Mioforum
8 Februari 2012, 01:19:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eerste algemene (gebruikers)indrukken  (gelezen 755 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Incubus Incarnate
Gast
« Gepost op: 7 Juli 2008, 23:10:22 »

Ik wou hiermee een thread opstarten waar je jouw bevindingen en gebruikers ervaringen met de Mio Moov 370 in kwijt kan.
(Een moderator kan alle opmerkingen dan verzamelen in één enkele post?)

Positief:
- Mooi design.
- Breed overzichtelijk scherm, duidelijk leesbaar met een hoog contrast.
- Het menu is een stuk uitgebreider dan de vorige generatie maar toch nog intuïtief.
- Directe shortcuts naar dichtstbijzijnde geldautomaten, tankstations, parkeergelegenheden, restaurants.  Maar of dit echt nodig is?  Het vult een extra pagina in het hoofdmenu.

Negatief:
- Je kan het toestel niet langer als MP3 speler of picture viewer gebruiken.
- Irritante nasale Vlaamse stem.  (Zegt ze nu 'lenks' of 'richts'?)
- Moest de TMC antenne écht zo lang?
- Omslachtige bevestiging voor de autolader: enkel mogelijk via de zuignap te bevestigen.  Even "snel" insteken tijdens het rijden kan niet.  Je bent dan quasi verplicht om de lader continu bevestigd aan de zuignap te laten zitten, dus zit de lader ook constant in het apparaat; vraag ik mij af: loopt de batterij dan niet stilaan leeg, want passief contact?
- Geen thuislader in het pakket.  Eens volcontinu 'doorladen' kan dus niet wanneer je voornamelijk korte ritten doet en je het toestel eens mee op wandel wil nemen.
- Geen beschermhoes in het pakket.
- Waarschuwing bij het overschrijden van de maximumsnelheid lijkt bijlange na niet overal te kloppen.
- Met dezelfde knop ga je van 'On' naar 'Off' naar 'Reset'.  Wanneer je dus bij het uitschakelen 1 mm te ver/hard door schuift, ben je al je persoonlijke instellingen kwijt.
- Je kan niet langer ingeven of je te voet, met de fiets, wagen of vrachtwagen bent.  Dit is niet alleen slecht nieuws voor vrachtwagenchauffeurs want nu worden wegen met lage bruggen en max. toegestaan gewicht niet langer voor hun profiel uit de route gefilterd.  Maar ook wanneer je met de fiets bent zal je straten met enkele richting voor motorvoertuigen moeten omrijden.  => Serieus minpunt!
- Nog slechts één optie in te stellen i.v.m. waarschuwen bij het overschreiden van de maximum snelheid: "Waarschuw bij een snelheid hoger dan xxx".  Dus geen procentuele of + xxx Km/u meer zoals op de vorige generatie.
Hier heb je dus in wezen alleen maar iets aan op de autosnelweg (waarom dan opties 30Km/u in stappen van 5 t.e.m. 180 Km/u?)
- Routesoort is niet langer in te stellen als 'Kortste', 'Snelste' of 'Meest Economische' maar in 5 trappen tussen 'Kortste afstand' en 'Snelste tijd'.  Kiezen met de natte vinger dus.
-Hetzelfde geldt voor 'Voorkeur voor Snelwegen': 5 trappen van 'Minder vaak' tot 'Vaker'.
- Zelf flitskasten ingeven en/of aanpassen is niet langer mogelijk!

Aangezien je de slechte eigenschappen van iets/iemand altijd als eerste ziet, zijn deze -slechts voorlopig hoop ik - in de meerderheid.  Update volgt zeker later wanneer ik nog wat meer geëxperimenteerd heb.

- More to come -
« Laatste verandering: 8 Juli 2008, 01:22:52 door Incubus Incarnate » Gelogd
18 Wheels
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 8 Juli 2008, 23:31:30 »

@ Incubus Incarnate

Je slaat de spijker op de kop !  tongue3
Ook ik heb een C710 ( inmiddels naar familie doorgegeven ) maar idd geen mogelijkheden meer tot het instellen van voertuig optie. Ik gebruik mijn 370 hoofdzakelijk in de vrachtauto en door de korte houder en de vrij grote afstand naar het voorruit, moet ik eigenlijk op zoek naar andere manier van plaatsen.  argue
De TMC optie is wel uitgebreider maar ik mis weer de max. snelheid aanduiding op de weg waar je op dat moment rijdt. Het klopt niet altijd, maar meestal wel en is een handig middel als backup in het drukke stadsverkeer.
Als je online gaat kun je nog een NL mannenstem downloaden, en ik heb een NL dame aan het woord !!  applause
Verdere ervaringen heb ik ook nog niet opgedaan omdat ik mijn 370 nu net 3 dagen in gebruik heb, verdere ervaringen volgen.........
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: