Mioforum
8 Februari 2012, 00:40:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: update kaarten C220  (gelezen 4427 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
otto rocket
Gast
« Gepost op: 1 Oktober 2007, 18:37:49 »

Ik heb sinds 3 dagen een mio C220 met Europese kaarten.
Op de Site heb ik de benelux kaarten al ge-update
Maar ik had geen toestemming om de Europese kaarten te up- daten. Wel vreemd want het zijn de originelen kaarten
gr Otto

Stond op verkeerde plaats dus afgesplitst in apparte lijn,
Nick
« Laatste verandering: 3 Oktober 2007, 12:09:34 door Nick Altena » Gelogd
fredo
Lid
**

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 1 Oktober 2007, 22:33:13 »

Ik heb sinds 3 dagen een mio C220 met Europese kaarten.
Op de Site heb ik de benelux kaarten al ge-update
Maar ik had geen toestemming om de Europese kaarten te up- daten. Wel vreemd want het zijn de originelen kaarten
gr Otto

Beste, waar vond jij die link voor de update van kaarten Huh? Er is toch maar 1) het MioSynck progr. te downloaden. En 2) MioMap Updater om de mio software van versie 3.2 naar 3.3 te brengen. Wat dit laatste betreft, ik kocht mijn C220 via reservatie in het voorjaar, dus net bij het verschijnen op de markt. En dat exemplaar was al geleverd met versie 3.3 ?

Mio C220 - IGO8 - kaarten 2010.12 - op SD kaartje
otto rocket
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 2 Oktober 2007, 22:59:13 »

Via de officiele site van Mio.
Ik geloof in het  mio club gedeelte.
Daar kreeg ik een kaart van europa te zien. Waarbij alleen de Benelux GEEL gekleurd was en de rest van Europa was ROOD.
En volgens mij...... kreeg ik toen een update van de benelux !! Huh??

gr Otto
Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

« Antwoord #3 Gepost op: 3 Oktober 2007, 19:14:38 »

Als je een c220 hebt aangekocht, heb je toch alleen een Benelux versie of niet Huh?  Dit naargelang de regio waar je je toestel aankoopt.

info over de c220 bij mio-tech

Citaat
C220 comes pre-installed with maps of a single region, depending on the country where it is bought.

Available Regions

Benelux
France
Iberia *
Italy
Nordics **
Alps *** 
UK & Ireland ****
Greece

* (Spain & Portugal )
** (Denmark, Finland, Norway & Sweden)
*** (Austria & Switzerland)
**** (includes 7 digit postal code)
Of heb jij een speciale versie aangekocht???
« Laatste verandering: 3 Oktober 2007, 19:17:06 door Darcey » Gelogd

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
otto rocket
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 3 Oktober 2007, 22:27:22 »

Ik heb gewoon de C220 met Europese kaarten gekocht bij Media markt in de aanbieding van vorige week.
De Benelux was voor geprogrammeerd op de C220 en de rest stond op de bijgeleverde originele MIO SD kaart.

gr Otto
ger
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Oktober 2007, 15:58:16 »

Ik heb ook de mio C220 in de aanbieding bij de Mediamarkt gekocht en er staat de Benelux op met de europeesche
kaarten  angel
otto rocket
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Oktober 2007, 12:12:20 »

Oh ja , De Prijs was 177,- Euro
Dat is volgens mij de laagste prijs die ik tot op heden gezien heb!

gr Otto Rocket
Vinny
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 30 Oktober 2007, 19:32:11 »

Otto, weet je de link nog voor het updaten van die kaarten?
Ik kan dat nml niet vinden op de site van mio + met welk update tool heb je dat gedaan? blijkbaar is er nog geen updater tool voor de C220.

Mvg
Vinny  tongue3
otto rocket
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Oktober 2007, 22:27:03 »

Hoi Vinny

Ik heb dat direct gedaan toen ik het toestel gekocht had. Ik heb de bijgeleverd disc geinstalleerd.
En toen direct de info voor de snelheidscamera's gedownload en daar ook de kaart ge-update.
Maar hier op het forum heb ik gelezen dat de versie die bijgeleverd was Mio Map V3 al de nieuwste versie is!!!!
Dus vermoedelijk is er toen eigenlijk niets gebeurd............................ Huh???

Gr Otto Rocket
Vinny
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Oktober 2007, 09:15:39 »

Ok, thanks  thumbs
Bompie
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 22 November 2007, 17:34:29 »

Kaarten van Europa kunnen niet worden ge-update.
Dit heb ik vernomen na een betalend telefoontje naar Mio.
Uitleg => Mio C220 wordt niet standaard met SD van Europa geleverd door Mio.
Dit is een promo pakket samengesteld door oa Media Markt,met alle gevolgen van dien dus. angry1 angry1
Heb dit probleem opgelost => terug gebracht en opgelegd voor een C320 => thumbs thumbs
C220 was trouwens ook veel te traag voor routes te berekenen buiten Benelux.
otto rocket
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 24 November 2007, 16:04:54 »

Jeetje dat is slecht nieuws zeg.
Op deze manier voel ik me inderdaad ook wel een beetje getild.
Helaas kan ik hem niet meer terug brengen. Heb hem al te lang
Dat dit zo maar mag eigenlijk... Ze verkopen het model met 1 jaar update mogelijkheid.
Nu blijkt dat dus niet te kloppen. : angry1
Vandaar dat ik dus de rest van Europa in rood aangegeven zag.

Tja het leven gaat niet over rozen.
Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

« Antwoord #12 Gepost op: 24 November 2007, 19:37:16 »

@ otto rocket.

Ik had je dit toch reeds gemeld toen jij schreef dat je een c220 had met europese kaarten.  Toen heb ik duidelijk naar de site van mio verwezen met de melding dat dit niet standard was.  Dus je was toen al verwittigd..

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
Bompie
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 2 December 2007, 17:52:01 »

@ Darcey,

idd is niet standaard zoals je zei,
maar anderzijds kan je jezelf duidelijk voorstellen hoe sommige nieuwe GPS gebruikers welke zo
een C220 pakket aanschaffen zich "bedrogen" voelen,door MIO (ook al kan MIO er zelf niks aan doen)
Dit doet geen goed aan het imago van MIO wat ik ook duidelijk in een mail naar MIO toe geschreven heb.
De verkoper ter plaatse weet ook van niet beter (deze mensen kunnen ook niet alles weten)
en de koper denkt met zijn eerste GPS aankoop een super promo op de kop te hebben getikt .
Maar dit gevoel koelt dan na verloop van tijd snel af,als blijkt zoals in mijn geval,
de C220 nauwelijks met die SDkaart een buitenlandse route kan berekenen binnen een aanvaardbare tijd (+/_25min)
en op de koop toe je "extra gratis promo Europe SD " niet kan geupdate worden.
Ik heb het geluk gehad dat mn eerste toestel een C710 was en is ,want die heeft mn geloof in MIO
op een enorm hoog peil gebracht,zodat ik iedereen MIO aanbeveel die het me vraagt.
Ik hoef geen tekening te maken als die persoon dan bv zo'n C220 pakket met SD heeft aangekocht (nu voor 149€ in media markt)en dan teleurstellend
met neerhangende schouders aan mn deur staat.

floduras
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 24 Februari 2008, 11:16:38 »

Mijn C220 in januari 2008! gekocht bij mediamarkt.....versie 3.3 miomap...€149...dichte doos.
Ik heb afgelopen week op mijn vraag voor kaartupdates van West-Europa ( bijgeleverd op sd-kaart bij de Benelux-uitvoering ) van Mio te horen gekregen dat de C220 een apparaat is van 2007 en dat er voor 2008  geen nieuwe kaarten beschikbaar zijn; maar ze hebben ook niet vermeld dat deze er nog komen of dat ik deze binnen een jaar zou kunnen verwachten en dat is wel vreemd.
Ik heb het idee dat e.e.a. verband heeft met de aangekondigde koop van de kaartenmaker door TomTom.....( de Europese autoriteit zal deze vast wel goedkeuren)
 s68
Het zou MIO sieren wanneer zij hun 'vaste' klanten ( die zijn hun toch bekend van het inloggen bij de Mio-club...!!!) beter informeerden.........

Nu lijkt mij dat wie wel Europakaartenupdates ( bij toeval of aangekocht) heeft die zou 'moeten' delen met andere gebruikers ( tegen vergoeding ) want hoe blijf je dan update? weer een nieuwe kaart aanschaffen voor €99?
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: