|
JTH
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 20 Juli 2010, 17:26:35 » |
|
Heel blij met de aankoop van de Spirit 475. Verhoudingen prijs/kwaliteit schitterend. Heel makkelijk in gebruik. Een aanrader! Groetjes Jessica
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mvn2009
lid in aanvraag

|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 24 Juli 2010, 22:04:12 » |
|
Sinds een aantal weken in bezit van de 575 en zeer te spreken over de route adviezen. De live TMC werkt in NL prima en wordt inderdaad zeer actueel gehouden. Nog niet echt iets kunnen merken van het zelflerende vermogen van de 575; ondanks dat ik consequent een andere route naar mijn werk kies blijft de Mio de standaard route pakken. De stemmen/klemtonen zijn zoals al vaker is te lezen geen feest, je zou hopen dat hier een update voor gaat komen, doet wat mij betreft echt afbreuk aan dit product. Ook de scherm gevoeligheid kan tot ergernis leiden wanneer het scherm niet lijkt te reageren na aanraking. Soms kan dit echter ook te maken hebben met een vertraagde reactie waardoor je dus al snel een keer teveel drukt. Alle andere functies zijn simpel te vinden en bieden voldoende mogelijkheden zonder overdadig/onoverzichtelijk te worden.
Kortom, route adviezen zijn wat mij betreft dik in orde. De afwerking had echter wat beter gekund.
|
|
|
|
|
|
Mio Spirit 575 TMC met Spirit unlock en Primo1.2 op SD
|
|
|
Red Lady Lynn
nieuweling
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 25 Juli 2010, 21:54:33 » |
|
Hallo allemaal, Ik heb sinds vandaag de Mio Spirit 470... Heel blij, maar nu ontdek ik 1 minpuntje...er zit geen TMC op, of toch niet Live of zoiets. Dit is mijn allereerste GPS en ben dus echt nog een leek op dit gebied, maar zo Live verkeersinfo en zo lijkt me toch interessant. Weet iemand of ik dit toch kan verkrijgen voor mijn toestel? Dank je!
|
|
|
|
|
|
Een nieuwe, onbewerkte, onaangepaste Mio Spirit 470
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 25 Juli 2010, 23:10:12 » |
|
Ik ken het toestel zelf niet maar als ik op de eu.mio.com site (<-<-<-<-klik ) kijk zie ik dat het daar misschien een "andere" naam heeft ? ik citeer : Moeiteloze ritten voor elke gebruiker Met zijn QuickStart-technologie en geraffineerd modern design staat de Spirit 470 telkens opnieuw garant voor stressvrije ritten. De nieuwe 3D Junction Views leiden u met een ongelooflijke precisie naar de juiste rijstrook, zodat snelwegafritten geen enkel probleem meer vormen. Bovendien beschikt het toestel ook over IQ Routes, een vernuftig staaltje software dat gebruik maakt van real-lifegegevens om te garanderen dat uw route de snelste en efficiëntste is, door te anticiperen op verkeersproblemen.IQ routes is dus blijkbaar zo ongeveerprecies hetzelfde als live tmc ?? Anders maandag gewoon hard terug naar de winkel hollen en omruilen ? 
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
Keikop
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 29 Juli 2010, 11:42:25 » |
|
Heb zopas een Mio spirit 575 live TMC gekocht. Ben nog aan het testen, maar toch een klein minpunt in vergelijking met mijn C230. Wanneer ik een afslag miste zei de C230 steeds " Nieuwe routeberekening". Daardoor wist ik meteen wist dat ik verkeerd zat. Nu wordt dit alleen vermeld op het scherm en dat is nu toch iets wat niet constand in het oog kan worden gehouden. Ook heb ik tevergeefs geprobeerd om mijn toestel te registreren bij speedcam. Dat lukt gewoon niet. Of kunnen de speedcams niet geupdate worden?
|
|
|
|
|
|
Mio C230 en Spirit 575 Live TMC
|
|
|
Keikop
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 8 Augustus 2010, 10:25:43 » |
|
heb sedert enkele dagen de Mio 575 Live TMC gekocht en ben daar tevreden over. Toch enkele min puntjes. Het scherm is zeer gevoelig voor reflecties. Kan daar iets worden aan gedaan? Wat is de folio waard die op het scherm kan gekleefd worden ? Ik mis de gesproken melding "Nieuwe route berekening". Die had ik op mijn C230. Deze melding wordt nu alleen op het scherm getoond. Vroeger, wanneer bv een afslag op een rond punt werd gemist, dan wist ik meteen dat ik verkeerd zat. Nu berekend de Mio meteen de nieuwe route en geeft een melding op het scherm. Dat ziet men niet altijd. Voor de rest  Sorry, was vorige repliek vergeten. 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 8 Augustus 2010, 10:29:03 door Keikop »
|
|
|
|
|
lopac42
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 10 Augustus 2010, 21:37:25 » |
|
Heb de spirit 475 tmc gebruikt naar en in italie ,, Wat een vreselijk ding ongeloofelijk .Op de snelwegen werkt hij vrij goed maar zodra je een dorp of stad in gaat heb je echt een probleem met de 475 tmc . Is heel vaak het spoor bijster moet dan gelijk back on track doen geeft vaak verkeerde aanwijzingen of aanwijzingen die echt nergens op slaan.Spreekt de straat namen in het buitenland totaal onverstaanbaar uit.
tmc heeft heen niet gewerkt maar begon op de terug weg spontaan te werken .Dit ding gaat dus gewoon terug naar de meda markt voor mij nooit meer een mio.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aliebengalie
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 11 Augustus 2010, 04:27:28 » |
|
Het scherm is zeer gevoelig voor reflecties. Kan daar iets worden aan gedaan? Wat is de folio waard die op het scherm kan gekleefd worden ?
Ik kan het je zeker aanraden. Heb het er al jaren opzitten,makkelijk schoonmaken (hoeft er nooit meer af) , en beschermt goed tegen krassen en putjes. Collega heeft dezelfde mio als ik,en als je bij hem kijkt (zonder die folie) ziet het er echt niet uit. Vol met krassen en putjes....echt zonde. Maar als je van plan bent (en die zijn er) om elk jaar een nieuwe te kopen,dan zal het niet nodig zijn.  Mvg: Alex
|
|
|
|
|
|
P350 met Tomtom 7 P360 met 8 Gig SDHC sd-kaart- Tomtom 7 Igo Sygic
|
|
|
Keikop
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 11 Augustus 2010, 12:00:33 » |
|
Ik kan het je zeker aanraden. Heb het er al jaren opzitten,makkelijk schoonmaken (hoeft er nooit meer af) , en beschermt goed tegen krassen en putjes. Collega heeft dezelfde mio als ik,en als je bij hem kijkt (zonder die folie) ziet het er echt niet uit. Vol met krassen en putjes....echt zonde. Maar als je van plan bent (en die zijn er) om elk jaar een nieuwe te kopen,dan zal het niet nodig zijn.  Mvg: Alex Kan u mij zeggen welke folie werd gebruikt en/of waar die werd gekocht? Mvg Keikop
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aliebengalie
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 12 Augustus 2010, 04:44:17 » |
|
Brando Screenprotector 4.3"
Te koop bij oa. PDA shop(.nl of.be).(zie bij mio-type-acc). Of verkrijgbaar bij een goede zaak die dit soort toestellen verkopen. Ze kosten een paar centjes,maar ik heb er altijd heel veel plezier van gehad. En heb inmiddels al een aardig arsenal mio's gehad (werken allemaal nog steeds) trouwens. Heb altijd last gehad van die refelctie en heb het altijd zonde gevonden dat mijn eerste mio binnen enekele dagen een krasje precies in het midden van het scherm had. Daarna gelijk de folie aangeschaft...hoe noemt men dit....als het kalf verdronken is ,dempt men de put ...geloof ik.
Mvg: Alex
|
|
|
|
|
|
P350 met Tomtom 7 P360 met 8 Gig SDHC sd-kaart- Tomtom 7 Igo Sygic
|
|
|
PrinceR
Co-Admin
Forumbeheerder

Geslacht: 
Deel kennis en info
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 12 Augustus 2010, 13:26:43 » |
|
lees ook ff de lijn door waar dit bericht in staat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gevo55555
lid in aanvraag

|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 13 Augustus 2010, 10:07:04 » |
|
Ik wacht nog wat af, omdat ik bleutooth toch wel belangrijk vind. Deze is eerder iets voor mij: Mio Moov S655: Top Specifications 12.7 cm (5.0") color touch screen 2 GB memory AV-IN support Built-in TMC receiver Built-in Bluetooth® Mio Moov S655 is a versatile GPS navigation device, which has everything you need for daily use. Equipped with a TMC module gives you real-time messages about the situation on the road, so that you omit congestion, collisions and road works. Thanks to Bluetooth® you check the current weather, search the Google™ POIs database and call roadside assistance. Explore Mode feature gives you information about the POIs in your neighbourhood. Foto: http://lh4.ggpht.com/_o1UxEDe0fx0/TGT4tySwMGI/AAAAAAAAA2k/wwQ47lG6dGg/Mio%20S655.jpgGreetz, 
|
|
|
|
|
|
Mio C510,er was eens:MIOMAP, dan: IGO8, Gurjon-skin, nu: IGO Primo 1.1 green routing, Gurjon-skin
|
|
|
kvika
nieuweling
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 15 Augustus 2010, 22:13:55 » |
|
hallo, net nieuw hier zins deze week ook eigenaar mio 475 en ik was opzoek naar de mogelijkheid om er extra stemmen om te zetten. claire maakt mij niet echt blij, ja de eerste keer moest ik erg om haar lachen maar dit was snel over. ik heb jullie berichten gelezen in dit topic,maar kan er niets over vinden, wie kan mij helpen? of bestaan ze nog niet? verder zeker tevreden met het nieuwe hebbendingetje.
groetjes
|
|
|
|
|
|
475 nog niets
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 15 Augustus 2010, 22:20:40 » |
|
.... er extra stemmen om te zetten. .... of bestaan ze nog niet? Als je op het forum naar stemmen voor Moov cq Spirit zoekt zal je merken dat er vaker naar gevraagd is. Helaas tot op heden vergeefs, want ze zijn nergens te vinden.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 15 Augustus 2010, 22:28:17 door elinx »
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
kvika
nieuweling
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 16 Augustus 2010, 09:29:48 » |
|
maar dat is toch vreemd, het apparaat kost geen 3 tientjes en dan zouden er geen updates of extra te verkrijgen zijn? mmhh, heb nu het idee dat ik een beetje een kat in een zak gekocht hebt. :/
|
|
|
|
|
|
475 nog niets
|
|
|
|