Mioforum
9 Februari 2012, 09:26:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mmm  (gelezen 651 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mamiere
Gast
mmm
« Gepost op: 4 Mei 2008, 19:49:40 »

Sinds een paar dagen heb ik de mio C520t , wij vertrekken binnenkort naar het buitenland en had al m'n hoop op die gps gesteld (m'n man lacht er nog steeds mee!) Ik heb geen ervaring met een gps (misschien maar goed?) maar ik vind het niet zo evident om een route te plannen , ik ben er al uren mee bezig geweest , er zijn momenten geweest dat ik héél de boel afsloot omdat ik het niet meer zag zitten.Jammer hoor , ik zal wel verder blijven zoeken  maar gemakkelijk is anders , ook de handleiding vind ik maar niks.Ik hou jullie op de hoogte.
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #1 Gepost op: 4 Mei 2008, 23:01:51 »

De bedoeling van een navigatiesysteem is dat hij je de weg wijst naar je bestemming.
Je kunt enige invloed uitoefenen over de gekozen route (kort, snel, economisch).
Helaas kan het apparaat niet raden welke weg je het liefst zou rijden.
Het primaire doel is het vinden van de bestemming, niet de weg.

Als je een andere route wilt dan het apparaat voorstelt, kun je wat spelen met de instellingen, maar meestal zal dat niet het gewenste resultaat opleveren. Daarvoor zul je het apparaat meer moeten vertellen over de gewenste route, door tussenbestemmingen (= via's = routepunten) in te geven (maar je begint altijd met de eindbestemming). Daarbij moet je wel precies zijn, als je alleen een plaatsnaam opgeeft, zal het apparaat het centrum van die plaats proberen te bereiken. Waarschijnlijk wil je dat ook niet.
Ik vind het het gemakkelijkst om op de kaart aan te geven waar ik langs wil. Als je dat doet, door een routepunt op een snelweg aan te geven, moet je er wel voor zorgen dat de juiste rijbaan aangegeven is, anders heb je kans dat je in een rondje wordt gestuurd. Goed ver inzoomen dus bij het prikken op de kaart.
Het is even wat gedoe, maar meestal heb je aan één of twee tussenbestemmingen wel genoeg.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: