Hallo allemaal. Na 2 jaar een C520t te gebruiken was het tijd voor een nieuwe gps. Omdat ik van gadgets en grote schermen houdt werd dat dus de V735tv. Ik heb hem nu enkele dagen in bezit en zal hier dan ook mijn bevindingen posten.
Om te beginnen zal ik met de deur in huis vallen: ik ben ergens wat teleurgesteld. Er zijn veel voor de hand liggende opties/keuzes/menu's/features die je in zulk een gps zou verwachten (middenklasse kwa prijs, uitgebreid kwa specs).
Om er enkele op te noemen:
1) Als je in de opties een kaartweergave kiest kan je deze niet meteen 'previewen'. Om het juiste kleurschema te kiezen moet je deze dus selecteren en vervolgens een stukje gaan navigeren om te zien welke kleuren voor jou het beste zijn.
2) Ook bij het selecteren van een stem (bvb Vlaams) word deze niet gepreviewed en hoor je ze het eerst als je echt begint te navigeren en aan een afslag komt.
3) De touchscreen reageert extreem traag, waardoor je soms denkt dat je nog eens moet klikken (met als gevolg dat je al op knoppen van het aankomende scherm bent aan het drukken). Soms reageert hij ook gewoon niet.
4) Tijdens navigeren wordt er bijna geen info weergegeven: De maximumsnelheid word enkel weergegeven als je deze overschreden hebt en verdwijnt weer als je trager gaat rijden. De huidige snelheid, de aankomsttijd, de resterende tijd, de nog af te leggen afstand, het huidige uur enzo kunnen niet allemaal tegelijk weergegeven worden maar je moet kiezen welke van deze je wilt zien. De lettergrote hiervan had met dit gigantische scherm dan ook beslist wat groter gemogen! Op mijn C520t stond meer informatie in grotere letters, dat was dan ook veeeel duidelijker.
5) Geluidsvolume van muziek/film/stem/geluidjes/menu's kan niet afzonderlijk geregeld worden.
6) Bij navigeren moet je beginnen met de straat in te geven, dan pas de gemeente, terwijl het meest logische me toch lijkt: Land -> gemeente -> straat -> huisnummer.
7) POI's zijn nu wat willekeurig in het hoofdmenu gegooid, terwijl deze een onderdeel van "zoeken" hadden moet zijn. Totaal gebrek aan structuur in de menu's dus.

Geen bluetooth.
9) FM-zender slecteren te omslachtig om tijden navigeren snel even aan te zetten en een frequentie te kiezen, komt mede door de ongevoelige/trage touchscreen.
10) geen snelle keuzeknoppen om tussen navigeren en mp-3 speler te wisselen. Je moet steeds via het hoofdmenu gaan als je je liedje wil gaan skippen/stiller zetten/afzetten om vervolgens weer via het hoofdmenu naar de navagatie terugkeren. Kortom alweer geen gebruik gemaakt van de extra ruimte op het grotere scherm, hier was echt wel plaats voor play/pause/next/volume knopjes...
11) Geen opbergtasje meegeleverd, waar dit vroeger met de c520t wel het geval was.
12) Geen TMC-ontvangst zonder die onhandige/lelijke/lange antenne. Terwijl zijn kleine broertje dit wel kan. Het is dus mogelijk, alleen niet bij de grote/dure versie. Dit zal er op neer komen dat ik nooit gebruik zal maken van TMC omdat ik die hele meuk aan mijn voorruit niet steeds kan bevestigen en weer opruimen. Misschien werk ik de antenne ooit weg in mijn dashboard, al had ik die moeite niet moeten doen als Mio wat moeite in dit toestel had gestopt.
13) De handleiding beweert dat opladen via USB niet mogelijk is, toch gaat dit wel. De handleiding beweert ook dat als je het aan/uit knopje naar "off" schuift je de keuze zou krijgen om te vergrendelen ofzo en dat je daar dan moet op klikken. In de praktijk krijg je geen keuze en schakelt het toestel zich uit (wat je ook zou verwachten van een "off" knopje. Kortom: ze weten bij Mio zelf niets van hun toestellen af).
14) je hebt recht op 1 gratis kaart/flitspaal-update. De download hiervan is bij mij nooit deftig begonnen, de meegeleverde software is dan ook zo gaar als alle meegeleverde software's van alle apparaten samen.
15) MP3 en movie-player zijn zeer simpel vormgegeven en beiden niet veel functies, ze doen wat ze moeten doen maar voor een toestel dat voor een groot stuk om multimedia draait...
16) Geen TV-ontvangst zonder de extra antenne (ja, alweer een extra kabel aan je voorruit), het ingebouwde tv-antennetje is waardeloos waar ik woon.
17) de Vlaamse stem bij navigeren is een soort vrouwelijke robotstem die maar zeer gebrekkig nederlands kan, alweer een achteruitgang tegenover de
Kortom: als niemand hier een deftige hack voor maakt met een eigen layout/geluidjes etc is dit toestel niet de helft waard van wat het kan! Ik ga hem toch houden omdat ik het leuk vind de navigatie door de auto-speakers te horen in combinatie met mijn eigen mp3-tjes via de FM-zender en omdat tv/video op groot scherm in de file of voor de pasagiers bij lange ritten toch echt wel leuk zijn. Als je een GPS zoekt puur om te navigeren... koop een TomTom!