|
silkcom
Gast
|
 |
« Gepost op: 3 December 2007, 10:03:45 » |
|
Ik heb deze Mio 320 gekocht omdat ik i.v.m. mijn werk veel op pad ben. In eerste instantie heb ik het gebruikt voor de vakantie in Spanje. Onderweg was het een handig hulpmiddel om de volgende stop te bepalen (benzinestation, restaurant). De weg naar het hotel onderweg is ons vaste punt om te overnachten en de Mio gaf goed aan welke afstand nog restte en de verwachte tijdsduur. Ook tijdens ons verblijf in Spanje heb ik heel wat onbekende weggetjes bereden waar ik anders nooit kwam. Wij komen nu toch al zo`n 10 jaar op dezelfde camping. Tot nu toe heb ik de gebruikshandleiding (het boekje) nog niet in handen gehad terwijl dit toch mijn eerste navigatiemiddel is. Waar ik erg over te spreken ben is de logische opbouw van het menu. De helderheid vind ik best wel goed. Zoals zo velen onder ons is de Nederlandse stem ronduit slecht. Het eerste wat ik dan ook gedaan heb, is onmiddellijk een andere stem erop gezet. De snelheid van berekenen van een nieuwe route is uitstekend, alhoewel het pas later merkt dat ik van de geplande route ben afgeweken. Dit is echter bij andere navigatiemiddelen ook zo. Het programma loopt enigzins achter op de werkelijke positie als je aan het rijden bent. Wat goed is, is het `extrapoleren` van de positie als je in een tunnel rijdt. Er is dan geen ontvangst maar de Mio gaat er dan vanuit dat je met dezelfde snelheid doorrijdt. Na het verlaten van de tunnel zijn de satellietsignalen binnen 3 seconden weer opgepikt. Enige minpuntjes zijn er ook wel: De batterij gaat niet lang mee. Dit is mijn eigen fout geweest doordat ik de batterij niet goed had opgeladen in het begin. Deze initiële lading is zeer belangrijk voor de capaciteit (zie elders in dit forum). Als ik de PIO`s per hoofdcategorie wil in- of uitschakelen, gaat het eerst naar de subcategorie. Wanneer je dan weer teruggaat naar de hoofdcategorie, kun je deze in zijn geheel in- of uitschakelen. Jammer. Over de MP3-speler kan ik kort zijn: deze is niet goed, er is een beperking aan het aantal nummers en het geluid is bij hoog volume ronduit slecht. Maar daar heb ik het niet voor gekocht.
Niettemin ben ik zeer tevreden over deze MIO, niet dat TomTom slecht is, maar ik vind ze veel te duur voor dezelfde mogelijkheden.
Extra`s: het aanpassen van het menu en de hack-mmogelijkheden
|