Mioforum
22 Mei 2012, 23:59:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: speedcam en melding flitslocatie's op autosnelweg  (gelezen 1232 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
fredo
Lid
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 11 Februari 2009, 11:22:12 »

Sinds geruime tijd geeft mijn mio c220 de flitslocaties op de snelweg niet meer aan (zo die vrije ruimtes in de middenberm, waar er een kans is dat er een auto met flitscamera opgesteld staat).

Vroeger gaf de mio dit wel steeds aan. Is er iemand die weet waarom dit er niet meer inzit ? Flitspaalmeldingen werken overigens wel, dus het ligt niet aan mijn sofware.

Is er een alternatief om die locaties er weer in te krijgen ?

Mio C220 - IGO8 - kaarten 2010.12 - op SD kaartje
TBB
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Maart 2009, 23:09:12 »

Heb iets gelijkaardigs maar nog erger vind ik. Heb zonet de flitspalen geupdate op m'n C520, was van deze zomer of langer geleden en het begon op te vallen steeds meer nieuwe flitspalen er nog niet instaan.

Nu zie ik echter dat er nog zo'n 4.000 locaties zijn voor gans europa? Alle bekende locaties in de buurt met vaste flitsers zijn ook gewoon verdwenen (op enkele uitzonderingen na dan). Flitpalen rond Kennedytunnel: weg, op viaduct E17 Gent-Brugge: weg ... en ga zo maar door. Zou er onlangs iets gewijzigd zijn bij Mio? Als ik inlog op hun site geeft die gewoon als status bij speedcam tool 'ACTIVATED' (is wel reeds langer dan 1 jaar in gebruik). Heb nu dus een totaal onvolledig flitspalenbestand.

Reeds meerdere malen opnieuw updaten veranderd niets. Ook reeds opnieuw opgestart en geen verandering in te krijgen.
« Laatste verandering: 30 Maart 2009, 23:13:21 door TBB » Gelogd
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Maart 2009, 12:45:43 »

Zoals ik het begrepen heb doet MioTechn. de flitspalen niet zelf maar zijn ze en dus ook wij afhankelijk van 3de die dat aanleveren.
Ik gebruik die flitspalen niet omdat het sowieso nooit klopt , maar de lijst ophalen bij flitspaal.nl schijnt een betere keus te zijn Knipoog

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
TBB
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Maart 2009, 21:25:20 »

Derden die flitspaalinfo aanleveren? Er zijn er volgens mij meer verwijderd dan 'aangeleverd'. Het moet voor mij niet 100% kloppen, maar vroeger stond toch 99% van de locaties (vaste en mobiele) aangegeven.

Wat je tip betreft, ik dacht dat die alternatieve sites altijd werkten via PIO's en dan heb je toch zeer beperkte info op het scherm en ook geen geluid, of was dit enkel vroeger zo?

Als ik de handleiding voor Mio bekijk op de link die je geeft, lijken die tegenwoordig toch meer de echte 'flitspalen-interface' van Mio te gebruiken (dus met geluid, afstand tot locatie, snelheid, type paal,... zoals origineel van Mio)? Als dat het geval is, wordt het toch wel de moeite om er mij binnenkort eens in te verdiepen. Bedankt alvast voor de tip!
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #4 Gepost op: 1 April 2009, 01:09:28 »

De flitspalen-info die je van Miotechn. of andere zoals flitspaal.nl binnenhaald zijn altijd Poi's.
Daardoor blijven ze ook in je toestel staan en worden ze zichtbaar indien je dat wenst.
Alleen de flitspaal-info via tmc ontvangst zijn geen Poi's (en die blijven dus ook niet in je toestel staan als ze weer afgemeld worden)
De geluidjes en afstand tot lokatie, richting en soort paal van flitspaal.nl is volgens mij hetzelfde maar type toestel / skin afhankelijk in welke mate je die kan aanpassen of veranderen.
Zelfs het soort waarschuwings-geluid kan je bijv. zelf evt. nog veranderen , want je hebt tenslotte een Mio Knipoog
Maar dan moet je wel het (de) geluid(en) vervangen door een eigen keus geluid(en)
Daar staat elders nog wel meer over geschreven op dit forum.
Even de "zoek" functie gebruiken in de oranje balk boven in beeld en je vind er wel uitleg over hoe dit te doen.

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
fredo
Lid
**

« Antwoord #5 Gepost op: 2 April 2009, 22:41:19 »

Derden die flitspaalinfo aanleveren? Er zijn er volgens mij meer verwijderd dan 'aangeleverd'. Het moet voor mij niet 100% kloppen, maar vroeger stond toch 99% van de locaties (vaste en mobiele) aangegeven.

Je slaat de nagel op de kop. Ik heb mijn mio meer dan 2 jaar en zeker het eerste jaar en een half was die voor zover ik kon uitmaken (rij niet zo heel veel) heel correct. Ik ben in die periode nooit een camera voorbij gereden die er niet in zat.
En inderdaad, het is blijkbaar niet alleen het aanvullen van de nieuwe dat fout loopt. Die camera's op de snelweg brug in Gentbrugge bv. hebben er wel ingezeten direct na de plaatsing zelf. Om dan later bij een update van de mio te verdwijnen. En op dit moment staan ze er bij mij nu weer op.
Maar de standplaatsen op de middenbermen zijn nog steeds niet terug.

En mocht dat liggen aan het feit dat we de gps meer dan 1 jaar geleden kochten, dan zou je toch verwachten dat je een boodschap krijgt bij het updaten ... Vreemd allemaal

« Laatste verandering: 2 April 2009, 22:53:44 door fredo » Gelogd

fredo
Lid
**

« Antwoord #6 Gepost op: 13 April 2009, 12:07:07 »

Zonet nog eens een nieuwe update gedaan. De flitslocaties op de snelweg zijn blijkbaar terug van weg geweest  thumbs, bij mij toch

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: