Mioforum
22 Mei 2012, 04:57:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Update tool  (gelezen 2304 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
peus
Gast
« Gepost op: 7 Januari 2008, 20:18:02 »

Hallo

ik kan inloggen op de mio club site, maar wanneer ik de updater tool voor mio C620 wil downloaden (v1.4), dan krijg ik een "page not found".
heeft iemand dit ook al meegemaakt? Is er al iemand die die updater tool heeft kunnen downloaden?

Indien ja, is het mogelijk om deze ook te krijgen? Aangezien er blijkbaar een fout zit op de mio site.

Bedankt
ahha
Lid
**

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Januari 2008, 10:18:09 »

Hallo Peus,
Heb hetzelfde ervaren. Eerst weken bezig geweest om me te registreren. Dat is deze week gelukt en vervolgens kan de updater voor c620 niet gevonden worden.
Inmiddels is de link geheel van de Mio website verdwenen. Mogelijk staat het in relatie met opmerking voor Mio C220. Omdat er nog geen update is, is de updater tool zelf ook niet beschikbaar.
Weet iemand of Mio bezig is met een update voor de 620?

Ahha
Mio c620t Miomap 16 jan 08
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Januari 2008, 13:40:32 »

Ik had die vraag al gesteld van de week aan onze contact persoon.
Zodra er een antwoord komt lees je dat hier.

Bewust gesteld omdat er verschillende software versies (miomap.exe) schijnen te zijn.
De aangepaste Hui van het franse forum bijv. draait niet op alle C620 toestellen.
De eerdere versies (uit een testfase lijkt het hier wel gezien de aanvullende teksten) werken dus blijkbaar anders dan de latere (aangepaste?) versies.
Dat maakt het lastig veranderingen aan te brengen of krijg je op zijn minst een hele hoop mensen met foutmeldingen op hun mio.
Of mijn "semi" unlocker bijv. op alle toestellen wel werkt is me nu onbekend.
Ik ben dus net zo benieuwd als jullie naar de update.
« Laatste verandering: 11 Januari 2008, 13:43:39 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
jacadito
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Januari 2008, 17:57:02 »

Update tool voor de C620 is beschikbaar op de Mio site! Miomap versie 05/12/2007 wordt geïnstalleerd. thumbs
Download duurt een dik half uur (zo'n 71MB moet door de lijn en naar de C620).

De Hui van de Franse site draait er prima op.

Ik denk dat problemen met ontbrekende (maar niet systematisch) speedcam meldingen nog steeds bestaan. Wachten op de volgende update dus...
« Laatste verandering: 12 Januari 2008, 17:59:52 door jacadito » Gelogd
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Januari 2008, 19:41:06 »

Ik snap er niks van
Heb me aangemeld, de updata-tool zelf werkt wel , de speedcamtool is vernieuwd en werkt ook.
De speedcam update is ook gelukt.....maar mun mio willen ze verder ni updaten.....geen update's gevonden ....
Ik heb romversie 06.3.9906.1106
Kijk ik in de data.zip die er op staat lijkt het er op alsof ik een testversie heb.
Veel tekstregeltjes in de ui bestanden die veranderd zijn maar waar de vorige tekst nog van bij staat....zelfs uitleg soms , of vragen of die regel wel noodzakelijk is.

De datazip van die fransman draait hier dus niet , krijg ik de bekende error....zoals die andere daar ook op dat forum krijgen.
Bij de datumversie (bij instellingen "over Mio" ) op de mio zelf zie ik niets ingevuld , staat daar bij jou wat bij ?
Bij mij slechts de regel Datum:$versie$ $datum$
Miomap.exe op de dvd is van 31-10-2007 , de standaard data.zip ook.
Deze heb ik er inmiddels opgezet , maar nog geen veranderingen gemerkt.

Nah... ik ga dan toch maar verder klungelen om zelf die data.zip aan te passen....

Mio 268 met Igo8
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
jacadito
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Januari 2008, 09:51:55 »

Snap ik ook niks van Nick. Ga eens na welke wijzigingen jij al gedaan had sedert dat het toestel uit de verpakking kwam.
Ik herinner me dat je je toestel unlocked had of hebt. Kan dat er iets mee te maken hebben (ook al lijkt me dat weinig waarschijnlijk, veronderstellend dat je Mio tot nog toe goed liep) ?

Mogelijks is er iets mis met je versiebestand (mogelijks corrupt - wat ook zou verklaren waarom je die Datum:$versie$ $datum$ krijgt ?). Bij een update vergelijkt de update tool namelijk eerst jouw versie met die op hun website. Natuurlijk is dat bij jou verschillend - je hebt de laatste update niet eens, maar bij een corrupt versiebestand weet je nooit hoe die update tool reageert.

Je ROM versie is dezelfde als bij mij - overigens is die volgens mij van geen enkele invloed op dit gebeuren.

Ik zou proberen om eerst (met de bijgeleverde CD) je toestel volledig terug te zetten naar originele toestand. Daarna zie ik geen reden dat de update niet zou draaien.

Voor wat betreft de ui bestanden:
- de originele bestanden zijn een toonbeeld van slordigheid. Vele lijntjes zijn nog snelsnel in commentaar gezet, al dan niet met toevoeging van een stukje nieuwe code dat wel werkt. Een voorbeeld is de achtergrondverlichting, waar ze bij Mio niet eens de (kleine) moeite gedaan hebben om dag- en nachtverlichting afzonderlijk te kunnen instellen (in de franse data.zip is dat sedert vannacht verholpen). Maar zo zijn er nog diverse voorbeelden.
- de ui bestanden van 5 december (Mio update) zijn op enkele luttele (op 1 hand te tellen) plaatsen wat opgekuist, maar er is bijzonder weinig verschil met de originele data.zip.

Het lijkt er wel op alsof Mio erop rekent dat de Mio-gebruikersgemeenschap zelf wel voor een aantal nodige verbeteringen zal zorgen (wat ondertussen gelukkig al gestart is).

Anderzijds hangen we volledig af van Mio voor wat betreft het programma miomap.exe zelf. De versie van 5/12/2007 is aangepast, maar het is niet duidelijk op welk vlak. Zo lijken de problemen met melding van te hoge snelheid en melding van speedcams nog steeds niet van de baan, ook de 3D zoomt nog steeds te ver terug en niemand vindt alsnog de parameter (mogelijks is deze dus hardcoded in miomap.exe, mogelijks nog zo'n voorbeeld van slordigheid). Wachten op de volgende update dus...
In de veronderstelling dat jullie directe contacten hebben bij Mio  chat: snelheidsmelding/speedcam bugs en niet-parametreerbare 3D zoom zijn de 2 punten waar de Mio-gemeenschap zelf niets aan kan doen. Als ze daar bij Mio even prioriteit willen aan geven ?

Zelf heb ik in het vertaalbestand Lang_Dutch-be.zip een aantal vertalingen toegevoegd/gecorrigeerd.
Bestand is zonet naar jou doorgestuurd via mail voor de schatkist.
« Laatste verandering: 13 Januari 2008, 10:01:53 door jacadito » Gelogd
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Januari 2008, 22:02:48 »

De rare versie melding is al vanaf het begin.
De unlock heeft geen invloed, ook na een "harde" reset blijft dit gelijk en verder is er nog niets toegevoegd.
De dvd was ook al opnieuw geinstalleerd en veranderd ook al niets aan die melding.

Nah.... ik heb de vraag gesteld aan onze contact man en gister via mail op de mio-site , zal wel horen dan hoe of wat .... want updaten lukt nu dus niet.

Over de wensen..... tja.... ze lezen hier ook mee net als elders en zien zo dus ook de missende zaken en problemen/bugs ....
Maar of ze daar zelf nut in zien dat toe te voegen ?
Ze gaan er niet vanuit dat wij erin zitten te roeren natuurlijk , ze weten dat wel maar op die basis wordt natuurlijk niet gebouwd.... ze willen gewoon verkopen...
Ik denk dat het merendeel van de kopers ook niet eens nadenkt over dit soort dingen.
Zeker niet als dat hun eerste ervaring is met zo'n toestel.
Maar goed.... als ze dit lezen komt het er hopelijk wel in.

Ik zal proberen je bestand in de schatkist te krijgen en een link hier in je bericht zetten.
Bedankt voor de bijdrage alvast.

Edit....
Na het schrijven hier zat ik de 620 draad verder te lezen en zag dat de update nu beschikbaar was.
Tis gelukt.... eindelijk.... ik heb nu ook een versie nummer ipv. die rare melding en de franse Cui  3 werkt nu ook ....gelukkig.

« Laatste verandering: 14 Januari 2008, 00:00:27 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
jacadito
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Januari 2008, 22:23:46 »

Dat ze zich bij Mio niet bezig (willen) houden met het gratis uitbouwen van allerlei hebbedingetjes in de skins kan ik begrijpen - smaken en wensen kunnen immers sterk verschillen en Mio moet als doel hebben iets te leveren dat voor iedereen als voldoende kan bestempeld worden. Het mag voor de doorsnee gebruiker ook niet te ingewikkeld worden (keep it stupid simple). We mogen al heel blij zijn dat we aan de skins kunnen om zelf wat leuk(er)s of beters in te bouwen.

Voor wat mijzelf betreft zijn bijgevolg bugs op niveau van de skins niet erg (ook al zal de doorsnee gebruiker daar mogelijks anders over denken). Zaken zoals het verbeterde Vlaamse vertaalbestand kunnen ze bij Mio straks gewoon hier uit de schatkist halen - mogen zij van mij gratis en voor niets in hun release opnemen !

Nogmaals, voor miomap.exe hangen we wel volledig van Mio af, en ik hoop dat ik geen x maanden zal moeten rondrijden met een toestel waarvan de speedcam- en snelheidswaarschuwingen niet werken. Je mag dan nog stellen "dat je maar op je snelheid moet letten", met het oerwoud van verkeersborden en regels is een kleine waarschuwing van tijd tot tijd dat je te snel gaat erg welkom, om nog niet te vermelden dat het gewoon een waarschuwing is die de veiligheid van iedereen verhoogt.
En zelfs zonder die reden: als ze bij Mio niet van plan zijn dit te corrigeren moeten ze alle vermeldingen naar deze functionaliteiten maar ineens overal van de verpakking, website, en andere publiciteit weghalen. Anders krijgt het voor mij het label "bedrieglijke reclame"  angry1
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Januari 2008, 00:00:05 »

Het speedcam en snelheids probleem heb ik voorgelegd aan ons contact persoon, zodra er antwoord over is meld ik dat hier.

Mio 268 met Igo8
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #9 Gepost op: 17 Januari 2008, 00:21:12 »

Zelf heb ik in het vertaalbestand Lang_Dutch-be.zip een aantal vertalingen toegevoegd/gecorrigeerd.
Bestand is zonet naar jou doorgestuurd via mail voor de schatkist.

Ontvangen en bij deze is de Lang_Dutch-be.zip dus te vinden in de schatkist

Onze dank hiervoor.

Mio 268 met Igo8
sascha
Lid
**

« Antwoord #10 Gepost op: 17 Januari 2008, 09:43:16 »

In het Duch_nl.zip zitten of zit ook nog een foutje in en wel wordt er "Towards" aangegeven in van "Richting", nu heb ik daar wel een regeld toegevoegd zoals Dedroper voorgesteld had "Towards="Richting" maar dat werkt bij mij niet.
Niet dat dat nou zo erg is, we wachten wel op de officielle versie van 3.3 dan zal dat wel verbeterd zijn.

Ik ben een gelukkige bezitter van een C210, die prefect werkt
ahha
Lid
**

« Antwoord #11 Gepost op: 17 Januari 2008, 09:52:09 »

Niet dat dat nou zo erg is, we wachten wel op de officiele versie van 3.3 dan zal dat wel verbeterd zijn.

Hier mis ik het verband tussen versie 3.3 en de C620 die onder MioMap 2008 draait.  Huh? V3.3 slaat toch op de Miomap voor 520 en oudere modellen?

Wil iemand me een link geven ter introductie van het zelf aanpassen/vertalen van de Miomap 2008 bestanden?
Thanx

Ahha
Mio c620t Miomap 16 jan 08
inventiv
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Januari 2008, 10:52:48 »

In het Duch_nl.zip zitten of zit ook nog een foutje in en wel wordt er "Towards" aangegeven in van "Richting", nu heb ik daar wel een regeld toegevoegd zoals Dedroper voorgesteld had "Towards="Richting" maar dat werkt bij mij niet.
Niet dat dat nou zo erg is, we wachten wel op de officielle versie van 3.3 dan zal dat wel verbeterd zijn.

Is hoofdlettergevoelig : probeer eens towards=richting  (ik weet niet van buiten of het nu met " of zonder " is...doe zoals de andere regels... )
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #13 Gepost op: 17 Januari 2008, 10:55:49 »

In je Miomap\miomap\content\lang zit de dutch.zip (en andere talen)
Deze .zip even naar je pc zetten, uitpakken en er verschijnt een dictionary.lang en een dictionary_os.lang in de i18n map.
Deze beide .lang file's kan je openen met kladblok , de inhoud bekijken en evt. aanpassen door missende woorden toe te voegen.

Let bijv. ook goed op of er bij een engels woordje een : of bijv de .... staat.
Je ziet dan soms wel een vertaling van het gewone woordje....maar niet van hetzelfde woordje met een : erachter.
Dat woordje wordt dan ook niet vertaald omdat er geen spatie tussen zit tussen het woord en het teken erachter , en het daardoor dus uit een teken meer bestaat.

De fouten kan je zo veranderen en nieuwe woordjes (evt. met tekens dus) kan je zo eenvoudig tussen de regels toevoegen.

De hele handel weer zippen met de juiste naam en terug op je Mio zetten in de juiste map....klaar
« Laatste verandering: 17 Januari 2008, 18:31:28 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
sascha
Lid
**

« Antwoord #14 Gepost op: 17 Januari 2008, 16:55:59 »

Dank je we, het is geluk.

Nu krijg ik weer Richting te zien in plaats van Toward in mijn C210. thumbs

Ik ben een gelukkige bezitter van een C210, die prefect werkt
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: