Mioforum
9 Februari 2012, 02:45:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Gebruikers ervaring met de P360  (gelezen 1339 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Aliebengalie
Moderators

Geslacht: Man

Woonplaats - Rotterdam

« Gepost op: 30 Januari 2008, 22:06:28 »

Gisteravond besteld bij pdashop via internet,en vanmorgen al afgeleverd op mijn werk.
Compleet met 2 gig sd-kaartje (meer heb ik niet nodig) en screenprotector besteld.
Natuurlijk niet kunnen wachten tot vanavond,maar gelijk uitgepakt en hoofdschakelaar aan de onderzijde aangezet.
De normale aan/uit schakelaar bevind zich nu aan de bovenzijde en is voorzien van een laadlampje (dus niet meer hinderlijk in het zicht).
Even wennen aan windows mobile 6 (dacht niet dat er zoveel kon veranderen),maar dat viel toch even tegen.
Het kaartje voorlopig even uit de P350 gehaald en in de P360 geplaatst.
Hier staat Tomtom 6.03 en IGO op.
Tomtom installeerde zichzelf simpel,alleen de gps instellingen moeten aanpassen (Andere NMEA GPS-onvanger)-(GPS-baudsnelheid 9600 t/m 19200 werken - Com4) dat was wel even zoeken,bij andere instellingen gaat namelijk ook het icoontje rechtsboven draaien , wat je zeker op een dwaalspoor brengt. Maar na enkele minuten toch de juiste instelling gevonden.
Het vinden van gps gaat echt in enkele seconden (sneller dan bij de P350 waar ik gemiddeld 30 seconden moet wachten op gps) maar dit gaat zeker veel sneller. Tomtom werkte prima.
Ook igo gaf geen enkel probleem.
Even de gps instelling laten zoeken en in enkele seconden gevonden.
Ook hier weer supersnel gps signaal.

Bij thuis komst moest ik wel een nieuwere versie (minimaal 4.5 van activesync installeren) deze word meegeleverd op cd.
Er word geen boekje met beschrijving meegeleverd,maar gebruiksaanwijzing staat op de andere meegeleverde cd.
Er word alleen een kleine beschrijving meegeleverd voor de zuignap met vaste houder.
Dit is een vrij groot apparaat die houder,waar ik zelf weer een andere houder voor moet halen,omdat de plaats in mijn auto naast mijn radio zit (voor de p350).
De zuignap is goed in alle standen te draaien.
Usb kabel tussen pc en mio meegeleverd.
Lader voor sigaretten aansteker is nu een recht model met controle lampje (12 - 24 volt).
Mis alleen de 230 volt adapter (maar eerlijk is eerlijk,gebruikte die van de P350 nooit).
Bescherm hoesje word niet meegeleverd (voor mij toch echt noodzakelijk) tegen beschadigingen.
Maar heb nog een reserve Nintendo DS etui liggen waar hij prima inpast.
Het inzetten en uittrekken van de mio uit de zuignap houder gaat prima doordat de houder vrij dun is,en de mio nu
aan de zijkanten in de houder glijd,wat zeer soepel gaat.
Aan het einde zit hij klem , zit dus stevig vast geklemd.

Morgen is langdurig proberen.

minpuntjes.
De meegeleverde cradle en zuignap voor in de auto is niet demontabel met universeel schuifsysteem (had de P350 wel).
Hierdoor moet ik gebruikmaken van de zuignap,door zijn grote wel makkelijk hanteerbaar,plaatsen en verwijderen van de ruit gaat prima.
Had wel liever een demontabele gehad,kan nu tijdelijk geen gebruik maken van mijn radio steun die wel is voorzien van het schuif systeem. (wachten tot die weer te verkrijgen is).

Heel de dag met tomtom gewerkt.
Het is even wennen dat aan/uit knopje aan de bovenzijde zich bevind.
Onder het scherm bevinden zich ook nog 2 toetsen naast de joystick,die vrij te programeren zijn.
Wat weer zeker opvalt is de snelle gps ontvangst.
Ook onder het rijden is hij zeer snel met het ontvangen van gps.
Het geluid is prima te noemen,staat niet voluit ,rond  80 procent.
Is in de cabine ruim voldoende te horen.
De snelheid van het opstarten is zeker sneller te noemen dan de P350 (die mij ook zeer goed beviel).
Al om om een prima apparaat waar ik zeker geen spijt voorlopig van ondervind dat ik hem heb gekocht.
De 168 gaat nu na jaren plezier mee te hebben gehad de deur uit.
De P350 gaat naar dochterlief.

Verschil tussen windows mobile 5 en 6?
Ben dat nog aan het uitvogelen.
De snelheid is iets sneller op de P360 (maar hoeft niets met mobile 5 of 6 te maken te hebben).

Problemen waar je tegenaan kunt lopen:
Volgens pda-shop is het mogelijk dat als je tomtom gebruikt je geen geluid te horen krijgt.
Op www.pdashop.nl vind je daar de oplossing. Ik heb dit probleem niet gehad bij het installeren.

Terug naar fabrieks instelling:
Hiervoor dien je de schakelaar aan de onderzijde op 0 te zetten,even een minuut wachten,joystick omhoog houden en gelijktijdig de schakelaar weer op 1 zetten. Scherm kalibreren etc.

Na dit te hebben gedaan kwam ik een ander probleem tegen met tomtom.
Het installeren ging bijzonder traag. Terwijl de 1e x installeren gewoon normaal verliep .
Heb dit ook wel eens met de P350 gehad,maar nooit een duidelijke reden hiervoor kunnen vinden. Misschien ben ik wel iets te snel geweest met het weer aan zetten van het toestel om terug te gaan naar de fabrieks instellingen.
Mio zegt 1 minuut wachten,en dat heb ik zeker niet gedaan.
Maar na de zeer trage installatie werkt tomtom weer perfect.

Activesync probleem:
Het probleem met activesync het zelfstarten van de pda als hij aangesloten zit met de pc is mijnsinziens alleen maar erger geworden onder wm6. Heb ook hier de tweakserver geinstalleerd,maar het probleem van zelf opstarten
blijft toch een probleem.
Elke x is dus de battery leeg. (dat ze dit probleem met activesync nog niet hebben opgelost is mij toch een raadsel).
Heb voorlopig de pda terug gebracht naar fabrieks instelling en activesync verwijderd van mijn pc.
Nu word de pda tenminste normaal is opgeladen zonder dat hij start.

Kom hier zeker later nog op terug,hoe dit is opgelost.

Word vervolgd.

Mvg; Alex
« Laatste verandering: 28 Maart 2008, 22:22:19 door Aliebengalie » Gelogd

P350 met Tomtom 7
P360 met 8 Gig SDHC sd-kaart-
Tomtom 7
Igo
Sygic
lejaho
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 21 April 2008, 19:40:45 »

:s68:bedankt voor de heldere uitleg heb het zelfde probleem bij instal. van TT6.Ga het nogeens proberen
vr.gr. lejaho
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: