet het wel mogelijk zijn dit te installeren zeker?
    Mac
    Moderators

« Antwoord #11 Gepost op: 4 September 2007, 21:06:49 »

Kan misschien wel, maar mag niet. De nieuwe software wordt gegarandeerd (in ieder geval voorlopig) alleen geleverd in combinatie met de nieuwe navigatie apparaten.
    « Laatste verandering: 4 September 2007, 21:08:50 door Mac » Gelogd

Verdwaald?
    <- Klik op de weg

Kuruto
    Gast
    « Antwoord #12 Gepost op: 8 September 2007, 08:41:18 »

Ik vraag me af of die 3D elevations niet het zicht beperken? Ik bedoel als je route over een heuvel heen loopt mis je in het vooruit zicht een stuk van die heuvel toch? Al is het wel mooi, dat 3D. Maar toch!
    Ik denk het niet.  Ik heb die elevation gezien op IFA en het viel echt goed mee.  Er is een duidelijke elevatie, maar niet extreem.
    Mac
    Moderators

« Antwoord #13 Gepost op: 17 Oktober 2007, 23:54:13 »

De C620(t) wordt midden november verwacht. De verwachte prijzen zijn nog steeds zoals in het eerste bericht.

Het aantal 3D gebouwen is voorlopig nog zeer beperkt, bij de introductie zijn er voor de Benelux alleen een aantal gebouwen in Amsterdam. Den Haag, Rotterdam, Brussel en Antwerpen komen pas later aan de beurt.

Verdwaald?
    <- Klik op de weg

Nick Altena
    Forumbeheerder

« Antwoord #14 Gepost op: 18 Oktober 2007, 00:21:57 »

Ik denk het niet.  Ik heb die elevation gezien op IFA en het viel echt goed mee.  Er is een duidelijke elevatie, maar niet extreem.

Is dat hoogte verschil in het landschap wel te zien in de cockpit mode tijdens het rijden ? of is dat alleen in kaartmode ?
    Want kijkend naar de afbeeldingen hierboven zie ik in cockpit toch weer een plat plaatje.
    De 3d gebouwen hoeft voor mij niet zo.... ben blij dat dat beperkt is , anders zou ik dat uitschakelbaar willen hebben/maken.

Midden november beschikbaar ? ... dat zal dus wel tegen kerst zijn (met een hoop geluk) mrgreen

Mio 268 met Igo8
    Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
    Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
    Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
    Pagina's: [1] 2   Omhoog
      Print  

Ga naar: