Mioforum
23 Mei 2012, 00:14:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: iGO 8 Route plannen via Google Earth  (gelezen 2232 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
miouser
Moderators

Geslacht: Man

C520t - Mio 269 V2

« Gepost op: 23 April 2009, 21:21:40 »

Misschien is het al bekend of staat het ergens op het forum, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

Je kan via Google Earth je routes plannen, en dan deze routes gebruiken in iGO 8.
Het op de PC plannen van een route werkt veel prettiger dan op de Mio.

Wat moet je daarvoor doen ?

1 - Plan je route met Google Earth, en zorg ervoor dat je minimum 1 speld plaatst.
     Meerder spelden zijn toegestaan en gelden als tussenpunt.
2 - Download deze route als *.KML bestand

3 - Maak een folder aan iGO8\content\userdata\route indien deze nog niet bestaat.
     Deze folder word natuurlijk aangemaakt daar waar iGO8 is geinstalleerd.  (op Mio of SD kaart)
4 - Plaats het zojuist gedownloade KML bestand in deze folder.

Nu kun je na opstarten van iGO8, onder het menu punt 'route laden' deze route inladen.

---------------------------------------

Mio C520t - R37 - Unlocked -
stem NaviGony (bedankt Mac Knipoog  )
OziCe 2.27d

Mio 269V2 - PoiWarner - OziCe
RePoW V2 B1027

POILoaderTool V1.1 Build 1121  Rollende ogen
POISelector  
PrinceR
Co-Admin
Forumbeheerder

Deel kennis en info

« Antwoord #1 Gepost op: 25 April 2009, 22:36:56 »

Het stond al wel ergens verstopt (Mioforum > PND > 268/269 (+) (Moderators: Aliebengalie, Mac) > Topic: route importeren igo8)  downtown,

maar met deze posting is het weer ff onder de aandacht gebracht en staat het onderwerp netjes in een board waar men het eerder verwacht terug te vinden.

Mio C710 sinds juni 2006
<a href="http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf" target="_blank">http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf</a>
mazzeltof
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Mei 2009, 21:32:32 »

voor nieuwe gebruikers let wel op dat het google 4.2 kml bestanden zijn want de laatste versie van google =5. nogwat en deze worden bij mij niet gelezen.

had een route uitgeprobeert maar igo liep vaste op memory (was nog al een groot kml bestand 2.5 mb)

voor de mac gebruikers (en ander) hier is een leuk programma gratis voor conversie van het is een duitse site

dit programma kan bestanden ook opslaan als igo 8 grote van het bestand is 76 kb( niet getest)

mvgr
« Laatste verandering: 27 Mei 2009, 16:12:14 door mazzeltof » Gelogd
polok
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Mei 2010, 19:02:36 »

dit klinkt intressant.

als ik deze zomer eens wil rondrijzen hier in polen.
via google earth alles plannen zal een veel mooiere reis opleveren denk ik.

dank je
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Mei 2010, 00:46:59 »

voor nieuwe gebruikers let wel op dat het google 4.2 kml bestanden zijn want de laatste versie van google =5. nogwat en deze worden bij mij niet gelezen.

had een route uitgeprobeert maar igo liep vaste op memory (was nog al een groot kml bestand 2.5 mb)

voor de mac gebruikers (en ander) hier is een leuk programma gratis voor conversie van het is een duitse site

dit programma kan bestanden ook opslaan als igo 8 grote van het bestand is 76 kb( niet getest)

mvgr

Een reactie op een oud bericht , maar net even gekeken op die conversie site en gezien dat er niet alleen voor mac gebruikers iets leuks te vinden is , maar er ook een windows versie te downloaden staat.
Op Vista werkt het programma iig wel , heb ik net getest.
Een al bestaande opgeslagen route moet ik nog inladen en eens omzetten om uit te testen of het ook daadwerkelijk de Igo bestanden zo makkelijk om kan zetten.
Eens op zoek dan maar naar routes die door andere navigatie programma's zijn geschreven.....(ik heb ze zelf niet)
Mocht er dus iemand al ervaring met dit (omzet) programma hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag , voor ik er nutteloos tijd in spendeer mrgreen

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
elinx
Lid
**

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Mei 2010, 08:14:42 »

Ook een aanrader voor het converteren is GPSbabel
Ik kwam dit programma tegen toen ik foto's wilde koppelen aan GPS coordinaten.
iGo8 kan nl een zgn. trk bestand bijhouden van de route die je rijdt.
Probleem is echter dat dit bestand nou niet echt bruikbaar was.
GPSbabel zet dit bestand om naar een bestand naar keuze (bv kml of csv)
Hierdoor zijn de coordinaten wel leesbaar en met een programma als GEOsetter kunnen de foto's automatisch worden voorzien van GPS coordinaten (dmv tijd sychronisatie).
GPSbabel kan ook routes van verschillende GPS devices omzetten, zodat deze uitgewisseld kunnen worden.

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
Wilhelm
lid in aanvraag
**

« Antwoord #6 Gepost op: 27 Mei 2010, 11:53:28 »

Lijkt mij wel interessant, zal dat dan eens uitproberen.
Grts
Wilhelm

Mio C620T
Walter A M
Steunend Lid

« Antwoord #7 Gepost op: 19 Maart 2011, 21:16:41 »

Best forumleden,

Eindelijk heb ik nu iGO 8.3.2 op mijn 269+ draaiend gekregen. Dank zij de info en veel hulp van dit forum. Zie PND=>268/269+ => Update.   applause

Ik heb reeds veel info gezocht, gevonden en gelezen over dit onderwerp.

Toch lukt het me niet om volgens de verkregen info, routes te starten. Ik heb een route gemaakt op de pc met Google Earth, op de SD kaart geplaatst waar ook de iGO staat.

Ik heb een route in de desbetreffende map geplaatst: miomap/content/userdata/route. Deze mappen stonden reeds in de miomap.

Deze route is gemaakt met Google Earth en is een KML bestand.

De SD kaart in de mio 269+ : in het navigatiemenu staat de knop " route" in achtergrond en kan niet gekozen worden. Dit betekent wellicht dat de route niet gelezen kan worden?

Wanneer ik via de gps een route maak en bewaar, kan ik wél de knop " route" gebruiken, dus dat werkt wel.

Ik heb ook GPS Babel geprobeerd maar dit lukt me ook niet. embarassed

Met Google Maps weet ik niet hoe je die kan opslaan. Het mag ook iets anders zijn, als het maar goed werkt.

Is er iemand die hier veel ervaring mee heeft? Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Beste groeten,
Walter

269+, updatepatch v3, iGO 8.3, iGo 8.5 Primo, 2GB-SD
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #8 Gepost op: 19 Maart 2011, 22:37:17 »

TJa...ik heb nooit routes ingeladen eigenlijk en al helemaal niet via google.
Net even gekeken maar ik kan er geen wijs uit worden.
Een route maak ik op de mio en sla hem dan gewoon op... maar dat kan wat lastig zijn op een klein scherm en zeker als je voldoende satelliet ontvangst hebt ... omdat hij dan steeds naar mijn lokatie terug springt als ik te lang niks doe.

(edit: een oplossing hiervoor is een skin zoals hier te vinden is... die kan blijven staan op het scherm zonder steeds terug te springen naar de huidige lokatie.)

Misschien kan je met het programma Tyre wat ?
Hier wordt het al eerder besproken en in de daar al genoemde link kan je het programma nog steeds vinden.
Ik zag dat het wel verstandig is google earth eerst op je pc te installeren, anders zou je een deel van de info missen.
Er staat ook een uitleg filmpje op die site.
Ik lees daar wel dat het voor een tomtom gemaakt is...maar misschien kan het ook de bestanden om zetten voor igo.
Anders zijn er vast nog wel programma's te vinden die dat om kan zetten.
Maar het zal ook vast direct met het GoogleEarth KML bestand kunnen , ik weet het niet en hoop ook op een goede uitleg hier over Knipoog
« Laatste verandering: 19 Maart 2011, 22:56:57 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Walter A M
Steunend Lid

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Maart 2011, 12:26:23 »

Het is nu toch gelukt via Tyre en Google Earth. Ik heb ook nog een soft reset moeten doen, anders zag iGO niet de map route denk ik want ze stond toen in achtergrond en niet aanklikbaar. Ik denk dat ik met mijn vorige pogingen, dus enkel via Google Earth, geen soft reset gedaan heb. Dat ga ik nog eens testen.

Als ik de navigatie start zit ik nu wel met een hakkelende stem. Heb al geprobeerd met de waarden in sys.txt te veranderen ( debug en sound ) maar dit geeft geen verschil. Bij mij heet het bestand
"testsys" Huh?  een tekstdocument.

Wat ik hier nog aan doen?

Walter

elinx
Lid
**

« Antwoord #10 Gepost op: 20 Maart 2011, 15:32:33 »

Het is nu toch gelukt via Tyre en Google Earth.......
Mooi dat het gelukt is.
Kan je uitleggen wat je hebt gedaan met Tyre om het werkend te krijgen voor de lezers met dezelfde problemen.

Als ik de navigatie start zit ik nu wel met een hakkelende stem.....
Dit onderwerp wordt hier behandeld.

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
Vincde
Lid
**

« Antwoord #11 Gepost op: 20 Maart 2011, 17:39:33 »

Ik heb ook via tyre gepland en de route net gereden op de motor!
Heerlijk moet ik zeggen.

Echt makkelijk met tyre, route plannen en als KML opslaan en dan in de route map van de mio plaatsen (bij mij in content/userdata/route)

oproepen en klaar.

Heb een H610 op de BMW en deze unlocked zodat ik ook muziek kan luisteren tijdens het rijden. Heb een stem in de  mio welke hard is zodat ik die boven de muziek uit hoor. echt super!!

« Laatste verandering: 20 Maart 2011, 19:12:13 door Vincde » Gelogd

C210,C220,C230,C320,C510,C520,C620,S505,H610,C710,168,268+, 269+,moov150,moov200,p350, p550. Axxion,Pioneer,Keomo,naviton allemaal ge-update met IGO.
Geregeld navigaties in de verkoop-PB me maar voor info.
Koptelefoon voor de mio nodig? (2,5mm jack) PB me voor info
Walter A M
Steunend Lid

« Antwoord #12 Gepost op: 21 Maart 2011, 21:34:24 »

Zoals Vincde het zegt is het:

In Tire klik je links boven op het knoje " route tonen": dan krijg je de wereldkaart. Inzoomen. Uw start- en eindpunt op de kaart aanklikken ( en eventuele tussen-punten ) Je kan de punten ook noemen of hernoemen.

Klik op de knop " berekenen ", opslaan via "bestand/ opslaan als" en dan kiezen voor KML bestand en plaatsen in content/userdata/route.

Zo doe ik het nu toch. Misschien is er een vlottere manier? Dat moet ik nog een beetje uitproberen.

Wat ik wel iedere keer moet doen wanneer ik een nieuwe route op deze manier via SD kaart in mijn 269+ plaats, is een soft-reset. Anders ziet hij de nieuwe route niet, alhoewel de vorige er nog in staat en kan gebruikt worden. Is dit altijd zo?

Walter

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: