Mioforum
22 Mei 2012, 05:19:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: update Miomap V3.3 voor modellen Cx10, C220, C230 en C250 nu officieel beschikbaar (eind jan '08)  (gelezen 9634 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
coszmo
Gast
« Gepost op: 5 Februari 2008, 15:59:50 »

ik heb vandaag een update gedaan en zie nu staat versie 3.3  op mijn MIO.
Deze versie is van 5 september 2007. En hij werkt goed al is er niet veel anders aan toegevoegd. hello
dauphine
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 5 Februari 2008, 16:15:27 »

Eind januari ook een versie 3.3 geupload voor mijn C710, zoals ik al eerder in een ander bericht gemeld heb http://www.mioforum.be/index.php/topic,12242.msg57854.html#msg57854
Eigenlijk geen problemen gehad, slechts 1 maal een error waarna de zaak gewoon weer opgestart kon worden en verder gaan.
Het waren 169 bestanden, inclusief kaarten. Ik heb mijn Mio in februari 2007 aangeschaft.

Opvallende verbeteringen:
Bij het zoeken naar een plaats of straat worden de niet te gebruiken letters of cijfers gedeactiveerd waardoor sneller een adres ingetikt kan worden.
Er zijn meerdere logbestande n op te nemen en weer af te spelen.
Op het scherm (Kaart - Cockpit) is het geluid in en uit te schakelen.
In ieder geval is de kaart van Nederland geupdated, waar ik voorheen door het weiland reed (volgens de Mio) rij ik nu netjes over de weg.

Het uittesten van de logbestanden moet ik nog verder testen, het leek er even op dat na het terugkijken van een gelogde route, uitzetten en later weer opstarten de terugkijk actie bleef lopen, hoe dit precies zit weet ik nog niet.
« Laatste verandering: 5 Februari 2008, 16:18:02 door dauphine » Gelogd
De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Antwoord #2 Gepost op: 5 Februari 2008, 17:07:41 »

Op de 710 kun je met v3.3 ook hele Nederlandse postcodes invoeren (incl de letters)
Huisnummer erachteraan en klaar is Kees, Piet, etc.
Wat wel lollig en handig is, is de split screen mogelijkheid (niet in de originele UI)
Er zijn UI's waar dat in zit en je krijgt dan makkelijk POI's in de buurt en routepunten.
Verder is er wat verbetering met de gewone POI's
Plaatjes van verschillende merken, bij MacDonallds is er nu een M te zien i.p.v. de standaard mes en vork.

Catahoulanl
Steunend Lid

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: 6 Februari 2008, 15:00:24 »

Ik heb vanmorgen de nieuwe Updater V3 1.4 van de Mio Tech site gedownload en daarna mijn C710 geupdate. Er was een update V3.3 beschikbaar tot mijn tevredenheid. Alles leek goed te gaan, maar nadat alles naar mijn C710 geschreven was kreeg ik bij het starten de melding "HardwareIDerror". Kan iemand mij vertellen hoe ik deze op kan heffen? Wat is er verkeerd gegaan?
Ik heb de juiste Updater Tool gedownload bij Mio Club namelijk die voor de Mio C210, C510, C510E, C710 & H610!

- Mio C710
- Miomap V3.3  29 Maart 2007 Cracked
- laatste updates Oost- en West-Europa, Australie, Israel,  Verenigde Arabische Emiraten, Rusland, Wit Rusland, Oekraine, Estland, Letland, Litouwen
- PrinceR Mio Cx10 onsluiter
- Hacked Miotransfer
- Stem: Tom
profiel
mevita
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 6 Februari 2008, 20:49:41 »

Denk dat het aan de license.db ligt dan heb je niet de originele

grt mevita
hkmoravci
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 6 Februari 2008, 21:03:40 »

Ik heb vandaag mijn MIO710 geupdate. 1 voor 1 en alles was klaar na ca. 2,5 uur. En tot nu toe nog geen problemen gehad, wel betere wegaanwijzingen bij kruising in bocht gaf hij vroeger rechtdoor, terwijl wel degelijk rechts af was en nu geeft ie dat ook aan. thumbs
Allen mogen bij de POI wel meer logo's.  s68
koenh
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 7 Februari 2008, 07:38:19 »

Gelukt...
ik heb v3.3...

De kaarten zijn geupdate, maar als ik kijk staat er nog steeds v2006.01. Heb ik iets fout gedaan?
mevita
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 7 Februari 2008, 08:38:32 »

Gelukt...
ik heb v3.3...

De kaarten zijn geupdate, maar als ik kijk staat er nog steeds v2006.01. Heb ik iets fout gedaan?

Nee hoor je hebt niets fout gedaan, nieuwere kaarten zul je namelijk moeten kopen, alleen soms geeft mio een gratis update van een kaart zoals bijv. ierland kijk maar eens in je mio bij de map kaarten

grt mevita
De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Antwoord #8 Gepost op: 7 Februari 2008, 14:49:21 »

Wat mij nu met v3.3 wel opgevallen is dat sommige staaten geen huisnummers meer hebben.
Dat is toch heel wat minder en daar ben ik niet blij mee  s66
« Laatste verandering: 7 Februari 2008, 17:03:55 door dedoper » Gelogd

koenh
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 7 Februari 2008, 17:03:03 »

Inderdaad, Ierland is aangepast, maar dat was al langer beschikbaar.

spijtig...
hkmoravci
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 7 Februari 2008, 21:40:11 »

Ik heb zojuist een aantal ritje van ca. 1000 km achter de rug.

Aantal opmerklijkheden:
1. In Oostenrijk kan je geen flitspaal of zo zelf toevoegen, knop is dan weg, in bijv. Slovenie is die knop er weer wel. Kortom automatisch met de wet.

2. Als de tunnel langer is dan 4 km dan doet de tunneltweak ook niet meer en valt de MIO weg.

3. Als men rijt bijv. in Oostenrijk krijg men engelse text boven voor te volgen bijv. Nederlands. Slovenie richting graz MIO scchrijft Slowenien Towards Graz.

4. Nu is hij ook aangepast op de afslag, dus MIO laat niet meer op laatste moment.
Alles is heeel duidelijk aangegeven

Allemaal perfect gegaan.  applause

Kortom de nieuwe V3.3. werkt perfect.
simonT
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 12 Februari 2008, 20:55:30 »

heb de v 3.3 geupdate alles is goed gegaan werk ook goed thumbs
wat mij wel is opgevallen dat boven in het scherm  de richting of afslag die je nemen moet
in het engels staat '"towards ...'in plaats van richting ... vreemd
want volgens mij staat alles in de juiste taal ingesteld
misschien toch iets verkeerd gedaan??
gr simonT
duizend
Lid
**

« Antwoord #12 Gepost op: 12 Februari 2008, 21:45:59 »

dat is bij de 3.3 versie van de 520 ook zo ...

C710, ulla stem
C520T, ulla stem
sascha
Lid
**

« Antwoord #13 Gepost op: 12 Februari 2008, 22:48:40 »

op dit forum staat een er ergens te lezen hoe je dat oplost, ik kan het alleen even niet zo gauw vinden.

Ik had toevallig een txt bestandje ervan gemaakt bij deze dus, ik strijk wel niet met deze veren want ik heb het biet uitgezocht maar het werkt wel.

Citaat
In je Miomap\miomap\content\lang zit de dutch.zip (en andere talen)
Deze .zip even naar je pc zetten, uitpakken en er verschijnt een dictionary. lang en een dictionary_ os.lang in de i18n map.
Deze beide .lang file's kan je openenen met kladblok , de inhoud bekijken en evt. aanpassen door missende woorden toe te voegen.

Let bijv. ook goed op of er bij een engels woordje een : of bijv de .... staat.
Je ziet dan soms wel een vertaling van het gewone woordje.... maar niet van hetzelfde woordje met een : erachter.
Dat woordje wordt dan ook niet vertaald omdat er geen spatie tussen zit tussen het woord en het teken erachter , en het daardoor dus uit een teken meer bestaat.

De fouten kan je zo veranderen en nieuwe woordjes (evt. met tekens dus) kan je zo eenvoudig tussen de regels toevoegen.

De hele handel weer zippen met de juiste naam en terug op je Mio zetten in de juiste map....klaar

edit PrinceR
Quote tags geplaatst voor duidelijkheid
« Laatste verandering: 12 Februari 2008, 22:53:44 door PrinceR » Gelogd

Ik ben een gelukkige bezitter van een C210, die prefect werkt
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #14 Gepost op: 12 Februari 2008, 23:11:09 »

Het was een antwoord van Nick Altena: http://www.mioforum.be/index.php/topic,12236.msg57116.html#msg57116

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: