Mioforum
22 Mei 2012, 04:57:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zeer tevreden over mijn Mio 168  (gelezen 1267 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ron R
Steunend Lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 3 Januari 2008, 19:25:48 »

Ik weet het niet precies, maar ik denk dat ik hem nu bijna vier jaar heb.
Ik gebruik hem zowel op de motorfiets als in de auto, maar ook lopend bijv om te geocachen.
Op de motor is het tamelijk geciviliseerd, maar in de auto krijgt hij er nogal van langs ben ik bang.
Een van mijn hobbies is namelijk off-roaden en trips naar rare plekken.
Zo ben ik recentelijk een paar keer naar de woestijn geweest. Twee keer naar Tunesie en twee keer naar Marokko. Vorig jaar ook naar Kazakhstan en het jaar ervoor naar het Kola schiereiland in de buurt van Moermansk, het meest noordwestelijke deel van Rusland.
Naast het 'normale' gebruik als elektronische agenda, notitieblok, spelletjesmachine, gebruik ik hem op de motor en in de auto dan ook voor navigatie.
Op de gebaande weg doet tomtom goede diensten, maar daarbuiten is het Oziexplorer met topografische kaarten. Vooral tijdens de trip naar Kazakhstan heeft dat goede diensten gedaan en ons meerdere malen gered. Soms draai is zelfs zowel TT als OziCe tegelijk met beulp van GPSGate.
Het machien heeft het altijd prima gedaan en doet het nog steeds goed. Heb één keer de connector in de vernieling geholpen en hem een keer zo laten vallen dat het display sneuvelde. De connector heb ik niet zelf kunnen repareren, het display heb ik wel zelf vervangen.

In mijn ogen is de 168 dus  thumbs thumbs   functioneert  thumbs en dus:  s68 s68
« Laatste verandering: 4 Januari 2008, 11:25:43 door Ron R » Gelogd

Ron R,  Gebruiker van een Mio 168 met extra grote accu. Mijn homepage: http://www.ourwebspot.nl
Aliebengalie
Moderators

Woonplaats - Rotterdam

« Antwoord #1 Gepost op: 3 Januari 2008, 23:26:15 »

Zeker niet verkeerd Ron wat je er al allemaal mee gedaan hebt ,en nog steeds meer doet.
Heb de mijne een tijdje geleden aan mijn dochter gegeven,na het herstel van de connector.
Tot eergisteren deed hij het prima,maar gisteren weigerde hij dienst.
Deed niets meer.
Maar gelukkig hoorde ik iets rammellen in de mio.
Heb hem toch maar ff opengeschroefd,stekkertje van de batterij was er half af,dus denk dat ie x zachtjes is gevallen.
Na het opladen van de batterij zit er weer leven in het apparaat,dochter en pa zijn weer blij.
Had ik toch bijna een nieuwe moeten kopen (was nie zo erg hoor).
Maar wacht nu nog maar ff.

Mvg: Alex

P350 met Tomtom 7
P360 met 8 Gig SDHC sd-kaart-
Tomtom 7
Igo
Sygic
Ron R
Steunend Lid

« Antwoord #2 Gepost op: 4 Januari 2008, 10:54:47 »

Hoi Alex,
nou, nieuwe kopen....een 168 zal  dan lastig worden.
Ik heb in juli/aug vorig geprobeerd om dat te doen. Kon zo gauw niets vinden. Reden was dat toen net mijn display was gesneuveld. Wilde het laten repareren bij www.pdatechcenter.nl in Zaltbommel waar ik eerder al de connector had laten repareren en goede ervaring mee had (Ik ben er wel vaker geweest, voor spullen van familie-leden).
Helaas waren die toen met vakantie en bovendien bleek de prijs ook rond de 160-180 euro te liggen (als ik me dat goed herinner). Aangezien mijn Mio nog al wat te doorstaan heeft wilde ik daarom maar kijken voor een nieuwe 168. En dat lukte niet.
Vond toen op marktplaats een onbeschadigde en ongebruikte voor 125 euro inclusief alle toebehoren. Die toen gekocht.
Aangezien de 'mijne' die aparte voedingsaansluiting heeft toen het display maar over gebouwd. Dat is een fluitje van een cent. Je moet wel voorzichtig zijn met de onderdelen want die zijn wel een beetje fragiel, maar met een beetje beleid kom je een heel eind.
Overigens ontdekte ik later dat de displays vrij makkelijk los te koop zijn via internet. Komt dan uit op ongeveer 90 euro.

groet,
« Laatste verandering: 4 Januari 2008, 11:27:09 door Ron R » Gelogd

Ron R,  Gebruiker van een Mio 168 met extra grote accu. Mijn homepage: http://www.ourwebspot.nl
Aliebengalie
Moderators

Woonplaats - Rotterdam

« Antwoord #3 Gepost op: 4 Januari 2008, 20:54:16 »

Is toch zeker een hoop geld nog,maar dat weten we van die displays.
Maar zou jij nu weer een nw 168 kopen als ze er nog zouden zijn?Huh??
Ik niet hoor. Na reparatie geen enkel probleem meer gehad.
En de mio werkt nu weer prima. Alleen het grootste nadeel vind ik toch dat je alles kwijt bent na dat de betteij leeg is geweest.
Gebruik wel een goed backup proggie voor,maar toch.
Het heeft lang geduurd eer die meid door hat hoe ze de backup terug moest zetten.
Dan is ie ook weer gelijk in het NL wat ze prettiger vind,en alle instellingen van tomtom staan gelijk goed.
Maar toch.
Heb nu dit probleem geheel niet meer met de P350. Alleen stekker erin en 2 minuttjes wachten,dan werkt alles weer prima.
Maar desondanks was en is de 168 zeker geen slecht apparaat,en onderweg zie je er nog zat met een 168 rijden.

P350 met Tomtom 7
P360 met 8 Gig SDHC sd-kaart-
Tomtom 7
Igo
Sygic
Ron R
Steunend Lid

« Antwoord #4 Gepost op: 5 Januari 2008, 14:02:00 »

Dat is het nadeel als je erg tevreden bent en het spul werk gewoon goed.  applause
Dan kijk je niet zo uit naar andere spullen, tenminste, zo werkt dat bij mij.
Maar de 168 doet alles wat ik wil, dus zou ik, in principe gewoon dezelfde weer aanschaffen.
Bovendien vind ik het leuk om er mee te rommelen en als het even kan het ook weer aan de praat te krijgen. En waarom zou ik ?-honderd Euro aan een nieuw systeem uitgeven als ik het ook voor enkele tientjes kan repareren. Ik ben bang dat ik nog redelijk van de oude stempel ben en niet zo gauw iets wegdoe.
En voorlopig heb ik geen behoefte aan een nieuw systeem omdat ik ook het binnenwerk van die andere nog heb liggen waar ik het display uit gehaald heb. In het uiterste geval (als mijn huidige helemaal verloren gaat)  is het een kwestie van een nieuw display-tje bestellen en voor nog geen 100 euro heb ik dan weer een systeem waar ik alles van weet en dat alles doet wat ik nodig heb.
Als ik een heel ander type aan zou schaffen dan heb ik weer andere houders nodig, met name voor de motor is dat dan ook weer een extra kostenpost.
Het lijkt nu alsof ik heel erg op de penning ben, maar het gaat me meer om het principe geen oude spullen weg te doen als er nog op een redelijke manier iets van te maken is. happy7
Tot nu toe ben ik één keer alles kwijt geweest als gevolg van lege accu, maar ik draai regelmatig ( om de paar weken ) een volledige backup en ik was toen binnen een kwartiertje ook weer op draad. Natuurlijk niet zo makkelijk als een geintegreerd systeem, maar als je ook agenda en contacten en zo beheert moet je alleen daarvoor al een backup bijhouden. En om dan ook de programma's mee te nemen is geen moeite

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: