Mioforum
8 Februari 2012, 00:19:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mio lanceert vernieuwde Spirit-serie : De Spirit 470, 475 en de 575  (gelezen 8191 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
PrinceR
Co-Admin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Deel kennis en info

« Gepost op: 24 April 2010, 10:30:11 »

Mio heeft donderdag 22-04-2010
drie nieuwe gps-navigatiesystemen aangekondigd voor de Europese markt. De Spirit 575, de Spirit 475 en de Spirit 470 hebben van TomTom een licentie gekregen voor het gebruik van hun IQ Routes-technologie.

zie ook Nu.nl

Prijzen zijn nog onbekend.

PERSBERICHT
Mio, één van de marktleiders op het gebied van draagbare navigatiesystemen, heeft vandaag drie nieuwe modellen in de Spirit serie aangekondigd, de Mio Spirit 470, 475 en de 575. Deze nieuwe systemen combineren gebruiksvriendelijkheid met Mio’s uiterst nauwkeurige navigatie. Elk model is voorzien van een vereenvoudigd menu en uitgerust met de IQ Routes™* technologie die gebruik maakt van de rijervaringen van miljoenen gebruikers om routeplanning te verbeteren.

Uiterst efficiënt
Deze nieuwe systemen combineren gebruiksvriendelijkheid met Mio’s uiterst nauwkeurige navigatie. Elk model is voorzien van een vereenvoudigd menu en uitgerust met de IQ Routes™* technologie die gebruikmaakt van de rijervaringen van miljoenen gebruikers om routeplanning te verbeteren.
Uiterst efficiënt
De nieuwe Spirit systemen zijn voorzien van IQ Routes™, een intelligente toepassing die rekening houdt met filevorming op drukke momenten zodat deze vooraf al vermeden kunnen worden. Er wordt gebruik gemaakt van actuele informatie, verzameld door miljoenen bestuurders, om de berekende route te optimaliseren en de gebruiker te voorzien van een snellere en efficiëntere route naar zijn bestemming.

Leren en aanpassen
Alle toestellen zijn uitgerust met de intelligente functie LearnMe™, een toepassing die leert van de rijstijl van de bestuurder en op basis daarvan routes en aankomsttijd aanpast. Wanneer men bijvoorbeeld veel langzamer of harder rijdt dan de toegestane snelheid, dan wordt dit na kort gebruik meegenomen in de berekening van de aankomsttijd, waardoor de gebruiker beter geïnformeerd wordt. De combinatie van LearnMe™ en IQ Routes™ maken van de Spirit 470, 475 en de 575 zeer persoonlijke navigatiesystemen.

Uitstekende navigatie-ervaring
De Spirit 470 en 475 zijn uitgevoerd met een 4,3” beeldscherm en de Spirit 575 zelfs met een 4,7” breedbeeld. De Spirit 470, 475 en de 575 serie biedt een uitstekende navigatie door bijvoorbeeld 3D-weergave bij knooppunten en kruispunten, , rijbaanbegeleiding, waarschuwingen voor snelheidcamera’s en tekst naar spraak met gesproken straatnamen. Daarnaast is het nieuwe QuickSpell™ toetsenbord een handige aanwinst. Het navigatiesysteem geeft op intuïtieve wijze suggesties terwijl je typt, de kans op fouten wordt hierdoor een stuk kleiner en het ingeven kan dus ook sneller verlopen.

LIVE TMC
De Spirit 475 en 575 zijn voorzien van actuele verkeersinformatie zodat de gebruiker altijd geïnformeerd is en files kan omzeilen. De Spirit 475 en de Spirit 575 zijn ook verkrijgbaar in een variant die uitgerust is met LIVE TMC; de gratis service van Mio, waarbij de gebruiker zonder abonnementskosten LIVE verkeersinformatie ontvangt op het toestel. snellere updates, een hogere dekking dan standaard TMC en als groot bijkomend voordeel ook de locaties van mobiele flitspalen gratis op het toestel.

Huurkaarten en de Laatste Kaart Garantie
Met de Spirit 470, 475 en de 575 zijn gebruikers altijd voorzien en gegarandeerd van de nieuwste kaarten dankzij Mio’s Laatste Kaart Garantie. Indien Mio een nieuwe kaart uitbrengt binnen 30 dagen na aankoop kunnen gebruikers deze geheel gratis ontvangen. Daarnaast biedt Mio die ideale oplossing voor korte uitstapjes of vakanties, met de mogelijkheid van het huren van kaarten voor slechts een fractie van de kosten van een volledige aanschaf.

Mio Moov Spirit Product eigenschappen:

Spirit 470 en 475
  • 4.3” breedbeeld
  • IQ Routes™ voor de optimale route *
  • 3D-weergave bij knooppunten en kruispunten en rijbaanbegeleiding – nooit meer een afslag missen
  • LearnMe™ – voor gepersonaliseerd navigeren
  • Spirit QuickStart™ menu
  • Ingebouwde verkeersinformatie of LIVE TMC **
  • Meest Recente Kaart Garantie
  • Voorgeïnstalleerde snelheidcamera’s – gratis proefabonnement ***
  • Tekst naar spraaktechnologie - Gesproken straatnamen (TTS)
  • Keyword Search
  • QuickSpell™ toetsenbord
  • Maximum snelheid indicatie
  • Tunnel begeleiding
  • Snel satellietontvangst met SiRFInstantFixII™- direct op weg
  • Google Send-to-GPS
  • Huurkaarten – ideaal voor korte reisjes en vakanties

* IQ Routes is een geregistreerd handelsmerk van TomTom International BV.
** Verkeersinformatie niet op de Spirit 470 en is niet beschikbaar in alle regio’s. kijk op www.mio.com voor meer informatie.
*** Voor een gelimiteerde periode van 12 maanden.

Spirit 575:
  • 4.7” breedbeeld
  • Ultradun, lichtgewicht design
  • IQ Routes™ voor de optimale route*
  • LearnMe™ – voor gepersonaliseerd navigeren
  • Spirit QuickStart™ menu
  • Keyword Search
  • QuickSpell™ toetsenbord
  • 3D-weergave bij knooppunten en kruispunten en rijbaanbegeleiding – nooit meer een afslag missen
  • Tekst naar spraaktechnologie - Gesproken straatnamen (TTS)
  • Voorgeïnstalleerde snelheidcamera’s – gratis proefabonnement ***
  • Maximum snelheid indicatie
  • Tunnel begeleiding
  • Snel satellietontvangst met SiRFInstantFixII™
  • Google Send-to-GPS
  • Ingebouwde verkeersinformatie of LIVE TMC **
  • Huurkaarten – ideaal voor korte reisjes en vakanties
  • Meest Recente Kaart Garantie

* IQ Routes is een geregistreerd handelsmerk van TomTom International BV.
** Verkeersinformatie is niet beschikbaar in alle regio’s. kijk op www.mio.com voor meer informatie.
*** Voor een gelimiteerde periode van 12 maanden.

De Mio Spirit 470, 475 en 575 zijn vanaf half mei dit jaar verkrijgbaar.

Mio C710 sinds juni 2006
<a href="http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf" target="_blank">http://www.mio-tech.be/swf/C710_overview.swf</a>
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #1 Gepost op: 24 April 2010, 22:31:49 »

Tja, je moet wat anders doen dan de concurenten natuurlijk om op te vallen vandaag de dag..... maar het verhuren van kaarten Huh?

Een tijdslot voor beperkt aantal dagen gebruik ? 
Het lijkt me eigenlijk het meest logische en enige manier hiervoor , maar of de klanten dáár nou op zitten te wachten ?
Dit viel MIJ in ieder geval wél op, dus het doel " opvallen tussen die grote jongens " wordt wel bereikt denk ik  Knipoog

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
DenG
nieuweling
*

Mio spirit 575 live tmc

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Mei 2010, 23:38:25 »

Hoi hoi,

Vandaag die de spirit 575 live tmc gekocht....
Alles werkt prima, live tmc werkt perfect. thumbs
Alleen kan ik m'n toestel niet registreren op de mio site....toestel staat nog niet tussen de keuze mogelijkheden.
Post later nog een bericht na een wat langere test periode.

Mvg.

Gunter

Mio spirit 575 live tmc
gw-tje
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Mei 2010, 20:27:49 »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik ben erg benieuwd naar de prijzen van deze nieuwe navigator en uiteraard ook naar je persoonlijke ervaringen met dit toestel. Houdt ons op de hoogte!
DenG
nieuweling
*

Mio spirit 575 live tmc

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Mei 2010, 00:18:14 »

Hoi hoi...

Heb de mio spirit 575 live tmc gekocht bij de media markt voor 199 euro.
Heb er nu een paar dagen mee gewerkt en moet zeggen....ben zeer tevreden en ben een kritisch persoon dus....deze mio heeft me
aangenaam verast.... was een tomtom gebruiker maar de prijs voor hun live diensten blijven gewoon te duur!
Eigenlijk was dit een test toestel voor me om te zien of de live tmc van mio me kon bekoren en moet zeggen...SUPER en gratis.
Plus de kaarten van de mio zijn met veel meer detail te zien dan tomtom ze heeft.
Hoop je hier al mee geholpen te hebben....durf nu al gerust deze aan te prijzen bij vrienden.

Groetjes

DenG

Mio spirit 575 live tmc
gw-tje
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Mei 2010, 11:58:34 »

Oké, bedankt voor je info. Waarschijnlijk is dit dan wel een goede opvolger voor mijn C210.
Vooropgesteld dat ik die niet meer fijn up-to-date kan krijgen. Alleen die €199,= is een tikkie
boven budget, misschien dat een goedkopere variant voor mij ook een goed alternatief
zal kunnen zijn.
lopac42
Lid
**

« Antwoord #6 Gepost op: 5 Juni 2010, 20:25:50 »

Heb ook een mio spirit 475 tmc mooi ding .Maar vraag me alleen af hoe je kan zien waneer je accu vol is als je hem met de thuislader oplaad .Er zit namelijk geen lampje op de mio wel op de lader maar die geeft gelijk groen aan.
De handleiding die er bij zit is zwaar knudde staat echt niks in.

mioprofiel spirit 475 tmc.
elinx
Lid
**

« Antwoord #7 Gepost op: 6 Juni 2010, 08:30:45 »

"Mio’s Recente Kaart Garantie"

Ik ben misschien wel sceptisch, maar ik vraag me af hoelang zo een garantie duurt.
Ervaringen uit het verleden laten zien dat dit soms best korter kan zijn als je aanvankelijk dacht.

Maar eerlijk is eerlijk. Op de software is niets aan te merken, die ziet er gewoon goed uit.

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
Dafke
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 7 Juni 2010, 19:03:28 »

Hallo,

Heb sinds een week de mio 575 live, en ben er heel tevreden over, op 1 zaak na.
Blijkbaar is de optie 'routeplanning' weggevallen (vorig toestel was nog mio 168).
Als ik bijvoorbeeld naar frankrijk zou rijden, en ik wil een tussenstop in pakweg Lille maken, dan kan ik deze niet toevoegen zoals bij m'n oude Mio.
ook als je via 'route' de totale rit op je scherm krijgt kan je daar ook weer niet inzoomen (2D) wat ik toch een kleine handicap vind.
je kan wel inzoomen op de gewone kaart (3D), maar dit is totaal niet handig!

Voor de rest echt een toptoestel, tmc gaat geweldig snel en dat was toch de hoofdzaak van de nieuwe aankoop.

lopac42
Lid
**

« Antwoord #9 Gepost op: 7 Juni 2010, 22:50:16 »

routeplanning  zocht ik ook al op mijn spirit 475 .Niet te vinden  jammer is toch wel een gemis op het verder goed werkende apparaat.
En het is jammer dat er wel erg weinig menu opties zijn .Sat informatie is bijv.  niet aanwezig .

Mereltje
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 18 Juni 2010, 21:57:04 »

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een MIO Spirit 475 TMC. Reeds een aantal keren gebruikt.
Toestel is zeer gebruiktsvriendelijk en overzichtelijk. Handleiding is inderdaad zeer beperkt. Op de bijgevoegde DVD staat de uitgebreide beschrijving. Eerlijk gezegd heb je deze niet echt nodig. Mijn idee een TOP apparaat. thumbs
« Laatste verandering: 18 Juni 2010, 22:50:38 door Mereltje » Gelogd
hansdk
Lid
**

Mio 268 std, V3.2 TMC

« Antwoord #11 Gepost op: 30 Juni 2010, 12:36:42 »

Ik sta te popelen om een nieuwe MIO aan te schaffen. De verschillende positieve opmerkingen hier over de 575 doen me plezier. Al jaren gebruik ik een 268 maar die geeft er nu af en toe gewoon de brui aan met een melding "Error ..., press OK to continu" en dan niets meer. Telkens alle gegevens kwijt. Ik ga eens rondneuzen naar de 575! Weet iemand al iets meer over de weggevallen optie "Route planning" ? Dat gebruik ik zeer vaak en kan ik eigenlijk niet missen. Bedankt voor de reacties...

Mio 268 std, V3.2 TMC, Petitdroud UI (TheAcer) en Begonia als stem (happy7)
Mio Spirit 575 Live TMC nog helemaal origineel
Je GPS brengt je van A naar B, je verbeelding brengt je overal ...
buzzbuzz
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 5 Juli 2010, 22:15:48 »

Roouteplanning is inderdaad weggehaald bij de nieuwe modellen onder het motto "Het programma simpeler maken". Ik vond het ook een dusdanig gemis dat ik de 500 gekocht heb, die dat nog wel heeft, incl. Live TMC. Ik moet nog wel heel erg wennen aan de software. Ik was Igo8 gewend op mijn Mio 268+, en dat is zo ontzettend veel uitgebreider. En ook de schermopbouw is veel soepeler. Maar goed, gewoon wat meer ervaring opdoen denk ik. En anders kan ik altijd hier ook weer Igo op zetten, maar dan ben ik waarschijnlijk wel de Live TMC kwijt. Dus dat doe ik voorlopig nog maar even niet.
postbus24
Lid
**

« Antwoord #13 Gepost op: 8 Juli 2010, 11:56:47 »

Ik had ook al een 'review' gemaakt in een ander (verkeerde ? ) topic:
http://www.mioforum.be/index.php/topic,17612.0.html

Nog aan het lijstje van minpunten toevoegen: 'via' punten kan dus inderdaad niet meer en de prikker op het scherm om POI's toe te voegen wanneer je ergens passeert of staat mis ik ook.

Mio 510
mio 220
mio spirit/navman 475
lopac42
Lid
**

« Antwoord #14 Gepost op: 11 Juli 2010, 16:43:39 »

Roouteplanning is inderdaad weggehaald bij de nieuwe modellen onder het motto "Het programma simpeler maken". Ik vond het ook een dusdanig gemis dat ik de 500 gekocht heb, die dat nog wel heeft, incl. Live TMC. Ik moet nog wel heel erg wennen aan de software. Ik was Igo8 gewend op mijn Mio 268+, en dat is zo ontzettend veel uitgebreider. En ook de schermopbouw is veel soepeler. Maar goed, gewoon wat meer ervaring opdoen denk ik. En anders kan ik altijd hier ook weer Igo op zetten, maar dan ben ik waarschijnlijk wel de Live TMC kwijt. Dus dat doe ik voorlopig nog maar even niet.
Zie jij een mogelijkheid om met je windows verkenner in je flash geheugen te kijken in het configuratiebestand van je 500 .En daar een schermafdruk van te maken .Dan kan denk ik de 475 tmc ook de optie van de routeplanning weer aangezet worden.
Lorenzo,

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: