|
Nick Altena
|
 |
« Gepost op: 9 April 2009, 16:53:09 » |
|
Kaartupdates voor de C-serie Goed nieuws voor alle C-serie GPS-eigenaars! Binnenkort brengen we een upgrade uit waarmee u de kaarten en software van uw C-serie-toestel kunt updaten met de laatst beschikbare gegevens. De upgrade zal waarschijnlijk deze zomer op de markt worden gebracht en is compatibel met de C220, de C250, de C320 en de C520-serie. Zodra de updates beschikbaar zijn in uw Mio e-shop ontvangt u hier per e-mail bericht van. Bovenstaande ontving ik via de nieuwsbrief. (hier te lezen voor mensen die hem nog miet gelezen of ontvangen hebben.)Helaas zoals ik hier uit lees gaat de kaartupdate niet op voor de oudere toestellen als de C510 of C710 en de C620 wordt ook al niet genoemd ? Ben ik toch benieuwd wat ze daar mee denken te gaan doen.. Edit PrinceR 09-04-'09 Link naar nieuwebrief toegevoegd
|
|
|
|
« Laatste verandering: 9 April 2009, 20:31:10 door PrinceR »
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 9 April 2009, 20:21:59 » |
|
Dat kan volgens mij ook niet anders. Zakelijk gezien is Mio helemaal overgestapt op Mireo software zoals nu bij de Moov en de Navman en zijn er geen banden meer met NavNgo. Dus is het logisch dat als je wilt updaten dat ook de software wordt aangepast.
Zoals ik het artikel lees is de update voor de (gehele) C serie en is compatibel met de Cx20 serie. Deze mededeling is er mi, omdat de Cx20 serie de miosoftware op een andere manier opstart en een miomap.exe.id bestand nodig heeft. Dit in tegenstelling tot de Cx10 serie die opstart vanuit de mainshell met alleen een license.db bestand. Iets wat je bv merkt als je iGo8 had geinstalleerd en deze wilde starten ipv Miomap door het hernoemen van bestanden. Bij de Cx10 modellen gaat dat vlekkeloos, in tegenstelling tot de Cx20 modellen. Je hebt er nl ook een "id" bestand bij nodig.
Het zal wel even wennen zijn, maar ik denk dat Mireo software niet de mindere is van Miomap v3. Mijns inziens wel van iGo8, waarvan volgens mij het Miomap equivalent op de C620 draait. Het skinnen zal mi tot het verleden behoren, maar ook de nieuwste telg van NavNgo (iGo Amigo) is niet meer te skinnen omdat de "data.zip" nu van encryptie is voorzien.(dus onleesbaar)
|
|
|
|
« Laatste verandering: 9 April 2009, 21:35:13 door elinx »
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
|
Nielsc620t
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 9 April 2009, 22:10:22 » |
|
Ik was heel even blij, totdat ik verder las. Ben benieuwd of ze voor de c620 ook nog zoiets gaan doen. We zullen maar afwachten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 April 2009, 01:22:39 » |
|
Tis nou niet dat ik meteen negatief over wil komen....maar ik lees nogal een hoop. In deze lijn kwam ik ook een verhaaltje tegen over een update voor de C520 in dit geval en die bleek niet zo te bevallen. (ook dat is een persoonlijke keus natuurlijk) Ik mag dan hopen dat de evt. update toch iig. wel een beetje vergelijkbaar is met wat er nu al op de toestellen staat aan mogelijkheden en uiterlijk. Dat ze daar toch niet een stap terug gaan doen dan waar je het toestel mee gekocht hebt. Ik zag die stap terug (vanuit mijn voorkeuren bekeken natuurlijk) nml. al in het verleden, de C620 software met alle getoonde zaken of die van de later op de markt gezette Moov serie bijv. Ook het feit dat een skin evt. niet meer bewerkbaar is , is een puntje waardoor ik nog wel even na zal denken voor ik een update zou gaan doen. Want nu juist voor dat leuke prutsen is mijn keus ooit gevallen op een Mio en niet op een toestel waar je maar tevreden moest zijn met wat er standaard geleverd wordt.... Als ik een navman had gewild dan had ik die wel gekocht, zoals ook in bovenstaande link al door iemand geschreven is. Maar daar heeft Mio natuurlijk geen boodschap aan. Nah... we moeten maar niet op de zaken vooruit lopen , we zien wel wat het wordt. Het binnenkort zal wel weer even duren , net als die voorgaande beloofde zaken vrees ik.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 10 April 2009, 01:36:56 door Nick Altena »
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 April 2009, 09:23:59 » |
|
Hier had ik ook al melding gemaakt van onverwachte zaken als je kritiekloos gaat updaten.
|
|
|
|
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
|
bifidus
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 14 April 2009, 16:20:00 » |
|
Het skinnen zal mi tot het verleden behoren, maar ook de nieuwste telg van NavNgo (iGo Amigo) is niet meer te skinnen omdat de "data.zip" nu van encryptie is voorzien.(dus onleesbaar)
Gelukkig heeft JetMouse daar al een antwoord op gevonden en is het skinnen volop bezig. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Henky
Lid

Geslacht: 
Mio 296+ Mio Spirit 575 live
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 24 April 2009, 18:24:22 » |
|
Hallo.
Als die (update) (Ugrade) voor de C serie er komt,zou dan ook de TMC functie er nog op zitten?
Groet Henky
|
|
|
|
|
|
Mio 269+ met Igo8 Mio Spirit 575 Live
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 24 April 2009, 20:58:30 » |
|
Wel , dat mag ik toch aannemen....en ik denk ook niet dat ze dat gaan veranderen. Want anders hebben ze wel een klein groot probleem. Velen hebben nml. extra moeten betalen voor een TMC uitvoering (ofwel...voor de houder ofwel door een losse tmc ontvanger aan te schaffen. Dat zou dan een nutteloos worden (buiten de voeding om). Maar zo gek lijken ze me nou ook weer niet om dat eruit te laten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HansDielissen
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 18 Mei 2009, 22:28:16 » |
|
TMC functie zit er nog steeds op
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zwerfuil
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 3 Augustus 2009, 22:42:45 » |
|
Hallo,
En ....is er nog geen recent nieuws wanneer deze update plaats vind, ik zou ook graag van deze update gebruike maken.....
Met vriendelijke groeten Swa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
diezel
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 4 Augustus 2009, 13:29:44 » |
|
Je kan de software al bestellen in de Mio E-Shop staan de diverse update dvd's al geprijsd. Wil je een C520 voor Europa updaten kan je beter een nieuwe Garmin of Tomtom gaan aanschaffen. De update dvd is bijna tot geheel de aanschafprijs van een nieuw toestel. Mij niet gezien met die prijzen lang leve de iGO8 navigatie software de perfect werkt op alle oude Mio toestellen. http://eu.mio.com/shop/index.php?cPath=34_54&sort=2a&filter_id=44&listing=1 link naar de Mio C-Serie
|
|
|
|
|
|
Mio C520T met iGO8 (intern) en Mio C710 met iGO8 (intern) Mio C620T (ROM-Downgrade naar C520T met iGO8 intern)
|
|
|
Michel
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 2 Februari 2010, 18:52:36 » |
|
Ik heb nu in diverse fora al heel wat kunnen lezen over de problemen van nieuwe kaarten voor de C710. Uit al die berichten meen ik te mogen opmaken dat je voor een C710 eigenlijk het beste kunt overstappen naar iGO8. Een 2 GB SD kaart gebruiken en een paar bestanden overzetten naar de Mio. Hiermee zou je een duur apparaat als de C710 niet na drie jaar hoeven af te schrijven. Is dit inderdaad de beste oplossing om verder te gaan met de C710 ? Of is het beter de iGO8 kaarten niet op SD te gebruiken maar naar het Flash memory van de Mio over te zetten. Behalve over de verouderde kaarten ben ik namelijk best tevreden met de C710. Groet, Michel.
|
|
|
|
|
|
C710 met SD-kaart iGO8
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 2 Februari 2010, 19:06:28 » |
|
Indien je de originele software toch niet meer wil gebruiken (bijv. wegens verouderde kaarten) kan je net zo goed deze software vervangen voor Igo8. Op je flash dan niets meer zetten is ook zonde van die loze ruimte toch  Ik heb inmiddels op mijn C620 ook de Igo soft op de flash gezet en ga dit op mijn "oudje" (c710) waarschijnijk ook doen, samen met een ditmaal zelfstartende unlock.(makkelijk als je eens een harde reset moet doen) Waarschijnlijk omdat ik op dat ding nog wel eens dingen test of opnieuw even doe voor een uitleg aan andere, omdat ik dan vergeten was hoe het ook alweer zat  Maar zo houd je ook het sd slot vrij voor andere dingen (zoals evt. wisselende Poi's, foto's enz.enz. ) en nu hoef je nooit meer te kijken of je wel het juiste sd kaartje wel bij je hebt. Ik vond toen en vind nog steeds de aanwezigheid van die flash juist het grootste voordeel in vergelijk met bijv. toen de C510 , die verder exact hetzelfde was maar juist die flash niet heeft. De keuze toen voor de C710 was dus ook zeer bewust hier om. Ik hoop daarnaast op iets minder storingen/vastlopers krijg dan via de sd kaart.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pauleke
Lid

Geslacht: 
hallo wij zijn paul en sandra
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 2 Februari 2010, 23:01:01 » |
|
alle die een c710 hebben vallen er weer naast pff
|
|
|
|
|
|
ik heb een mio c710 en dank zei dank zei het TeamViewer-Mioforum is mijn toestel wel beter en leuker ik heb er nog een mio bij nu type mio moov M400
|
|
|
|