hier dan mijn ervaring met de mio 520t na een paar weken.
het uiterlijk is mooi, schermen zien er straks uit over het algemeen makkelijk te gebruiken.
navigatieover het algemeen gaat het navigeren goed op een paar puntjes na;
heb soms geen voice navigatie bij een aantal rotondes (steeds dezelfde rotondes, ze staan wel op de kaart bijvoorbeeld: komende uit mariaparochie waarbij je in geesteren ov op de eerste rotonde de derde afslag moet hebben).
hij wil nog wel eens de route plannen via binnen weggetjes, dit is zeer irritant helemaal als de "boeren" druk zijn. hoop dat ze dit wel gaan oplossen (tomtom had dit eerst ook, was vanaf versie 5 opgelost)
het is wel even wennen om na het intypen van een adres nog op het knopje "navigeer naar" te drukken. als je tomtom gewend bent moet je wel even helemaal omschakelen.
snelheidaanduidingende snelheidsaanduiding is bij 60 km wegen en 30 km wegen tot nu toe altijd verkeerd geweest. dit is dus niet iets waar je echt op kunt vertrouwen. zal wel aan de kaarten liggen maar blijft irritant.
tmctmc, tja heb de kabel eraan zitten maar hier in het oosten echter geen enkel ontvangst tenzij ik de kabel vast hou. dit schiet dus niet op. helaas is het geen mogelijkheid deze in een volvo v50 simpel op de externe antenne aan te sluiten. de radio unit zit niet voorin namelijk wat ik heb begrepen. dit is echt heel jammer :(
stemmenstemmen in het nederlands, naja is denk ik al genoeg over geschreven. gelukkig kun je zelf simpel stemmen downloaden en toevoegen

de volgorde van praten is voor mij ook niet helemaal logisch en kan ik maar niet aan wennen. helemaal teksten al "bereid u voor op" en de grote afstanden van te voren waarop hij de commando's geeft is zeer irritant. had liever gahad "na 300 meter rechtsaf." kort maar krachtig.
de stemmen "stotteren" soms een beetje.
Beeldscherm en infovan het schermopbouw voor navigatie ben ik helemaal weg van

lekker duidelijk en alle info makkelijk bij de hand. dit is een zeer groot pluspunt. enigste minpuntje is dat standaard er geen minimaliseer knopje opzit.
menu structuur ken je zo als je er even een paar uurtjes mee speelt.
extra dingetjestja heb hem voor het navigeren maar toch wayt dingetjes uitgeprobeerd; foto's bekijken gaat goed als je niet te grote afbeeldingen hebt (laad tijd). mp3s afspelen werkt ook leuk alleen zul je hem moeten tweaken als je dit ook tijdens de navigatie wil kunnen regelen (staat hier wel ergens op het forum hoe dit moet). adres boek; naja die gebruik ik maar niet meer, dan gaat e.e.a. geheel crashen. (zie
http://www.mioforum.be/index.php/topic,9733.0.html).
algemeenover het algemeen ben ik wel te vreden maar of ik de volgende keer weer een mio zou kopen.... wie weet met de upgrades dat e.e.a. beter gaat

mijn verwachtingen zijn in elk geval niet waargemaakt. als ik na een paar weken weer een cijfer mocht geven zou dit niet hoger uitkomen dan een 6.
helaas nog geen tijd gehad om te tweaken enzo maar dat komt tzt wel.
tot zover de eerste ervaringen
groetjes,
thephantom