Mioforum
9 Februari 2012, 02:03:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mio Spirit 475  (gelezen 777 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lopac42
Lid
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 4 Juni 2010, 19:32:36 »

Hoi Allemaal,

Heb sinds 2 weken een mio spirit 475 TMC werkt uitstekend moet ik zeggen .Zou alleen wel eens willen weten of het gebruik van navpix mogelijk is op dit apparaat.Ik zie wel als ik via de verkenner kijk een mapje navpix staan maar kom in het zeer simpele menu hier niks over tegen.Iemand een idee

mioprofiel spirit 475 tmc.
mioow
Nieuw
*

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Juli 2010, 16:24:36 »

Ik ben het ook aan het uitzoeken.

Mocht je een oplossing aangeboden krijgen, laat je me dan iets weten?

Ik houd je zelf ook op de hoogte.

Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 30 Juli 2010, 23:31:54 »

Navpics maken kan alleen met de versie waar een i op staat....die heeft een camera aan boord.
Op jullie toestel zal je het dus moeten doen met foto's van externe camera's die er ook coördinaten bij schrijven.
Deze foto's kan je dan als Poi in je toestel zetten.
Met mijn digi camera nikon d5000 bijv. zou dat kunnen als ik daar een speciaal ding voor op zet, in sommige camera's zit die functie (en dus ook een gps antenne) ingebouwd.
Helaas heeft nog lang niet iedereen een camera met dat soort mogelijkheden natuurlijk.
Gelukkig zijn er ook mensen die dat al wel hebben en hun gemaakte foto's dan weer willen delen......
Hier vind je er een paar, er zullen vast meer van die site's zijn.
Misschien leuk om evt. een lijst te maken met linken waar je die dingen kan vinden zodat we er allemaal wat aan hebben....
Er staan , zo heb ik gelezen, nu al ruim een miljoen foto's met coördinaten beschikbaar op de website's van NavPix en Flickr.

Overigens bestaat er een klein programma wat ik zelf gebruik met de naam panda iexif (2.3) wat je gratis kan downloaden. (onderaan die pagina, voor firefox is er een apparte uitvoering)
Als je dan eens een foto tegen komt kan je met de rechtermuisknop daarop klikken en kijken of er ook exif/gps of iptc gegevens aanwezig zijn.
Hier gaat het dan natuurlijk om de gps gegevens.....
Ik gebruik het zelf alleen voor de exif gegevens en heb dus totaal ook geen ervaring met dit navpix gedoe (gebruik ik niet)
« Laatste verandering: 31 Juli 2010, 00:48:21 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: