Ik weet het niet precies, maar ik denk dat ik hem nu bijna vier jaar heb.
Ik gebruik hem zowel op de motorfiets als in de auto, maar ook lopend bijv om te geocachen.
Op de motor is het tamelijk geciviliseerd, maar in de auto krijgt hij er nogal van langs ben ik bang.
Een van mijn hobbies is namelijk off-roaden en trips naar rare plekken.
Zo ben ik recentelijk een paar keer naar de woestijn geweest. Twee keer naar Tunesie en twee keer naar Marokko. Vorig jaar ook naar Kazakhstan en het jaar ervoor naar het Kola schiereiland in de buurt van Moermansk, het meest noordwestelijke deel van Rusland.
Naast het 'normale' gebruik als elektronische agenda, notitieblok, spelletjesmachine, gebruik ik hem op de motor en in de auto dan ook voor navigatie.
Op de gebaande weg doet tomtom goede diensten, maar daarbuiten is het Oziexplorer met topografische kaarten. Vooral tijdens de trip naar Kazakhstan heeft dat goede diensten gedaan en ons meerdere malen gered. Soms draai is zelfs zowel TT als OziCe tegelijk met beulp van GPSGate.
Het machien heeft het altijd prima gedaan en doet het nog steeds goed. Heb één keer de connector in de vernieling geholpen en hem een keer zo laten vallen dat het display sneuvelde. De connector heb ik niet zelf kunnen repareren, het display heb ik wel zelf vervangen.
In mijn ogen is de 168 dus

functioneert

en dus: