Mioforum
8 Februari 2012, 22:57:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: POI Conversion  (gelezen 1193 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
GabFranken
Lid
**

Geslacht: Man

relax, man

« Gepost op: 20 Juni 2010, 11:40:33 »

Ik heb jarenlang met veel plezier TomTom gebruikt, maar onlangs ben ik overgestapt op Mio. De S305, met verkeersinfo. Prima apparaat, even wennen aan het ingeven van de adressen. Maar ik gebruikte mijn eigen POI's in TomTom, dus in OV2 formaat. Ik wilde die omzetten naar MIO. Dat is gelukt via een lange weg. Graag wil ik dat met jullie allemaal delen:

stap 1: google op POI-converter, en download en vervolgens installeer het programma
stap 2: open de OV2 file van TomTom, kies de opties LL en point data
stap 3: kies onder 'file' de optie 'save' en selecteer als formaat CSV-destinator
stap 4: importeer de zo ontstane CSV file in Excell onder menu 'data' - 'import external data' met als scheidingsteken een 'comma'; zorg ervoor alle kolommen om te zetten naar tekst formaat!
stap 5: in excell verwijder de kolom POI-converter, en verplaats via knippen en plakken de kolommen dusdanig dat eerst lengte- en dan breedtegraad coördinaten in de eerste 2 kolommen staan en dan pas de naam in de derde kolom
stap 6: sla op als XLS (als CSV blijkt niet te werken)
stap 7 google op XLS to CSV conversion, er zijn legio pakketten, bijv Exportizer Pro
stap 8: in dat laatste pakket converteer XLS naar CSV.

Succes!

MIO MOOV S305
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Juni 2010, 21:18:39 »

thumbs

Heb je bij stap 3 ook al "AutoRoute Pushpins (*.csv)" geprobeerd?
Die zet volgens de helptekst meteen al de lengtegraad in de eerste kolom, de breedtegraad in de tweede en de naam in de derde kolom (en informatie in de vierde).
Dat scheelt je in ieder geval in stap 5 wat werk en misschien kan het bestand al gebruikt worden zonder de stappen 4 t/m 8?

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
GabFranken
Lid
**

relax, man

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Juni 2010, 20:53:33 »

Je hebt gelijk, goed tip, bedankt!! Scheelt inderdaad werk. Maar neemt niet weg dat je de vierde kolom weg moet halen, anmders doet ie het niet (tenminste, mijn MIO S305)

Groet!
« Laatste verandering: 22 Juni 2010, 22:48:38 door GabFranken » Gelogd

MIO MOOV S305
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: