Mioforum
22 Mei 2012, 23:31:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mitac stapt van het gebruik van Sirf GPS oplossingen af nav patent geschil  (gelezen 531 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
PrinceR
Co-Admin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Deel kennis en info

« Gepost op: 9 September 2008, 13:57:05 »

Yen Ting Chen, Taipei; Adam Hwang, DIGITIMES [Thursday 28 August 2008]

MiTAC International zal stoppen met het gebruik van GPS-chipset oplossingen geleverd door de in de VS gebaseerde SiRF technologie die betrokken zijn bij de de SiRF schending van zes GPS octrooien die toebehoren tot Global Locate, een volledige dochteronderneming van de VS op basis van Broadcom, te beginnen met het vierde kwartaal van 2008, aldus de industrie bronnen in Taiwan.

Een administratief straf rechter van de Amerikaanse International Trade Commission (ITC) heeft een eerste vaststelling van de SiRF de schending van de zes octrooien, en de definitieve uitspraak van de de ITC is gepland voor eind december 2008, vermelden de bronnen. Broadcom heeft de ITC verzocht  een verbod te plaatsen  op de verkoop van GPS-toestellen uitgerust met de verdachte GPS-chipsets in de Amerikaanse markt, gaven de bronnen aan.

MiTAC maakt gebruik van SiRF chipset in bijna 80% van haar producten, vermelden de bronnen.

Als de ITC de eerste beslissing aanhoud, zal een verbod op de verkoop in de Verenigde Staten naar verwachting op ijn vroegst in werking treden in februari 2009, veronderstellen de bronnen. Dus zal Mitac marketing van zijn eigen-merk-GPS-producten in de VS, het bedrijf de belangrijkste markt, tot dan niet worden beďnvloed , annalyseerden de bronnen.

Hoewel SiRF heeft gesteld dat het "design around" producten zal leveren begin 2009, om de impact van het geschilte minimaliseren, heeft Mitac besloten te stoppen met de toepassing van de SiRF oplossingen welke bij de inbreuk betrokken en zal streven naar alternatieve oplossingen, in een poging om mogelijk de risico's tot een minimum te beperken, geven de bronnen aan.

Mio C710 sinds juni 2006
<a href="http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf" target="_blank">http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf</a>
jan
Lid
**

« Antwoord #1 Gepost op: 11 September 2008, 19:16:45 »

Hallo Prince, en wat betekent dat dan als ik nu een Mio P560 koop?

m.v.gr.

Jan

Heb een MIO C510E versie V3
PrinceR
Co-Admin
Forumbeheerder

Deel kennis en info

« Antwoord #2 Gepost op: 11 September 2008, 22:04:56 »

Citaat
... an order prohibiting sales in the US is expected.../
... een verbod op de verkoop in de Verenigde Staten ...

voorals nog zal er in Europa geen of weing gevolgen merkbaar zijn, gok ik,
daar het gaat over patenten in Amerkia.
Nu ben ik geen expert in de regels van patenten en aanverwante zaken en heb ik ook geen idee of de patent regels van overzee gevolgen kunnen hebben aan onze zijde van de oceaan.

Wat ik wel uit het bericht  lees, is dat het om een bepaalde type chipset gaat, waarschijnlijk de laatste versies die ontwikkeld zijn en toegepast in  de nieuwste  modellen die (in Amerika) verkocht worden.

Op het model wat jij aangeeft  zit nog niet de allerlaatste chipset variant (met bv de SiRFInstantFixII technologie)

Ik denk dan te mogen concluderen dat het je met de P560 niet te maken krijgt met vervelende juridische gevolgen in verband met de patent kwestie.

Mio Technology  Europa heeft ieg nog niets over deze zaak en of de mogelijke gevolgen hiervan gemeld.

Mio C710 sinds juni 2006
<a href="http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf" target="_blank">http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf</a>
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: