Mioforum
8 Februari 2012, 09:52:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 269+ semi black screen  (gelezen 803 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Thombose
Gast
« Gepost op: 6 Februari 2008, 21:02:53 »

Hey,

mijn pa heeft dus een mio 269+, die hij al jaar of twee heeft denk ik. Enfin, alles werkte perfect, tot hij op een gegeven moment bijn het starten van de navigatie een semi-black scherm kreeg. Oftwel, wnr je op het navigatieknopje duwt, laadt de map...je krijgt dus het laadscherm, maar dan  komen er een paar cijfertjes op, blijft de achtergrond staan en komen er zwarte rechthoeken in het beeld. Je ziet dus niets van de navigatieknoppen, maar als je wist waar alles ongeveer stond, kon je wel terug gaan naar het hoofdmenu... Daar ontdekte ik dat eigenlijk alles nog wel werkt, mp3 speler, contacten enzovoort.... Dus besloot ik de twee reset knopjes te gebruiken....Die verhielpen het probleem niet.... Ik verbond hem met de pc ... en wou herstel doen, ik vraag mijn pa erachter, blijkt dat hij die cd kapot heeft gekregen en hij dus alleen de cd van Mio transfer nog heeft (great Brede lach)....dus ging ik op zoek op internet en zag de patch staan voor versie V2 (ik denk dat ik die heb, dat wordt toch weergegeven in het laadscherm) maar dit verhielp het probleem niet. IK dacht dan uiteindelijk de kaarten eens te vervangen, maar alles staat op de harde schijf en de inhoud ervan krijg ik niet weergegeven (heb een map van Belgie in .fbl extensie) maar ik krijg die er niet op... ik heb wel een sd kaartje waarop ik die kaart kan zzetten, of ik kan hem openvijzen en de harde schijf proberen manueel aan te sluiten... mr dat doe ik liever niet... enig idee wat ik kan doen? eventueel de rom image flashen? en lukt dat via mio transfer? en (ik vond geen rom image voor de 269+ op mio site) kan ik de rom image van de 269 niet plus gebruiken??? Wat denken jullie? Alvast bedantk voor de hulp..Cheerz
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #1 Gepost op: 6 Februari 2008, 21:33:51 »

Via http://www.mio-tech.be/Faqs/index.php?action=artikel&cat=&id=367&artlang=nl is een ROM te downloaden.
Die bereidt de Mio voor op gebruik van MioMap V3, maar hij werkt daarna ook nog prima met V2.
De .fbl bestanden kunnen niet gebruikt worden i.c.m. MioMap V2, die zijn voor V3.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Thombose
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 6 Februari 2008, 23:07:58 »

Jah, maar als ik dat doe, behoud ik dan de kaarten? die staan op harde schijf.... maar als ik flash met bestand op SD kaart dan zullen de maps toch blijven hé?? mmm zal ik morgne maar proberen. Hopelijk lost dat het probleem opzowel soft als hard reset haalden niets uit....Ohja, eventjes vraagje tussendoor...wat houdt het unlocken in e nwat kan je dan meer? en al de links uit de post hierover zijn dead Brede lach

EDIT: was vergeten wat ik altijd tegne anderen zeg...gebruik google, ....unlocken is dus zorgen dat je kan werken met het onderliggen platform, windows CE in dit geval...pa heeft dit echter niet nodig denk ik :p dus dat laat ik maar zo...alhoewel, altijd fun :p
« Laatste verandering: 6 Februari 2008, 23:37:48 door Thombose » Gelogd
hawkamania
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 7 Februari 2008, 03:26:49 »

als het goed is blijven je kaarten staan, maar het kan geen kwaad om ze altijd te backuppen natuurlijk.
miouser
Moderators

Geslacht: Man

C520t - Mio 269 V2

« Antwoord #4 Gepost op: 7 Februari 2008, 10:08:15 »

................
....Ohja, eventjes vraagje tussendoor...wat houdt het unlocken in e nwat kan je dan meer? en al de links uit de post hierover zijn dead Brede lach

De link's zijn niet dood   nono en werken nog steeds.
Hoe het komt dat sommige link's bij U niet werken kun je HIER lezen.

grt
miouser

---------------------------------------

Mio C520t - R37 - Unlocked -
stem NaviGony (bedankt Mac Knipoog  )
OziCe 2.27d

Mio 269V2 - PoiWarner - OziCe
RePoW V2 B1027

POILoaderTool V1.1 Build 1121  Rollende ogen
POISelector  
Thombose
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 7 Februari 2008, 13:16:09 »

Ok met die ROM update is het dus gefixed, V2.0 werkt terug deftig....mr nou vroeg ik me af hoe veel beter de 3.2 is...heb die dan ook gedownload maar als ik Mio opstart met sd kaarjte met 3.2 erop erin, dan werkt het niet, het blijft V2.0....die ROM update is toch hetzelfde als datgene wat uw Mio V3 compatibel maakt??? niet? of moet ik nog iets anders doen? Brede lach

Edit Darcey:als je versie 3.2  hebt gedownload kan je helaas geen ondersteunng krijgen, op dit forum, alleen originele soft gebruiken dus.
« Laatste verandering: 7 Februari 2008, 13:28:23 door Darcey » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: