Mioforum
9 Februari 2012, 02:10:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: v.2 erg langzaam  (gelezen 1511 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hertogjan
Gast
« Gepost op: 9 September 2007, 20:18:01 »

Ik als motorrijder vind het ook vervelend dat je op de versie 3.2 geen routes kan maken en opslaan (ja met poi's moet dit lukken).
Ik heb namelijk alle twee de versies op mijn mio staan (268+)
Dus als ik de motor pak gebruik ik nu de 2.0 versie, kan hier de gedownloade of zelf gemaakte routes openen.

Maar sinds ik bijde versies op mijn mio heb staan is de 2.0 versie wel heel erg langzaam geworden, en dan bedoel ik ook echt heel langzaam kan soms wel 5 minuten duren om een route te laden, en als de route is geladen duurt het ook hééééééééééééél erg lang om het volgende punt te berekenen.

Hebben meer mensen hier last van, en is hier misschien een oplossing voor ?

Emboss
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 9 September 2007, 21:19:19 »

Ik heb hetzelfde gehad, maar heb de volgende workaround gevonden:
Als je wilt overaan van versie 2 naar versie 3 of omgekeerd: eerst terug naar het hoofdscherm,systeem uitzetten, kaartje erin of eruit, en dan aanzetten en de resetknop indrukken.
Sindsdien heb ik geen last meer van een trage V2 versie.
Wie weet helpt het
Marcel
hertogjan
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 9 September 2007, 21:34:44 »

Hallo Emboss,

Ik zette gewoon de mio uit ander kaartje erin en weer aanzetten, ik ga het meteen op jou mannier proberen.
En laat horen als het heeft geholpen of niet.
hertogjan
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 11 September 2007, 11:28:17 »

Helaas het gaf bij mij geen verbetering, het duurt nog steeds erg lang om een route met twee punten te berekenen.
Zin er misschin nog meer opties mogelijk.
Emboss
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 12 September 2007, 11:28:15 »

Jammer dat het bij jou niet werkt.
Misschien is het iets om naar het volgende te kijken (is overigens al op meerdere plaatsen op dit forum aan de orde geweest.)
Als je erg veel POI's hebt toegevoegd wordt het systeem ook veel trager. Misschien kun je proberen wat minder POI's te laden. Ik heb dit gehad toen ik alle campings van Frankrijk, duitsland en de benelux had opgenomen. Door alleen van het land waarin ik ben te activeren werd het systeem weer wat sneller.
Succes ermee
Emboss
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 12 September 2007, 11:29:50 »

Foutje,
Mijn antwoord gaat over de traag worden van de V3 versie niet van de V2.
Sorry,
Marcel
hertogjan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 14 September 2007, 23:15:52 »

Ja dat gaat idd over de v3, maar dat geeft niet ik wacht gewoon af misschien komen er nog meer reacties, en ik houd het forum gewoon in de gaten.

Maar alvast bedankt voor jullie reacties.
hertogjan
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 17 September 2007, 20:55:55 »

Ik heb nog even mijn sd kaartje geformateerd, en hij doet het nu weer goed.
Dus ik kan gelukkig weer routes downloaden en op mijn mio zetten.
Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #8 Gepost op: 17 September 2007, 20:59:52 »

Ik heb nog even mijn sd kaartje geformateerd, en hij doet het nu weer goed.
Dus ik kan gelukkig weer routes downloaden en op mijn mio zetten.

Is dit dan origineel aangekochte software??  vermoed van niet, daar je je originele sd kaart moet gebruiken.  Ik gebruik ook de 3.2 met m'n mio en deze is wel snel om een route te laden. 

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
raza
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 18 September 2007, 20:48:17 »

Meestal wordt bij een reset het flash geheugen gewist (64mb?) en kan het apparaat weer sneller functioneren. Ik had hetzelfde vroeger met Mio en Tomtom naast elkaar geinstalleerd. Alles werd behoorlijk trager. Ik ga dit nog een keer proberen alleen nu met een 2gb kaartje die 3 keer zo snel zou zijn. Bij interesse laat ik het je weten of het beter werkt. Wordt wel in het weekend pas.
hertogjan
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 20 September 2007, 21:12:38 »

hallo Darcey,

Ik heb wel de orginele software, alleen heb niet meer de orginele sd kaart met de benelux ingebruik maar een 2 gb sd kaartje met heel europa.
Maar zoals ik al zij heb ik het kaartje geformateerd en europa er weer opgezet.
En natuurlijk hier en daar nog eens een paar keer een harde en een soft reset gedaan.

Heej Raza,

Ben wel benieuwd hoe het uitpakt met een snel sd kaartje (heb zelf namelijk een 2gb sd kaartje van Technaxx dit moet ook een highspeed kaartje zijn, maar volgens horen zeggen geen top kwaliteit)
Dus ik ben wel benieuwd hoe het bij jou werkt.
Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #11 Gepost op: 20 September 2007, 23:17:42 »

hallo Darcey,

Ik heb wel de orginele software, alleen heb niet meer de orginele sd kaart met de benelux ingebruik maar een 2 gb sd kaartje met heel europa.
Maar zoals ik al zij heb ik het kaartje geformateerd en europa er weer opgezet.
En natuurlijk hier en daar nog eens een paar keer een harde en een soft reset gedaan.

Dus heb je geen originele soft draaien als je je origineel kaartje niet meer gebruikt.  Het kaartje met europa is dat ook legaal of niet??  Heb je v 3.2 origineel gekocht, dan is het met dat sd kaartje dat je moet werken, en dat mag je niet formateren. 

Ben je nu legaal bezig of niet, klaag als je met legale kaartjes werkt, maar kom niet klagen als je met kopietjes van nieuwsgroepen of waar dan ook bezig bent.  Dan moet je klagen waar je die illegale kaarten van daan hebt.   Op dit forum spreken we alleen van legaal aangekochte software. 

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
hertogjan
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 23 September 2007, 10:15:20 »

Alles is legaal, ook heel europa die ik erop heb gezet.
Er zit standaars bij de v2 een 256 mb kaartje maar dat is niet genoeg voor heel europa, vandaar de 2 gb card.

Maar wat ik dus al zij hij doet het nu weer goed na wat hard en soft reset, waarschijnlijk toch het flach geheugen.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties
raza
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 24 September 2007, 12:38:34 »

Heej Raza,

Ben wel benieuwd hoe het uitpakt met een snel sd kaartje (heb zelf namelijk een 2gb sd kaartje van Technaxx dit moet ook een highspeed kaartje zijn, maar volgens horen zeggen geen top kwaliteit)
Dus ik ben wel benieuwd hoe het bij jou werkt.

Moet zeggen dat eerst mio langs tomtom draaide en toen ging mio v2 niet echt geweldig. Maar dat ligt gewoon aan het aantal programma's dat geinstalleerd is op je mio.
Nu met een 2 gb kaartje is het voordeel volgens mij alleen dat je sneller data overdracht kunt doen via een cardreader en dat het opstarten sneller gaat van je mio doordat ie de gegevens sneller heeft. Dat zijn mijn ervaringen.
wbonnee
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 3 December 2007, 20:33:06 »

hertogjan

Vraagje, hoe doe je de routes voor de motor in je mio laden ?
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: