Mioforum
22 Mei 2012, 23:25:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn Mio P360  (gelezen 732 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ourselfs
Gast
« Gepost op: 21 Juli 2008, 15:46:45 »

Sinds een paar weken in het bezit van een Mio P360 DigiWalker. Ik gebruik deze voornamelijk als agenda en voor navigatie. Dit deed ik met een Palm Tungsten E2, maar die werd voor de navigatie erg langzaam. Palm OS is in mijn ogen wel prettiger dan Windows Mobile, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Ik heb voor de P360 gekozen vanwege met name de prijs/kwaliteit verhouding. Erg veel PDA voor een redelijke prijs. De ingebouwde GPS antenne is erg goed en de satellieten worden zeer snel gevonden. Ook met minder 'zicht' op de satellieten worden ze nog gevonden. Op de Palm draaide ik TT6 en op de Mio TT7. Wat een vooruitgang qua snelheid. Snelle berekening van de route en ook herberekenen gaat supersnel. Ook het scherm is goed afleesbaar, zelf met veel zon, prima helder scherm. Verder ben ik aan het experimenteren met iGO8 en Navigon MN6. MN6 is erg mooi maar wat langzaam en iGO is erg goed, behalve de stembegeleiding. Geen fijne stemmen (nog) en teveel geklets aan mijn hoofd. Drie keer roepen dat ik zo links of rechts af moet, hoeft van mij niet. Maar dit gaat niet over de software maar over de P360. Alle 3 de pakketten hebben geen moeite met de ingebouwde GPS ontvanger, ik moest alleen MN6 op de juiste COM poort laten kijken (COM2 met een baudrate van 57600). Dus voor de navigatie is de P360 een prima apparaat.

De zuignap heb ik gedemonteerd en met wat knip en plakwerk heb ik de houder bevestigd op de in mijn auto al aanwezige Brodit steun. Er is namelijk nog geen Brodit houder voor de P360/P560. Deze steun zit vastgeklemd in bij het ventilatierooster in het midden en daardoor zit de PDA tijdens het rijden goed in het zicht en neemt geen zicht bij de voorruit weg.

Voor de rest ben ik tevreden over de P360. Synchroniseren met Outlook via ActiveSync gaat goed, installatie van andere software via ActiveSync gaat ook goed. Ik heb alleen last van het spontaan aangaan van de PDA en ondanks alle tips en trucs hier op het forum, blijft de PDA om middernacht gewoon aanspringen. Nu begrijp ik dat het probleem Windows is en niet de Mio, dus ik wacht geduldig op een oplossing. Tot die tijd zet ik de PDA keihard uit met de schakelaar aan de onderkant.

Een minpunt vind ik de plaats van de stylus (het pennetje). Deze zit links aan de onderkant van de PDA en is er niet makkelijk uit te halen. Zeker niet voor een rechtshandige zoals ik. Maar goed, daar wen ik ook wel weer aan.

Kortom: Ik ben een tevreden bezitter/gebruiker van de Mio P360.
« Laatste verandering: 21 Juli 2008, 16:29:49 door ourselfs » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: