Mioforum
8 Februari 2012, 09:43:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: eindelijk wat meer ervaring  (gelezen 1546 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ahha
Lid
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 21 Januari 2008, 13:57:53 »

Na ruim een maand de c620t in bezit te hebben heb ik eindelijk voldoende ervaring (naar eigen mening) om die te delen met anderen.

Om te beginnen heb ik voor aanschaf lang getwijfeld tussen de tt 720t en deze mio c620t. Heb ze beide kunnen uitproberen en ben toen gegaan voor de gebruikersinterface van Miomap2008. De veel geprezen interface van tomtom vond ik niet super. Ook de 'objectieve' vergelijking op Jouwnav.nl hielp met de keuze.
Het is mijn eerste GPS systeem en heb eigenlijk geen ervaring.
Zoals gezegd vind ik de interface fantastisch. snel en duidelijk vind je op alle mogelijkheden. Natuurlijk moet je de eerste keren de menu's leren kennen, maar dat gaat snel.
Invoeren van een bestemming gaat erg prettig met het toetsenbord waarop alleen de letters actief zijn die een geldige invoer leveren. En na verloop van tijd zitten in de historie de meeste bestemmingen die je regelmatig gebruikt; dan is selecteren nog sneller.
Helaas hoef ik niet elke dag weer ergens anders heen met de auto, dus ik heb niet veel gebruik gemaakt van de c620 (meer uren thuis bestudeerd dan praktijk in de auto  happy7)
Toch zijn er ook wat eigenaardigheden, die je later ontdekt:
- Bij route naar adres aan rand van voetgangersgebied wordt als onbereikbaar aangemerkt, terwijl andere zijde met auto bereikbaar is. (Nu kijk ik dus even naar situatie als die melding komt en zoek dan een bestemming op de kaart die wel bereikbaar is)
- Niet alle teksten in de menu's zijn vertaald naar NL
- kruispunten worden soms als Y-splitsing gezien (wat betreft aanwijzingen, de kaart geeft wel de goede situatie aan)

Die minpunten zijn denk ik allemaal op te lossen met updates. Uiteindelijk is de c620 de eerste die is uitgerust met Miomap2008. Over enkele punten heb ik Mio-support geïnformeerd en ik wacht nu op reactie.

jammer dat er nog weinig andere gebruikers zijn met dit apparaat, ik hoop dat daar snel verandering in komt.

Alles bij elkaar ben ik erg blij met de c620  thumbs
Als er nu bij jullie vragen zijn over deze Mio dan zal ik proberen er zo goed mogelijk op te reageren.

Ahha
Mio c620t Miomap 16 jan 08
mioke
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 11 April 2008, 21:44:56 »

Hallo,

Heeft die mio c620 ook een splitscreen( met geg zoals duur, afstand en aankokmsttijd) zoals de c320?

alvast bedankt voor je antwoord!

bracchus
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Mei 2008, 13:40:05 »

Ik ben ook sinds kort bezitter van een C620T. Fraai toestel en de miomap 2008 is gewoon schitterend. Mijn vreugde werd echter een klein beetje bekoeld toen ik na een vraag aan MIO vernam dat de cartografie van Oost-Europa nog niet beschikbaar zal zijn voor december 2008.
Stoefer
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Februari 2009, 22:55:56 »

hmm, toch maar hier.

Ik heb mijn C620 inmiddels een jaar.Ik vind het nog steeds een fijn apparaat.
Ik heb alleen weleen paar problemen met de bluetooth, maar ik hoop dat ook nog wel wordt opgelost.

Maar wat ik wel vreemd vind is dat er (vooral in Oostenrijk en Duitsland) je soms een een eind (het pijltje dan) van de weg af zit. Of ben ik de enige die dat heeft?

Voor de rest.Het apparaat is redelijk snel als hij eenmaal GPS gevonden heeft. Dat kan nog wel eens even duren, maar meestal valt het mee.
Nielsc620t
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Maart 2009, 18:08:13 »

Ik gebruik de c620t nu bijna een jaar en ik vind het een prima ding.
Hij is altijd vrij snel idd en ik vind hem makkelijk in het gebruik.
Alleen nu heb ik vernomen dat er geen updates meer voor uitkomen en dat is toch wel weer jammer.
En op deze manier wordt je toch gedwongen om hem te unlocken.
Voor de rest heeft ie regelmatig last van het uitzichzelf resetten, maar daar ben ik ondertussen aan gewend.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: