Mioforum
8 Februari 2012, 00:58:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eerste ervaringen  (gelezen 664 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
gverh
lid in aanvraag
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 13 Oktober 2009, 15:59:22 »

Hallo,
Heb mijn Mio C320 zo wat twee maanden geleden gekocht, en wou hier graag mijn eerste ervaringen kwijt.
Eerst heb ik wel de volledige PDF-handleiding doorgenomen, en vond het dan wel goed dat ik een en andere thuis kon uittesten, en simuleren, er steeds voor zorg dragend, dat het toestel veer volledig opgeladen werd.
Het eenvoudigste, van Start- naar Route-naar-adres, geen probleem.
Daarna proberen een route samen te stellen met Via-punten, of POI's.
Heb je tijd, dan lijkt mij het beste dit vooraf te doen, met behulp van een goede wegenatlas, met aanduiding van tankstations langs de autostrades.
Wil je de route via autostrades, dan kan dat niet ingegeven worden met wegnummers zo als bvb. E17, maar wel met tankstations uit de POI's langs die weg.
Wat dan wel praktisch is, is bepaalde autostrades Vermijden uit de Routebeschrijving.
Gaat de rit via bepaalde plaatsen, dan ken je natuurlijk geen plaatselijke straatnamen, om het centrum te omzeilen.
Daar heb ik ervaren dat ik dan de via-Plaatsnaam met Stadcentrum kies. Het ingeven kan via Doorgaan of Via-punt toevoegen, maar kan ook in Bewerk. Zeer gebruiksviendelijk.
Maar voor ik dan in de centrumstraten rij, maakte ik even halt, en verwijderde dan in Bewerk de plaatsnaam, waarna de route onmiddellijk herberekend werd. Anders leidt de GPS met het stemmetje je door alle straatjes naar het centrum van de Via-plaats.
Ook praktisch is de mogelijkheid de POI's uit te kiezen. Ik koos voor Rustplaatsen en Benzinestations.
Ook de Favorieten, voor Thuis en Werk (zelf te hernoemen naar bvb Reisdoel), zijn heel praktisch.
Het Stemmetje zette ik maar aan wanneer ik in onbekend terrein kwam.
Zoek je ter plaatse een ander POI, zoals bvb een Apotheek, of Garage, dan wordt dat zo weergegeven.
Tijdens een recente reis heb ik dit alles goed kunnen uittesten. Het was een mooie ervaring.
Je kan je echt meer op de baan concentreren, met snel zicht op het schermpje, waar ik vroeger af en toe blindelings naar een kaart moest grijpen, en die dan maar pas op veilige stroken kon raadplegen.
Zo moest ik ook op een bepaald moment een bergafdalen in het donker. De GPS toonde mooi hoe de volgende bochten er uit zagen, wat ik zeer veilig vond.
Zo, dit waren zo wat mijn eerste positieve ervaringen.
Ik heb natuurlijk wel nog een paar vragen, die ik in de gepaste Topic zal stellen.
Vriendelijke groeten,
Gaston Verhulst.

Gaston Verhulst
Mio C320.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: