Mioforum
8 Februari 2012, 00:27:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Een klein overzicht van de H610  (gelezen 1187 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Scarzz
Gast
« Gepost op: 12 September 2007, 21:41:37 »

Ik heb hem in de poll een 8 gegeven.
Waarom? Dat leest u hier...

Ik heb het toestelletje nog maar net dus zoveel kan ik er nog niet over kwijt. Maar ik dacht het even te beschrijven zodat eventuele kooplustigen extra worden geïnformeerd.

De H610 zijn grootste troef is zijn compactheid: GPS toestel van de grootorde 9 op 6 op 3. Dat is IN zijn beschermhoesje! Ondanks het formaat is het een robuut apparaat... Er zit een degelijk hoesje bij, van een witte (en dus tijdelijke:p ) kleur. Verder is het polsbandje een gemak. Het hangt aan je polst tijdens een wandeling door het bos, de stad enzoverder... Het uiteinde heeft van die leuke sprietjes waarmee je lustig op het scherm kan tikken en slepen. Er is eventueel ook een 'necklace' voorzien voor het tegen je borst te dragen.

Verder is er een handige houder voorzien voor in de auto, met een wendbaar voetje en stevige zuignap. Niet meteen schrik dat hij zou losspringen tijdens de rit. Ook een autolader, uiteraard! En een gewone lader voor thuis. Voor de trendy mensen zijn er extra covers voorzien. Je hebt er dus drie out of the box. Een volledige witte, een witte met dan die 'hawai short' bloemen, en een witte met zilvere bloemen tirlantijntjes.

En! Tot slot ook een hoofdtelefoon. Bestaande uit twee delen... Een afstandsbedieingsstuk, en dan de eigenlijk oortjes.

Om het samen te vatten, kijk hierhier maar.

Ik zal eerst de extra features overlopen:
- MP3 speler... Ja misschien een overbodig iets, maar bekijk het zo, je kinderen kunnen er maar zoet mee zijn Knipoog Ja what's there to say, het speelt mp3's af, wma's of andere consoorten weet ik niet meteen. Het is een beknopte speler met playlistfuncties en dergelijke. Het spelen kan op de achtergrond, het scherm schakelt ook snel uit om batterijen te sparen, of je kan de andere toepassingen starten terwijl hij speelt. Tijdens het laden hapert hij dan even, maar daarvoor knijpen we oogje dicht. (De shuffle functie werkt enkel als het liedje volledig eindigt en niet bij het skippen).

- De spelletjes, weer zo'n gadget, maar misschien wel geschikt voor een bepaald doelpubliek. Kinderen, partners die zich even vervelen, iedereen kan de GPS even opeisen en zich afreageren op spelletjes zoals Gems, Fireball, Flux en Plumbing. Voldoende spelplezier voor tijdens de autorit.

- Contacten: blijkbaar kan je ook contacten invoeren en bijhouden. Wel makkelijk voor onderweg neem ik aan. Autopech, onderweg, adressen, het is informatie die soms echt van pas komt. Ik las ook iets dat het synchroniseren valt met Outlook? Het is duidelijk dta ik hiermee nog niet gespeeld heb Knipoog

- ReisUitrusting (Worldmate):  Enerzijds een kompas, wat handig is voor de avonturiers onder ons. Ik heb het eens getest, je mag het wel niet vergeten te kalibreren door eens rond te zwaaien. Maar het lijkt me voldoende accuraat (toch beter dan mijn eigen kennis van de zonnestand Knipoog )
Het tweede luik is de WorldMate: Een allegaartje dat zowat alles beslaat wat je kan nodig hebben op reis. klokken en wereldtijden, lijstjes om te pakken, Conversies en maten van geld, kleding,eenheden,... rekenmachine, weerdienst enzoverder...

En dan nu de MioMap. Als ik me niet vergis versie 3.2... JA dat werkt goed he! Ik schrok enkel de eerste keer... het duurde eeuwen eer die signaal had... Ik kreeg schrik dat hij stuk was. Maar dan toch blijven wachten en uiteindelijk is alles in orde gekomen. Als hij lang in standby was, of je bent ondertussen op compleet andere plek, dan moet hij wel even zoeken, maar niet zo lang als die eerste keer;)

Ik vind de begeleiding duidelijk, zowel op visueel als vocaal... Je kan kiezen tussen 2D of 3D, dag -en nachtmodus, geluidinstellingen passen zich aan aan grote snelheden (en dus extra randlawaai).

De snelheidswaarschuwing heb ik maar weer snel uitgezet. Op zich handige functie vind ik, maar er zitten spijtig genoeg nog fouten in de kaarten van TeleAtlas. De zones 30 en dergelijke zijn nog niet overal gekend en dergelijke.  Maar laat dit geen minpunt zijn eigen aan dit type, aangezien die kaarten 'overal' worden gebruikt.

De simulatiefunctie vind ik 'raar', ik zie niet meteen het nut ervan in. Ja dat je eens wil kijken en overlopen welke weg hij volgt. Maar voor lange afstanden lijkt me dit langdurig en saai. Maar goed, toen had ik door dat ik de cockpit mode moest gebruiken.  Overzichtelijk, voor op zo'n klein scherm mag dat zeker een pluspunt zijn. Je kan ook instellen welke informatie jij in de InformatieBalk wil: tijd van aankomst en dergelijke.
Het volgend maneuvre is dus altijd zichtbaar linksboven, de afstand tot dat punt ook. Icoontjes bij flitspalen of POI zijn in te stellen. Welke hij moet tonen ook. De POI leken mij nog vrij accuraat, waar ik eerst schrik voor had.

Even denken wat ik nog kwijt kan.

Welke ervaringen heeft hij al meegemaakt... Een kleine twee weken Tsjechië. zowel snelwegen als lokale wegen werkten prima! zelfs de POI, één keer tastte hij in het duister omdat volgens zijn kaarten die bepaalde autosnelweg nog niet af was...
Vervolgens weekend Frankrijk, aan de kust. Voornamelijk autosnelweg: geen problemen.

Ik vind de gebruikersinterface ook wel ik in orde. Als je bv adres moet ingeven geeft hij snel de resterende mogelijkheden weer, wat het invoeren versnelt. Verder is de historiek van ingevoerde adressen vrij groot.

Voor mij was dit een perfecte keuze. Ondanks zijn formaat doet hij zijn werk en is ie handig in gebruik. Enige nadelen vind ik:
- Eventuele aanschaf voor TMC antenne is duur (ook bij andere types), nu mis ik de 'alternatieve route' functie, of misschien zie ik die over het hoofd
- Geen houder voor fiets of consoorten. Het is een polyvalent toestel: auto, fiets, te voet, maar toch geen fietshouder wel spijtig. Je kan de necklace gebruiken, maar toch...
- ik overweeg het ook om een beschermfolie aan te schaffen. Blijkbaar is er korreltje aan het sprietje geraakt en zit er bijgevolg al een rkas op :( Het werkt nog maar toch zonde vind ik.

Mensen die twijfelen of ze dit model wel zouden kopen, ik zie geen reden om eht niet te doen. Stap naar de winkel en neem het eens in je handen: het is echt wel goed te lezen !
En leren rijden met een GPS moet je leren vind ik. De baan is het belangrijkste, en af en toe pik je op wat hij zegt. En indien nodig kijk je eens naar de wegen op het scherm.

Voor de moment zijn er nog geen ingrepen en aanpassingen aan gebeurd. Dat is voor de toekomst hopelijk (eerst mijn toegang tot de schatkist verdienen). En dan  hou ik je op de hoogte.

Ziezo: hopelijk ben je er iets mee en als er vragen zijn, vraag raak.
« Laatste verandering: 21 Mei 2010, 20:08:26 door miouser » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: