Mioforum
8 Februari 2012, 22:42:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: "je rijd te hard" melding  (gelezen 1614 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
YCS
Gast
« Gepost op: 2 Februari 2008, 11:08:06 »

Hallo iedereen,

Heb me enkele dagen geleden een mio c620 aangeschaft. Leuk ding moet ik zeggen.
Maar nu zit ik toch wel met een vraagje: namelijk iemand had me ook gezegd dat wanneer je aan het rijden bent en je gaat over de aangeduide snelheid bv. 50km/uur , dat die vriendelijke mevrouw je dan zegt "je rijd te hard".  Bij gebeurt het dat ze dit dus wel zegt en andere keren helemaal niet, hoe zou dit komen . Is dit normaal of niet , en hoe is dit op te lossen.

Graag jullie hulp aub..........

Yves

PrinceR
titel aangepast
« Laatste verandering: 2 Februari 2008, 14:06:10 door PrinceR » Gelogd
dauphine
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 2 Februari 2008, 16:11:56 »

Ik weet niet of jouw systeem hetzelfde werkt als de C710. Maar bij mij geeft ze de melding, welke je overigens aan kunt passen, 1 keer, ze blijft niet zeuren. Wanneer je later weer netjes volgens de regels hebt gereden en je gaat weer te snel krijg je opnieuw een melding.
compas
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 2 Februari 2008, 16:40:00 »

bij mij ook een c710 heb ik gemerkt zolang je boven de toegelaten snelheid blijft zegt ze het een maal, maar terug onder de limiet geweest zal ze het terug zeggen. Dus als je juist rond limiet blijft rijden heb je kans dat ze het meermaals zegt
YCS
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 2 Februari 2008, 17:11:02 »

Hoi,

Soms is het zo dat ze bij zelfs nietsq zegt. Dus ik start mijn toestel op, begin te rijden dan zit ik mss reeds een 10 tot 15km/uur boven max.  toegelaten snelheid en heeft ze nog altijd niets gezegd.
Het is wel zo dat wanneer ze het zegt "u rijd te hard" dat ze dit ook maar één keer zegt en niet blijft zeuren. (vind ik maar normaal ook) maar als je dan toch weer sneller gaat rijden dan zou ze toch terug de melding 1x geven of niet?? Dit doet ze juist niet
« Laatste verandering: 2 Februari 2008, 17:13:22 door YCS » Gelogd
De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Antwoord #4 Gepost op: 2 Februari 2008, 17:22:20 »

Zo te horen werkt alles normaal
als je over de max snelheid gaat dan krijg je een melding
als je dan nog sneler gaat rijden dan krijg je geen melding meer
je krijgt alleen weer een melding als je onder de max snelheid bent geweest en dan pas weer sneler gaat rijden.
wanneer ze gaat melden is afhankelijk van de snelheidswaarschuwing instelling.
Die kun je vinden bij de instellingen >> algemeen >> opties bij Activeer snelheidswaarschuwing.
Daar kun je aangeven wanneer er gemeld moet worden.
Bij 1km teveel of bij x % of x km boven de max snelheid.
Je kunt ook aangeven bij welke snelheid er overgeschakeld moet worden naar een andere berekening voor de melding.

YCS
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 2 Februari 2008, 18:32:56 »

Alles werkt denk ik toch normaal enkel die snelheidsmelding. Als ik dus over de snelheid ga die je mag rijden krijg ik een melding. bv: u mag 50 ik rij bv 52 dan krij ik een melding "u rijd te hard" want mijn tolerantie staat op nul.
Als ik dan terug 50 ga rijden dus net aan het limiet of zelfs iets eronder dan zwijgt de mevrouw , wat normaal is ook .
Maar wanneer ik dan opnieuw boven de 50 ga  nadat ik reeds gezakt was onder de 50 dan krijg ik geen meldingen meer dat ik te snel rij.
Dit is eigenlijk mijn probleem die ik blijkbaar niet opgelost krijg.
miouser
Moderators

Geslacht: Man

C520t - Mio 269 V2

« Antwoord #6 Gepost op: 2 Februari 2008, 20:31:08 »

Op de C520 is dit ook zo.
Eens te snel krijg ik 1x melding, maar ga ik onder de grens en er terug over, dan komt er geen melding meer, tenzij......
Na verloop van enige tijd wordt er terug 1x een melding gegeven bij te snel rijden om vervolgens weer een tijdje te zwijgen.
Dit wordt telkens zo herhaalt, maar ik zie daar geen probleem in.
Ik denk, maar ben niet zeker, dat wanneer er nieuwe gegevens gelezen wordt uit de database (kaarten), dat de Mio de snelheid telkens controleert.
Dit kan dus bvb. zijn als je een zijstraat of kruispunt passeert.
Maar nogmaals, dit is een veronderstelling maar geen weet.

---------------------------------------

Mio C520t - R37 - Unlocked -
stem NaviGony (bedankt Mac Knipoog  )
OziCe 2.27d

Mio 269V2 - PoiWarner - OziCe
RePoW V2 B1027

POILoaderTool V1.1 Build 1121  Rollende ogen
POISelector  
Nactuil
Lid
**

« Antwoord #7 Gepost op: 2 Februari 2008, 21:49:31 »

bij mij staan de % ook op 0 ingesteld en werkt perfect,telkens als ik over de limiet ga waar ik maar 50km mag en ik ga daar +-2km boven dan wordt ik daar op gewezen,maar ik ben nog nooit verwittigd bij snelheidsbeperkingen van 30km per uur ??

een mio c520 & externe GPS antenne
YCS
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 3 Februari 2008, 12:04:09 »

Dus als ik het goed begrijp doet de ene het wel en de andere niet!!
Mss dan toch ergens een foutje in de software, en moet ik er terug mee naar de winkel??
De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Antwoord #9 Gepost op: 3 Februari 2008, 13:30:57 »

Probeer ook eens een andere stem
Gonnie doet het prima maar die kun jij nog niet aan.

ahha
Lid
**

« Antwoord #10 Gepost op: 14 Maart 2008, 15:33:10 »

Is er niet ook een marge naar beneden? Als je 5 km te hard rijdt en er komt een melding (55 ipv 50) dat je dan ook minstens 5 km langzamer moet rijden om de controle te 'resetten'. Als je precies afzakt naar 50 is de reset nog niet geweest en als je afzakt naar 45 dat dan wel de controle met melding wordt 'gereset'.

Ik heb dit niet zelf ondervonden, hoor. (ik maak er geen gebruik van). Maar uit jullie meldingen kom ik op deze aanname.

Ahha
Mio c620t Miomap 16 jan 08
De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Antwoord #11 Gepost op: 14 Maart 2008, 16:40:09 »

Ik heb het zelf ook even geprobeerd zowel met een mage van 10km en met 0km
Het lijkt dat er ook een tijd mage op zit.
als ik 51 rij rijg ik te horen dat ik te snel rijd.
Dan ga ik weer onder de 50 en weer over de 50, dan hoor ik niets.
Enige tijd later als ik weer even onder de 50 ben geweest en dan er weer overheen dan komt miepie weer dat ik te snel rijd.
Denk dat het zo geprogrameerd is zodat je niet continu te horen krijgd dat je te snel rijd.

De Doper

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: