Mioforum
9 September 2010, 00:13:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Wie Woont Waar
Route database
Alle advertenties

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
online adverteren www.m4n.nl
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: kleine lettertjes  (gelezen 566 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Verkade
Gast
« Gepost op: 31 Maart 2008, 14:27:44 »

Wat mij opviel bij het doorlezen van de paperassen bij mijn nieuwe mio c220 was dat hij wordt aangeboden in Europa onder Chinees recht.

Nou wordt elke nederlander geacht de wet te kennen, en naar mijn gevoel staat er in die wet dat dat helemaal niet mag. Volgens mij valt alles wat je in nederland aanbied automatisch onder nederlands of europees recht en is het een ongeldige bepaling.

Nou ja; ik heb hem toch maar niet teruggebracht naar de winkel - zoals werd aanbevolen als je het niet met de kleine lettertjes eens was.

Nog helemaal geen spijt van gehad dat ik hem gehouden heb. Ik vind het een geweldig apparaat.

hello

Ron R
Steunend Lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Maart 2008, 16:57:37 »

Je hebt een (koop-)kontrakt met de winkelier. Als die in Nederland is gevestigd, dan valt de overeenkomst onder het Nederlandse recht.
Als je een beroep zou doen op garantie dan spreek je ook de winkelier aan - die is verantwoordelijk - en niet de fabrikant.
Overigens, volgens nederlands recht houdt de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van het product niet op op het moment van verlopen van de garantie.
Als de garantietermijn bijv een jaar is voor een apparaat dat normaal gesproken een levensduur heeft van vijf jaar, dan blijft de verkoper deels aansprakelijk bij een defect.
Zou dus na 2,5 jaar het display er mee op houden dan zou de helft van de kosten voor rekening gebruiker zijn, de helft voor de verkoper. Uiteraard alleen als er geen sprake is van beschadigen/misbruik van het apparaat.

Ron R,  Gebruiker van een Mio 168 met extra grote accu. Mijn homepage: http://www.ourwebspot.nl
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Giveaway of the Day