Na ruim een maand de c620t in bezit te hebben heb ik eindelijk voldoende ervaring (naar eigen mening) om die te delen met anderen.
Om te beginnen heb ik voor aanschaf lang getwijfeld tussen de tt 720t en deze mio c620t. Heb ze beide kunnen uitproberen en ben toen gegaan voor de gebruikersinterface van Miomap2008. De veel geprezen interface van tomtom vond ik niet super. Ook de 'objectieve' vergelijking op Jouwnav.nl hielp met de keuze.
Het is mijn eerste GPS systeem en heb eigenlijk geen ervaring.
Zoals gezegd vind ik de interface fantastisch. snel en duidelijk vind je op alle mogelijkheden. Natuurlijk moet je de eerste keren de menu's leren kennen, maar dat gaat snel.
Invoeren van een bestemming gaat erg prettig met het toetsenbord waarop alleen de letters actief zijn die een geldige invoer leveren. En na verloop van tijd zitten in de historie de meeste bestemmingen die je regelmatig gebruikt; dan is selecteren nog sneller.
Helaas hoef ik niet elke dag weer ergens anders heen met de auto, dus ik heb niet veel gebruik gemaakt van de c620 (meer uren thuis bestudeerd dan praktijk in de auto

)
Toch zijn er ook wat eigenaardigheden, die je later ontdekt:
- Bij route naar adres aan rand van voetgangersgebied wordt als onbereikbaar aangemerkt, terwijl andere zijde met auto bereikbaar is. (Nu kijk ik dus even naar situatie als die melding komt en zoek dan een bestemming op de kaart die wel bereikbaar is)
- Niet alle teksten in de menu's zijn vertaald naar NL
- kruispunten worden soms als Y-splitsing gezien (wat betreft aanwijzingen, de kaart geeft wel de goede situatie aan)
Die minpunten zijn denk ik allemaal op te lossen met updates. Uiteindelijk is de c620 de eerste die is uitgerust met Miomap2008. Over enkele punten heb ik Mio-support geïnformeerd en ik wacht nu op reactie.
jammer dat er nog weinig andere gebruikers zijn met dit apparaat, ik hoop dat daar snel verandering in komt.
Alles bij elkaar ben ik erg blij met de c620

Als er nu bij jullie vragen zijn over deze Mio dan zal ik proberen er zo goed mogelijk op te reageren.