|
ldr
Gast
|
 |
« Gepost op: 25 Januari 2008, 12:16:01 » |
|
Hallo Ik heb mij in de carrefour een "USB mains charger"gekocht.Er staat"om op het stroomnet alle apparaten die via USB gevoed worden op te laden(mp3/mp4,ipiod,psp,gps,pda...."Deze kost € 9.95 wat merkelijk minder is dan deze die op de site van mio bij accesoires te vinden is(€ 29)Ik heb hem reeds gebruikt en werkt perfect.Het is maar een tip,meer informatie op onderstaande link http://www.t-nb.com/2produit-2108-usb-mains-chargersmvg ldr
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inventiv
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Januari 2008, 12:31:40 » |
|
Ik denk dat je toch best rekening houdt met de 'aanbevolen' output voltage/amperage
Mains supply charger: Output: 5 V - 1000 mA
Cigar-lighter charger Output : 5 V - 850 mA.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ldr
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Januari 2008, 15:39:11 » |
|
Er staat op de verpakking 5V-500mA,zou deze dan niet goed zijn? MVG LDR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mioman
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Januari 2008, 16:08:02 » |
|
Ik denk hoe hoger de MA is hoe vlugger hij opgeladen is.
|
|
|
|
|
|
Groeten Mioman C 710-Miomap v.3.2 -Hacked Mio Transfer - Ulla stem - 1 GB SD - Media Player1.05
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 25 Januari 2008, 16:49:54 » |
|
Als je een tmc houder hebt zal die het waarschijnlijk niet doen thuis. Zo is MIJN ervaring met de C620T Daarvoor is eigenlijk al meer nodig dan de 1000mA want zelfs daarop deed de TMC hier thuis niets. Met een voeding die 5 v en 1200 mA geeft werkt het wel.
Vreemd genoeg eigenlijk ....want in de auto zou de mA dus veel minder zijn zo lees ik hier nu en werkt het wel ?
Nick
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
|
Ron R
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Januari 2008, 21:19:56 » |
|
Toch voldoet die adapter aan de USB-norm. Die stelt dat er niet meer dan 500 mA per verbruiker mag worden opgenomen. In de praktijk kun je wel wat verder gaan maar toch. Als die adapter bedoeld is voor één verbruiker dan valt er op de werking niets af te dingen. Of je er genoeg aan hebt voor jouw toepassing is uiteraard een tweede..... In de praktijk blijkt dat veel apparatuur meer vraagt dan de toegestane 500mA. Als je probeert 1200mA uit de de USB-poort van je PC/Laptop te peuren zou je wel eens voor een nare verrassing kunnen komen te staan.....Gerede kans dat je USB-poort wordt opgeblazen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ron R
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 26 Januari 2008, 12:44:30 » |
|
Je hebt volkomen gelijk als je stelt dat die voeding best meer mag leveren dan 500 mA, maar wat in feite speelt is dat er gesproken wordt over een USB-voeding. De norm voor USB houdt in dat er door een gebruiker niet meer dan 500 mA zou mogen worden opgenomen. Als de producent van dat betreffende apparaat zich niet aan die norm houdt, dan is dat zijn zaak, maar noem het dan geen USB. Een onwetende gebruiker kan een dergelijk apparaat, dat mogelijk wel 1000 mA of meer opneemt aansluiten op een 'echte' USB-poort en zo de boel opblazen. 'Het is immers een USB-aansluiting' zal hij denken. Op zo'n manier wordt de consument op het verkeerde been gezet en waar de fabrikant een paar euro uitspaart kan het diezelfde consument een hoop centjes kosten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ldr
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Januari 2008, 16:44:29 » |
|
Hallo Dit zijn de specificaties van de batterijlader op netstroom die ik mij aanschaft heb.Op de antwoorden die ik lees zou het dan toch niet ideaal zijn om te gebruiken??? mvg ldr
USB mains charger Your MP3/MP4 constantly charged! New product For charging all of your USB devices via the mains supply (MP3/MP4, iPod, PSP, GPS, PDA, portable speakers…). • Compact design. Specifications Input (DC): Voltage: 110-220 V Frequency: 50/60 Hz
Output (AC): Female USB plug Voltage: 5 V Amperage: 500 mA
Supplied with a standard VDE plug. Use an adapter (T'nB ref KPSU1) in the UK. Ref.: ACMP039595 Colour: Black Barcode: 3303170039595
View high resolution picture
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ron R
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Januari 2008, 23:05:24 » |
|
Tsja, lastig te zeggen. Volgens de specificaties zou de 320 behoefte hebben aan tenminste 850 mA werk/laadstroom. Volgens de beschrijving kan deze adapter dat niet leveren. Hoe dat in de praktijk uitvalt? In ieder geval zal het laden langer duren dan met de Mio adapter. En of je met je 320 kunt werken als hij via de adapter aan de 230 volt hangt betwijfel ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|