Mioforum
6 Februari 2012, 12:39:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: V3.3 + TTS; navigatie soms op een verkeerde weg?  (gelezen 963 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
RobDC
Gast
« Gepost op: 21 Juni 2008, 19:00:23 »

Sinds ik V3.3 op mijn C510 heb staan, ben ik bezig geweest om TTS werkend te krijgen.
Inmiddels is dit gelukt, en heb ik een Nederlands sprekende Laura aan boord  happy7.
Enige wat ik heb gemerkt, is dat als ik Laura als stem heb gekozen, de navigatie soms op een verkeerde weg zit  icon_cry.
Als ik dan, bijvoorbeeld, Ali Osram kies, klopt het weer wel.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Gr,
Rob
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Juni 2008, 20:21:39 »

Dat zou dan aan de tts programmatuur moeten liggen, maar dat lijkt me sterk.
Bij mijn weten is ali osram geen tts stem, dus dan wordt het tts zowiezo niet ingeschakeld.
Of laura een nederlandse tts stem is weet ik niet.... ik heb de zaken inmiddels wel op mun 620 staan maar het werkt (nog ) niet en ik weet de naam van die stem zo niet uit mun hoofd.

Je kan echter ook iets anders al dan niet aangevinkt hebben.... positie op de weg houden.
Als die niet staat aangevinkt gebeurd het wel eens dat je pijltje naast je weg zit , omdat de weg niet ligt waar jij rijd Knipoog

Je pijltje geeft dan de werkelijke positie aan en de weg ligt dan anders als door kaartbouwers opgegeven is gekregen.
Hier in de buurt van zwolle bijv. loopt de pijl er geregeld naast , ongeacht welke stem er op staat , omdat die weg vele meters "opgeschoven " ligt omdat dat achteraf denk ik beter uit kwam met de bouwplannen.
« Laatste verandering: 21 Juni 2008, 23:28:52 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
ljdv
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Juni 2008, 18:20:52 »

Je kan echter ook iets anders al dan niet aangevinkt hebben.... positie op de weg houden.
Als die niet staat aangevinkt gebeurd het wel eens dat je pijltje naast je weg zit , omdat de weg niet ligt waar jij rijd Knipoog

Je pijltje geeft dan de werkelijke positie aan en de weg ligt dan anders als door kaartbouwers opgegeven is gekregen.
Hier in de buurt van zwolle bijv. loopt de pijl er geregeld naast , ongeacht welke stem er op staat , omdat die weg vele meters "opgeschoven " ligt omdat dat achteraf denk ik beter uit kwam met de bouwplannen.
Ik heb "keep posion on road" aangevinkt en dat leidt een enkele keer tot problemen. De oude E4 en de nieuwe kruisen elkaar onder een flauwe hoek en om één of andere reden denkt de Mio dat ik ineens op de oude E4 rij. En wil me dan laten omdraaien en terugrijden om toch de nieuwe E4 te pakken ... waar ik al op zit. De Mio is daar ook heel hardnekkig in gedurende 25 km ook als de wegen meer dan 100 meter van elkaar liggen. Zal in juli eens kijken wat ie doet als ik "keep position on road" afvink.
RobDC
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Juni 2008, 20:42:35 »

Bij mijn weten is ali osram geen tts stem, dus dan wordt het tts zowiezo niet ingeschakeld.
Of laura een nederlandse tts stem is weet ik niet.... ik heb de zaken inmiddels wel op mun 620 staan maar het werkt (nog ) niet en ik weet de naam van die stem zo niet uit mun hoofd.

Klopt, Ali is gewoon leuk  mrgreen.
Ik had de Nederlandse versie van Laura ergens gedownload, een heel TTS Pack, en dat werkt op zich prima, je hoort nu ook de straatnamen.
Alleen zit de navigatie er soms ineens naast, terwijl, als ik op dezelfde plek rijd, en Ali (of een andere 'gewone' stem) heb gekozen, de navigatie gewoon goed zit.
Zou TTS teveel processorcapaciteit vergen in de C510?

Maar, als Laura spreekt, klinkt het allemaal zeer aannemelijk, ook de straatnamen erbij is makkelijk, al wordt het verhaal soms best wel wat lang  tongue3.

Ik ga er nog wat verder mee expirimenteren en houd jullie op de hoogte!

Gr,
Rob
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Juni 2008, 21:36:21 »

Je kan het werkgeheugen bij de instellingen proberen hoger te zetten (= schuifbalkje naar links).
Feitelijk zou ook de C510 het wel aan moeten kunnen dacht ik (zelfde proccesor als de C710 toch ? )
Ik moet er ook weer eens mee aan de gang , heb het nog niet werkend gekregen maar ook nog niet voldoende tijd in gestopt.

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: