Mioforum
23 Mei 2012, 00:53:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: MioMap V2 in breedbeeld  (gelezen 5963 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Gepost op: 6 November 2006, 23:01:46 »

(voorheen: Binnenkort in dit theater)

Rechtsboven de accustatus en GPS status

en daaronder de TMC status

De andere delen herken je vast wel

Rechtsonder het kompas een beetje aangepast
Linksboven groen vierkantje van PoiWarner
(verkleind)

Kleiner bordje voor de maximum snelheid

Linksonder komt de routepijl net niet helemaal
over de afstand tot de volgende actie

De 2D-view heeft een nadeeltje:
de positiepijl valt achter de straatnamen
« Laatste verandering: 7 November 2006, 23:12:02 door Mac » Gelogd

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Mio-hacker
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 6 November 2006, 23:43:05 »

Cool !!   s68

Ik was zelf al aan het hobby-en, maar je bent me net voor, misschien kunnen we hier ook een soort gallery starten

Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

« Antwoord #2 Gepost op: 6 November 2006, 23:53:21 »

yes eindelijk ook voor mijn oud baksken iets voor te veranderen  s68

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
Mio-hacker
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 7 November 2006, 21:51:58 »

Gezien de titel waarmee Mac dit topic begonnen is, heeft hij nog iets in petto....

Ik weet niet of hij met een complete howto gaat komen, of met een skin-cab oid.

Maar om het wachten wat dragelijker te maken, alvast een klein begin:

In de map MioMap\Skins bevindt zich een map MioMap.
Kopieer deze map naar bijvoorbeeld MySkin
Ga naar deze MySkin map en rename het bestand miomap.ini naar MySkin.ini

Maak op je PC met Photoshop of een ander tekenprogramma een bmp file, met de afmetingen 320*240 pixels
Leef je even grafisch uit, dit wordt de achtergrond, die je ziet als je bijvoorbeeld adressen aan het ingeven bent.

Kopieer deze file naar de map MioMap\Skins\MySkin (op de Mio dus) en noem hem bijvoorbeeld MySkinL.bmp

Haal de bovengenoemde MySkin.ini even over naar je PC met ActiveSync of je SD kaart en zoek hierin naar een stuk dat begint met [BITMAP]. Verander de twee statements voor LANDSCAPE naar je zojuist gecreerde bmp file.

[BITMAP]
MAIN=MN5.bmp
MAINLANDSCAPE=MySkinL.bmp
OTHER=MN5.bmp
OTHERLANDSCAPE=MySkinL.bmp

Je kunt eventueel ook nog de naam van de skin veranderen.

Stuur de ini file weer naar de Mio.
Start MioMap en ga naar instellingen, Weergave.

Daar heb je nu de keuze uit de vertrouwde MioMap skin, en je nieuwe. Kies je nieuwe skin, en bevestig je keuze.
Soms neemt de mio de nieuwe achtergrond niet meteen over, bij mij is het altijd voldoende om even miomap te verlaten en een softreset te doen ( kleine gaatje aan de rechterkant ).

Als alles goed is gegaan, heb je nu een andere achtergrond voor zo ongeveer alle schermen, behalve je kaartweergave.

Tot zover deel 1 van: hack je ui voor de 26x.
Wordt ongetwijfeld vervolgd

Mac
Moderators

« Antwoord #4 Gepost op: 7 November 2006, 22:40:40 »

Installeren van de MioMac skin:

• Zorg ervoor dat je op een of andere manier in Windows op de Mio terecht komt (in het How To board staan een paar mogelijkheden).
  • Maak kopieën van de volgende bestanden (die gaan vervangen worden en je hebt ze nodig als je ooit terug wilt naar het origineel):
    • \MioMap\MNSplashLandscape269.bmp
    • \MioMap\spgps.ini
    • \MioMap\langDUT.dll
    • \MioMap\LayoutLandscape\mapviewlt.ini
    • \MioMap\LayoutLandscape\defaultltTMC.ini
    • \MioMap\Signs\SpeedEurope.bmp
    • \MioMap\Signs\Attention.bmp
    • \MioMap\Signs\Speedrestriciton.ini
    • \My Flash Disk\mnav_ucf\prefs.ini
  • Ga naar de schatkist en haal de MioMac.zip op
  • De boel unzippen en daarna op de Mio zetten, de paden in het zip bestand zijn die zoals ze op de Mio moeten zijn
  • En dan de nieuwe skin activeren, je hebt daar een paar mogelijkheden voor:
    • Mogelijkheid 1:
      • Start MioMap
      • Kies bij de instellingen "Gebruikersmodus" voor "Uitgebreid"
      • Kies bij de instellingen "Weergave" de "Skin" "MioMac"
    • Mogelijkheid 2 (voor wie een verkenner en Pocket Notepad op zijn Mio heeft gezet):
      • Open het bestand "\My Flash Disk\mnav_ucf\prefs.ini" met Pocket Notepad
      • Zoek de sectie [Display] op en dan de regel "lastskin = MioMap"
      • Verander die regel in "lastskin = MioMac"
      • Nu je toch in dat bestand bezig bent, wil je misschien ook de volgende aanpassingen maken:
        in sectie [MobNav] "showsecuhint = 1" veranderen in "showsecuhint = 0"
      • En misschien ook:
        in sectie [MobNav] in de "hometarget = ..." regel vóór het eerste verticale streepje "Thuis" zetten in plaats van het - teken
  • Have fun

In spgps.ini worden de volgende toevoegingen aangebracht:
In [GGA_VTG] "altitudeOffset=32"
In [GGA_RMC] "altitudeOffset=32"
en eveneens in [GGA_RMC] worden "Init1=PSRF103,02,00,01,01"
en "Init2=PSRF103,03,00,01,01" gewijzigd.

In langDUT.dll zijn diverse teksten gewijzigd, zodat er minder inconsequenties en minder germanismen zijn en sommige teksten beter passen.

In defaultltTMC.ini, mapviewlt.ini en MioMac.ini (gewijzigde kopie van MioMap.ini) zijn teveel wijzigingen aangebracht om op te noemen. Als je nieuwsgierig bent moet je de bestanden maar eens openen met Notepad, gewijzigde regels zijn meestal wel te herkennen, b.v. een regel als "cx = 29 ; 40". De nieuwe waarde is 29, de oude waarde 40 staat er nog achter, met een ; ertussen.
De aanpassingen hebben de volgende effecten:
  • Het icoontje met de satelliet antenne verkleind en daarom iets naar rechts verschoven en helemaal naar boven geschoven
  • Door het verkleinen van het icoontje met de satelliet antenne moet het aantal satellieten ook iets verschoven worden
  • Het icoontje van de TMC iets verlaagd en naar boven geschoven, tot pal onder de nieuwe plek van het satelliet icoontje
  • Door het verkleinen van het icoontje van de TMC moet het aantal ontvangen meldingen ook iets verschoven worden
  • Het icoontje van de batterij fors verkleind en helemaal naar boven geschoven, links naast het icoontje met de satelliet antenne
  • Het icoontje van de luidspreker is 'verwijderd', daar is op het toestel ook al een knop voor aanwezig, dus die hoeft niet op het scherm
  • Het blauwe bord met de naam van de afslag iets minder hoog gemaakt
  • De tekst in het blauwe bord met de naam van de afslag moet dus iets omhoog
  • De zoomout knop iets verkleind en helemaal naar rechts geschoven en iets omlaag om onder het nieuwe icoontje van de TMC terecht te komen
  • De zoombalk iets verkleind en helemaal naar rechts geschoven en iets omhoog om onder de nieuwe zoomout knop terecht te komen
  • De zoomin knop iets verkleind en helemaal naar rechts geschoven en iets omlaag om onder de zoombalk terecht te komen
  • De kaart beeldvullend gemaakt, zonder grijze balk rechts
  • De tweede afslag versmald en verder naar beneden geschoven, tot pal boven de nieuwe eerste afslag
  • De eerste afslag verkleind en helemaal naar beneden geschoven, over de afstand tot de volgende afslag heen dat wordt toch een serie oranje balkjes als je bijna bij de afslag bent en de eerste afslag getoond wordt
  • De kaart is beeldvullend gemaakt, dus de routeinformatie tot tussenpunt moet verder naar rechts
  • De kaart is beeldvullend gemaakt, dus de routeinformatie tot eindpunt moet verder naar rechts
  • De kaart is beeldvullend gemaakt, dus de extra informatie moet verder naar rechts. Tekst vet gemaakt zodat die beter te lezen is
  • Het vlak met de straat waar je nu rijdt verbreed en verlaagd en daarom dus ook naar beneden geschoven
  • Het vlak met de volgende straat verbreed en verlaagd en naar beneden geschoven tot pal boven het nieuwe vlak met de straat waar je nu rijdt
  • De grote i knop van het scherm verwijderd, die is niet nodig, de informatie wordt ook herhaald als je op de routeinformatie tikt

Ik heb niet de moeite genomen de menu's te veranderen, 99% van de tijd zie je toch alleen maar het kaartscherm.
De knoppen op het scherm 'file omzeilen of negeren' en op het TMC scherm komen misschien nog wel een keer aan de beurt.
« Laatste verandering: 7 November 2006, 23:16:46 door Mac » Gelogd

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Mio-hacker
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 7 November 2006, 23:48:49 »

Mooi werk, Mac. 
Dit begint een leuk topic te worden. Ik zal een dezer dagen zeker je zip file eens installeren.

Even een paar opmerkingen voor degenen die ook willen gaan knutselen:

Het User Interface (zeg maar de knoppen en windowtjes) van de 26x modellen bestaat uit 3 delen:
-Een deel onder MioMap/Skins/   Hierin bevinden zich de skins met daarin de kleuren, de achtergrondafbeeldingen etc. Dit kun je omschakelen via de instellingen zoals hierboven beschreven.
-Een deel onder LayoutLandscape   Hierin bevinden zich de o.a. de grootte en plaats van de windows en knoppen. Let even op met wijzigingen hierin. Als je dat verandert heeft dat invloed op alle skins, dus ook op de originele miomap skin. Dus volg zeker Mac's raad, en kopieer het bestand mapviewlt.ini met daarin instellingen voor het kaartscherm voordat je wijzigingen gaat aanbrengen. Ik heb nog geen manier gevonden om deze bestanden skin-afhankelijk te maken.
-Een deel onder Signs: hierin bevinden zich oa de plaatjes voor de snelheidsborden etc

Mocht je de zaak echt verziekt hebben, kopieer het originele mapviewlt.ini bestand dan weer terug, en verander de skin weer terug naar MioMap door in prefs.ini weer: "lastskin = MioMap" te zetten.

Henry
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 8 November 2006, 08:29:01 »

Kijk, dit ziet er nog eens mooi uit  thumbs Ik vond sowieso Miomap V2 veel mooier en duidelijker dan TomTom of iGo, maar nu ziet het er helemaal fraai uit.
Raymond
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 8 November 2006, 22:28:06 »

Mooi van Mac... eindelijk wat ambiance voor de MIO 26.-ers.  Ik kan nu ook beginnen met sleutelen...heel voorzichtig ! thumbs
Mac
Moderators

« Antwoord #8 Gepost op: 8 November 2006, 23:44:32 »

Om teleurstellingen te voorkomen:

• De mooie blauwe schermen van Mio-hacker krijg je NIET met mijn aanpassingen (daar mag hij zelf een verhaal aan wijden)
  • Het PoiWarner knopje wordt ook niet aangepast, daarvoor moet je in de map "\POI_Warner" een bestandje met de naam "poiwarner.ini" maken en de volgende inhoud erin zetten (zie ook http://www.mioforum.be/index.php/topic,1267.0.html):

Code:
[POIWICON]
SHOW=1
X=0
Y=0
WIDTH=9
HEIGHT=9
[WARNICON]
SHOW=1
NOICON=1
X=150
Y=110

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Mio-hacker
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 11 November 2006, 00:24:46 »

Mac,

Ik heb net je skin geinstalleerd en even een simulatie gereden: ziet er perfect uit, laat ik zeker staan.  thumbs

Paar kleine opmerkingen ( geen kritiek hoor, gewoon om het helemaal perfect te maken )

-Splash screen heet bij de 268 MNSplashLandscape268.bmp ipv ..269.bmp
-Ik heb geen TMC, dus je wijzigingen van defaultltTMC.ini, kun je ook bij defaultlt.ini doorvoeren, dan komen de gps icons etc ook bij de niet TMC gebruikers in het rechterbovenhoekje. Ik kan dat uiteraard ook zelf doen, maar het is voor anderen misschien handig om dat in de zip te zetten

Ik zal hem binnenkort op de weg proberen, en mijn ervaringen laten weten
Mac
Moderators

« Antwoord #10 Gepost op: 11 November 2006, 01:05:12 »

Aangezien ik een 269+ heb, kan ik de nodige aanpassingen niet controleren op juistheid.
Mag ik voorstellen dat je me de aangepaste default.ini toestuurd?
Dan zet ik die ook in de schatkist.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Mio-hacker
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 11 November 2006, 15:56:19 »

Sorry Mac, mijn verhaal over de defaultlt.ini klopte niet, ik was vergeten jouw defaultltTMC.ini te kopieren.

In plaats daarvan heb ik je nu wel de blauwe achtergrond bitmap toegestuurd, en de bijbehorende skin ini file.
Zodat ook anderen die met de blauwe skin willen werken, niet teleurgesteld worden.

Edit van Mac: Ook Mio-hacker's bestanden zijn in de schatkist te vinden.
« Laatste verandering: 12 November 2006, 14:40:08 door Mac » Gelogd
rodegra
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 27 November 2006, 14:47:02 »

MAC,

Ik heb hem geinstalleerd , nu nog mee navigeren.
Maar wat ik hierboven al schreef, hij is TOP !
rodegra
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 29 November 2006, 08:37:31 »

MAC,

Is het voor de leuk mogelijk de status meldingen de de route pijlen ook transparant te maken?
Of worden ze dan moeilijk leesbaar?

Gisteren mee gereden en ik ben er blij mee.
Mac
Moderators

« Antwoord #14 Gepost op: 29 November 2006, 19:36:57 »

De pijlen, accustatus, GPS en TMC kunnen niet transparant gemaakt worden.
Voor die delen zijn ze bij Navigon vergeten rekening te houden met transparantie.
Mede daarom heb ik ze helemaal in de hoeken gezet.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: