Snap ik ook niks van Nick. Ga eens na welke wijzigingen jij al gedaan had sedert dat het toestel uit de verpakking kwam.
Ik herinner me dat je je toestel unlocked had of hebt. Kan dat er iets mee te maken hebben (ook al lijkt me dat weinig waarschijnlijk, veronderstellend dat je Mio tot nog toe goed liep) ?
Mogelijks is er iets mis met je versiebestand (mogelijks corrupt - wat ook zou verklaren waarom je die Datum:$versie$ $datum$ krijgt ?). Bij een update vergelijkt de update tool namelijk eerst jouw versie met die op hun website. Natuurlijk is dat bij jou verschillend - je hebt de laatste update niet eens, maar bij een corrupt versiebestand weet je nooit hoe die update tool reageert.
Je ROM versie is dezelfde als bij mij - overigens is die volgens mij van geen enkele invloed op dit gebeuren.
Ik zou proberen om eerst (met de bijgeleverde CD) je toestel volledig terug te zetten naar originele toestand. Daarna zie ik geen reden dat de update niet zou draaien.
Voor wat betreft de ui bestanden:
- de originele bestanden zijn een toonbeeld van slordigheid. Vele lijntjes zijn nog snelsnel in commentaar gezet, al dan niet met toevoeging van een stukje nieuwe code dat wel werkt. Een voorbeeld is de achtergrondverlichting, waar ze bij Mio niet eens de (kleine) moeite gedaan hebben om dag- en nachtverlichting afzonderlijk te kunnen instellen (in de franse data.zip is dat sedert vannacht verholpen). Maar zo zijn er nog diverse voorbeelden.
- de ui bestanden van 5 december (Mio update) zijn op enkele luttele (op 1 hand te tellen) plaatsen wat opgekuist, maar er is bijzonder weinig verschil met de originele data.zip.
Het lijkt er wel op alsof Mio erop rekent dat de Mio-gebruikersgemeenschap zelf wel voor een aantal nodige verbeteringen zal zorgen (wat ondertussen gelukkig al gestart is).
Anderzijds hangen we volledig af van Mio voor wat betreft het programma miomap.exe zelf. De versie van 5/12/2007 is aangepast, maar het is niet duidelijk op welk vlak. Zo lijken de problemen met melding van te hoge snelheid en melding van speedcams nog steeds niet van de baan, ook de 3D zoomt nog steeds te ver terug en niemand vindt alsnog de parameter (mogelijks is deze dus hardcoded in miomap.exe, mogelijks nog zo'n voorbeeld van slordigheid). Wachten op de volgende update dus...
In de veronderstelling dat jullie directe contacten hebben bij Mio

: snelheidsmelding/speedcam bugs en niet-parametreerbare 3D zoom zijn de 2 punten waar de Mio-gemeenschap zelf niets aan kan doen. Als ze daar bij Mio even prioriteit willen aan geven ?
Zelf heb ik in het vertaalbestand Lang_Dutch-be.zip een aantal vertalingen toegevoegd/gecorrigeerd.
Bestand is zonet naar jou doorgestuurd via mail voor de schatkist.