Mioforum
22 Mei 2012, 23:55:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: informatie mbt updates voor de "oudere" serie navigatie toestellen  (gelezen 5148 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: 2 Maart 2009, 12:30:59 »

Niets is zeker drdre.
Na het uitkomen van de C620 met zijn al andere software dan zijn voorgangers is er bonje ontstaan over die software (iets met licentie ofzo) als ik het goed begrepen heb.
Of daar nog een kaartupdate voor komt.... ik weet het niet.

Maar het zou toch wel erg slecht over komen als men wel steeds met andere types toestellen komt , maar de kaart/software daarvoor geheel achterwegen laat.
Dat zou de verkoop van het merk niet echt stimuleren lijkt me.

Voorlopig heb ik nog geen klachten over de kaarten van de c620 dus ook geen haast die te vervangen.
Ze kunnen nog jaren mee en als ze echt waardeloos beginnen te worden..... nah....dan hebben we igo8 nog of tegen die tijd wel andere software die er op past.
Ik vind het belangrijker dat het toestel het lang uit houd en maak me dus geen zorgen over welk up to date software er op komt , zolang ik daar maar aan kan knutselen  mrgreen

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
drdre
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 2 Maart 2009, 14:36:49 »

Ik kan deze c620 ruilen voor een moov 580,wat denk je?

grtz
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #17 Gepost op: 2 Maart 2009, 18:33:36 »

Tja, persoonlijke keuze natuurlijk.
Welk voordeel zou je er mee behalen ?

Ik denk niet dat de kaarten nou zoveel verschil uit maken.
Gezien de tijd die er over heen gaat om een nieuwe kaart uiteindelijk op de markt te krijgen zijn ook deze kaarten al niet meer kloppend (wat ook nooit gaat lukken door alle dagelijkse veranderingen)
Ik zie mijn 620 dan ook niet anders dan als handig hulpmiddel om van a naar b te komen zonder bijrijder of zonder ruzie met mijn niet kaart kunnen lezende vrouw en dan ben ik al tevreden  mrgreen
De vooruitgang in de BT functie ten opzichte van de 710 (het BT oortje werkt op de 620 wel) en de apparte plug voor het geluid (wat in de 710 gecombineerd met de tmc ontvanger zit) waren een van de redenen dat ik toen overgestapt ben naar de 620.
De nieuwste met die tievie ontvanger waarover ik zat te twijfelen heb ik uiteindelijk niet gekocht omdat daar niet eens BT op zit , terwijl het waarschijnlijk wel nieuwere kaarten zal hebben.
Maar tot nu toe heb ik dan ook nog geen grote fouten kunnen ontdekken , behalve dan bij de werkzaamheden rondom eindhoven , maar daar zal de 580 ook problemen hebben net als elk ander toestel of merk.
Op dat soort bouwputten blijft het toch altijd zaak je eigen ogen en verstand te gebruiken.
Ik zie bijv. wel veel rotondes die er nu nog niet eens liggen en fouten die hersteld zijn in vergelijk met mijn 710 software,  dus voor de toekomst zal hij voor mij nog wel ff mee kunnen.

Ik vind daarnaast persoonlijk de skin (het uiterlijk) van de Moovsoftware niet zo bijzonder fraai.
Ken het toestel niet dus weet ook niet wat er mogelijk is dit evt. aan te passen , maar ik vrees dat ik al snel andere software erop zou hebben draaien.

Al met al....IK ben nog steeds dik tevreden over de 620 dus IK zou het niet doen , maar das ieders eigen keus.
Als jij niet tevreden bent over je 620 zou je het misschien eerst eens moeten testen voor je definitief omruilt ?

Mio 268 met Igo8
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
drdre
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 3 Maart 2009, 00:59:52 »

Ga het niet doen,ben er ook tevreden over.
Alleen lees ik hier en daar dat er geen kaartupdate meer zou komen voor de c620.
Dat zou wel jammer zijn en een slechte zet van mio.

grtz
Nactuil
Lid
**

« Antwoord #19 Gepost op: 3 Maart 2009, 20:30:21 »

voor mijn persoonlijke mening(maar wie ben ik)bestaan de c versies voor mio niet meer,want al wat tegenwoordig voor hen nog telt,zo voel ik dat toch aan,zijn hun moov versies,alhoewel ik zeer tevreden ben met mijn c520 ook zonder de kaart updates.

een mio c520 & externe GPS antenne
kater
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 2 April 2009, 19:52:33 »

alhoewel ik zeer tevreden ben met mijn c520 ook zonder de kaart updates.

Idem dito voor mijn c710.  Uiterst tevreden van dit gps-toestel dat ik holderdebolder aankocht in 2006.
De extra snufjes zoals je ze in de nieuwe types vindt heb ik niet nodig.

Het eerste jaar deed ik mijn gratis updates.
Daarna dacht ik, nou twee jaartjes wachten voor de volgende betalende update en ik ben dan wel weer in orde voor twee jaar.  Als ik nu op mijn kin kan kloppen inzake kaartupdates vind ik Mio wel duur om slechts 2 jaartjes mee te gaan en geen succesvolle reclame voor het merk.

Geduld is een schone zaak, ik wacht het nog een paar maandjes af... Mio met update of Mio in vuilbak.
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #21 Gepost op: 2 April 2009, 20:57:14 »

Stuur hem dan maar naar me op , ik betaal de verzendkosten graag  angel4
Maar voor je hem weg doet , Igo 8 draait er goed op hoor en die kaarten zijn behoorlijk recent.

Overigens ben ik nog niet vergeten dat je vroeger bij een software als tomtom wel elk of minstens om het jaar nieuwe kaarten moest kopen, en dat na een jaar of 2 de software (zonder update!) en dus ook de nieuwe kaarten veranderde en niet meer op je oude software draaide....
Je kon dan uiteraard wel weer een geheel nieuw pakket kopen tegen "gereduceerde" prijzen.
Of dat nog zo is weet ik niet.

Ik hou het nog wel even uit met mun Miomap software en stap zolang de toestellen werken gewoon over op Igo (waar ik nu ook af en toe aan probeer te wennen en die ik nu standaard op de c710 draai vanaf een sdkaartje vanwegen zijn oude kaarten ) , das een stuk goedkoper dan weer een ding te kopen dat straks misschien hetzelfde "probleem" heeft.

Mio 268 met Igo8
kater
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 2 April 2009, 21:48:00 »

Grapjurk  tongue3

Ik heb de mijne dank zij dit forum, en onder meer jouw tips ook gekraakt.
Ik zou wel gek wezen om dit dikke juweel weg te gooien hé. Het was dan ook cynisch bedoeld, maar dat had je al door.

Ook hier wil ik nogmaals allen bedanken die bijdragen aan dit forum. s68
Ik post wel weinig, maar ben sinds de aanschaf van mijn miootje-Mia een gretige lezer die meestal vergeet in te loggen en zo aan weinig inloguurtjes komt.
Henkieboy
Lid
**

Go your own way with MIO 269

« Antwoord #23 Gepost op: 3 April 2009, 14:05:20 »

Maar voor je hem weg doet , Igo 8 draait er goed op hoor en die kaarten zijn behoorlijk recent.

Overigens ben ik nog niet vergeten dat je vroeger bij een software als tomtom wel elk of minstens om het jaar nieuwe kaarten moest kopen, en dat na een jaar of 2 de software (zonder update!) en dus ook de nieuwe kaarten veranderde en niet meer op je oude software draaide....
Je kon dan uiteraard wel weer een geheel nieuw pakket kopen tegen "gereduceerde" prijzen.
Of dat nog zo is weet ik niet.

Ik hou het nog wel even uit met mun Miomap software en stap zolang de toestellen werken gewoon over op Igo (waar ik nu ook af en toe aan probeer te wennen en die ik nu standaard op de c710 draai vanaf een sdkaartje vanwegen zijn oude kaarten ) , das een stuk goedkoper dan weer een ding te kopen dat straks misschien hetzelfde "probleem" heeft.

Ik gebruik een nog oudere MIO: de 269 ( geen plus) en dit toestelletje draait nog als een zonnetje.
Wel niet meer met de oude MIO software maar met IGO 8 op SD-card
Persoonlijk vind ik IGO qua interface en lay-out beter dan de oude MIO software en het belangrijkste............komen regelmatig kaartupdates van ( zowel V8.0.xxx als de V8.3.xxx) en updaten van POI's en gebouwen.
Verder is het geinig met de gebouwen in 3d in grote steden en ( als je niet uitzoomt) 3d landschap ( in de bergen rij je dus ook in de bergen)

Dus de MIO blijft nog wel even in gebruik

greetzzzzzzzz

Henkieboy    thumbs happy7

MIO 269 met IGO 8.3
PrinceR
Co-Admin
Forumbeheerder

Deel kennis en info

« Antwoord #24 Gepost op: 10 April 2009, 19:25:39 »

intussen heeft Mio-Tech per nieuwsbrief een update gegeven
had je deze nog niet gelezen dan kan dat hier

Mio C710 sinds juni 2006
<a href="http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf" target="_blank">http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf</a>
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: