Mioforum
23 Mei 2012, 01:41:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Poi's invoegen via Google Maps.  (gelezen 2463 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Keikop
Lid
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 6 Augustus 2010, 19:05:03 »

heb zopas een Mio Spirit 575 Live Tmc gekocht en wil Poi's toevoegen via Google maps. Dat lukt en ze komen terecht in "Mijn favorieten".
Ik kan daar echter niets mee aanvangen. De melding " Geen kaarten beschikbaar" verschijnt en het icoon "Ga" komt niet op het scherm.
Alleen het icoon "Bewerken" is zichbaar. Wat doe ik verkeerd?Huh?

Mio C230 en Spirit 575 Live TMC
Keikop
Lid
**

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Augustus 2010, 17:10:52 »

Is er echt niemand die mij hier kan helpen?  undecided
Ik gebruik de methode van Mio Support vraag 636 met foto's.
Ik krijg geen foutmelding.
Is er iemand die reeds Poi's heeft ingevoegd in een Mio 575 Live Tmc?Huh?
Is dat wel gelukt Huh??
Is er iemand van de Help desk van Mio die mij iets kan bijbrengen???
Mvg Keikop

Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #2 Gepost op: 13 Augustus 2010, 19:28:35 »

Ik kan je geen antwoorden geven omdat ik het toestel niet heb en dus ook niets uit kan proberen.
Ik neem maar even aan dat je uiteraard zelf ook al de handleiding gelezen hebt hoe dit te doen.

Wat ik je wel kan antwoorden is het volgende:
Je schreef :

Is er iemand van de Help desk van Mio die mij iets kan bijbrengen???

Ik denk namelijk dat je een verkeerde indruk hebt over de mensen die hier schrijven  mrgreen

Dit forum (mioforum.be) heeft helemaal niets met de officiele Miotechn.-mensen of het Miotechn.-bedrijf te maken .
Dit forum is/draaid geheel zelfstandig slechts op steun van leden en wat reclame inkomsten van de mensen die op de banners klikken (waar Miotechn. niet bij zit).

Dit forum is opgezet door slechts een aantal fanatieke vrijwillige "hulpverleners" en uitgegroeid met nog meer hulpvaardige actieve leden die dit dus allemaal geheel op eigen initatief doen en ook graag zelfstandig en zonder verplichtingen naar Miotechn. willen blijven draaien.

Vroager..... toen alles nog "goed" was ... zaten medewerkers van MioTechn. hier wel te lezen Knipoog
Of dat nog zo is betwijfel ik....
Maar schrijven op het forum door iemand van Miotechn. is iets wat je nu zeker kan vergeten.
Zelfs wij moderators hebben al geruime tijd geen schriftelijk contact meer met die mensen die het nu allemaal regelen.

Als je dus al een antwoord van de help-desk van Miotechn. wil horen zul je die rechtstreeks moeten bellen of mailen.

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Keikop
Lid
**

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Augustus 2010, 10:37:08 »

Sorry voor de verkeerde indruk die ik heb gegeven.
Maar ik las op het topic van mereltje 09/08/2010 het volgende:

Bericht van de helpdesk van Mio...

Geachte heer,

Bedankt voor uw email, onze excuses voor dit ongewoon late antwoord

Helaas kunt u geen POI''s zelf invoeren op uw toestel.

Nou ja, da's dan in ieder geval duidelijk  mrgreen mrgreen mrgreen

Dus dat heeft mij waarschijnlijk ergens op het verkeerde been gezet.
De manier om de POI's over te zetten uit Google Maps heb ik uit de handleiding gehaald, maar ik verkregen via de helpdesk van Mio.
Ik zal nu nogmaals deze helpdesk contacteren.
Mocht er een oplossing uit de bus komen dan zal ik dat zeker op dit forum laten weten.
Toch hartelijk dank voor de reactie en ik zal dit forum zeker verder blijven volgen.
Mvg Keikop.

Keikop
Lid
**

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Augustus 2010, 14:40:35 »

Zoals beloofd vindt u hier onder het antwoord dat ik kreeg van Mio support.

Citaat

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw aanvraag.
Onderstaand vindt u een kopie van het antwoord, dit is ook online beschikbaar op: http://service.mio.com

Geachte heer,

Het kan zijn dat de Google kaart versie anders is dan die op uw toestel. (waarschijnlijk een recentere). U zult in September een kaart update krijgen voor de meeste recente kaart, probeer dan notg een keer u POI van Google maps te downloaden.

Wij danken u voor de genomen moeite om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,
Catherine

Mio Technology Customer Support Team

Nu noch wachten tot ergens in september , op hoop van zege.
Hopelijk bedoelen ze september 2010 want een jaartal wordt niet vermeld. 3

Mvg Keikop.

emdee
nieuweling
*

« Antwoord #5 Gepost op: 26 September 2010, 11:57:34 »

Ik kocht onlangs een Mio Spirit 475 en heb hetzelfde probleem. Kaartversie is 9.09. De favorieten worden wel degelijk opgeladen, maar er is geen kaart beschikbaar. Ik wacht ook in spanning af op een (?) nieuwe kaartversie

Mio 268 +,
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #6 Gepost op: 26 September 2010, 13:01:35 »

Ik snap eigenlijk niet wat dit met recente kaarten te maken heeft.
Het zijn toch eigenlijk niets anders dan een paar coördinaten die een punt op onze aardkloot aangeven ?

Of je nu kaarten hebt van eind 2009 of maart 2010.... er zal dan toch geen verschil in die coördinaten zitten ?
Olland en België of willekeurig welk ander land zijn bij die nieuwe kaarten toch niet ineens een paar kilometer opgeschoven of zo ?

Ik doe eigenlijk nooit wat met dit soort dingen dus vandaar mijn misschien domme vragen.
Wat voor een soort bestand moet er in die Mio versie voor die Poi's ?
Met wat voor een soort bestand werkt Google zelf ?

Als daar nu verschil in zit en Google zet dit om (kan ik me voorstellen omdat het bestand voor Mio anders is dan voor tomtom bijv.) de volgende vraag....

Is er geen ander programma dat de originele Google formaten om kan zetten naar je Mio spirit formaat zodat Google dat zelf niet hoeft te doen ?

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
emdee
nieuweling
*

« Antwoord #7 Gepost op: 27 September 2010, 19:46:57 »

Ja, inderdaad, begrijpe wie kan. Google werkt met standaard *.kml formaat: dat is omzetbaar naar alle andere merken en types. Voor de spirit van Mio en enkele andere is er 'zogezegd' een eenvoudiger weg bedacht: je kan favorieten (één per één !!) omzetten naar je device. Ik zie geen enkel bestand dat ook maar een spoor zou kunnen geven dat het om omgezette data gaat. Ik vermoed dat alles direct gecodeerd is in een *.db bestand (minisql ?). Hiervoor is er weer extra kennis nodig om dit te lezen, bijvullen. Bovendien kan je op dit toestel ook geen POI's zelf invoeren... Dat was ook niet gemeld in hun pub: dus, no offence voor dit.
Maar dat van die 'direct importeerbaar uit Google maps' ligt redelijk zwaar op de maag..
Er wordt verwezen naar :
---
<filegroup>
  <name>favourites</name>
  <basepath>\Program Files\Navman\SmartST_CE\UserData</basepath>
- <files>
  <file>MyFavouriteLocations.xml</file>
  </files>
 </filegroup>
---
en die file bestaat dus niet...
Ik zoek nu ijverig naar naar een leesmogelijkheid om de db te lezen.
-----------
Opgelost: leesbaar met sqlight (gratis add-on bij firefox). De gegevens uit google maps zijn totaal onvolledig. Indexen, en basiskaart niet gelinkt. Software probleem, lijkt me.
Ik ga het toestel verkopen...voldoet niet aan de vereisten. Jammer dat zo'n recent toestel niet deze basisfunctionaliteit kan leveren. Sorry Mio...Een niet tevreden ex-gebruiker.
Goodbye.

« Laatste verandering: 6 Oktober 2010, 21:22:10 door emdee » Gelogd

Mio 268 +,
hansdk
Lid
**

Mio 268 std, V3.2 TMC

« Antwoord #8 Gepost op: 4 November 2010, 22:41:02 »

Deze week ook een Mio Spirit 575 Live Tmc gekocht. De MioMore software heeft wel 2 updates opgehaald en toegepast. Een POI vanuit GoogleMaps toevoegen geeft inderdaad geen "Ga Naar" weer op de Mio en een melding dat er geen kaart beschikbaar is Huh? ? September (2010) is al lang voorbij maar het probleem is dus nog steeds niet opgelost. Ik ga ook mijn licht eens opsteken bij de MIO supporters. Op GoogleMaps staat anders heel duidelijk vermeld dat het betreffende toestel compatibel is. Ik begrijp niet wat er dan nog fout kan lopen ? BangHead

Mio 268 std, V3.2 TMC, Petitdroud UI (TheAcer) en Begonia als stem (happy7)
Mio Spirit 575 Live TMC nog helemaal origineel
Je GPS brengt je van A naar B, je verbeelding brengt je overal ...
lopac42
Lid
**

« Antwoord #9 Gepost op: 12 November 2010, 19:24:46 »

Deze week ook een Mio Spirit 575 Live Tmc gekocht. De MioMore software heeft wel 2 updates opgehaald en toegepast. Een POI vanuit GoogleMaps toevoegen geeft inderdaad geen "Ga Naar" weer op de Mio en een melding dat er geen kaart beschikbaar is Huh? ? September (2010) is al lang voorbij maar het probleem is dus nog steeds niet opgelost. Ik ga ook mijn licht eens opsteken bij de MIO supporters. Op GoogleMaps staat anders heel duidelijk vermeld dat het betreffende toestel compatibel is. Ik begrijp niet wat er dan nog fout kan lopen ? BangHead

Hier exact het zelfde met eem spirit 475 tmc .

mioprofiel spirit 475 tmc.
lopac42
Lid
**

« Antwoord #10 Gepost op: 20 November 2010, 17:11:49 »

Wie weet hoe je in de  miomap software zelf een poi kan toevoegen ?.zinds de laatste update zit deze optie er bij mij in   Mio 475 spirit

Holister
nieuweling
*

« Antwoord #11 Gepost op: 30 November 2010, 18:52:37 »

Ik heb ook sinds kort een nieuwe Spirit 575 LIVE TMC.
Na het installeren van Miomore Desktop 7.30 had ik de optie om eigen Poi's en icons te plaatsen.
Bij het inlezen van het CVS bestand geeft Miomre aan "Unable to open/parse .CVS file.
Weet iemand wat ik met deze foutmelding aan moet? Ook een duidelijke handleiding van 7.30
kan ik niet vinden. Wat doe ik verkeerd?? 5baby

Mio Spirit 575 Live TMC
Miomore Desktop 7.30
lopac42
Lid
**

« Antwoord #12 Gepost op: 17 December 2010, 20:00:29 »

Ik heb ook sinds kort een nieuwe Spirit 575 LIVE TMC.
Na het installeren van Miomore Desktop 7.30 had ik de optie om eigen Poi's en icons te plaatsen.
Bij het inlezen van het CVS bestand geeft Miomre aan "Unable to open/parse .CVS file.
Weet iemand wat ik met deze foutmelding aan moet? Ook een duidelijke handleiding van 7.30
kan ik niet vinden. Wat doe ik verkeerd?? 5baby

Eigenlijk is het dus leuk spul wat mio verkoopt alleen het werkt niet en het word niet ondersteund door mio zelf .Je kan poi's toevoegen in de miodesktop software alleen het werkt niet .

bartv70
Lid
**

« Antwoord #13 Gepost op: 4 Januari 2011, 13:44:45 »

Iemand al verder gekomen?
Er staan bv geen kampeerterreinen in Frankrijk onder de Poi's.
Moet nu dus met 2 nav. op reis gaan, 1 voor de weg, 2 voor de Poi's,
dit moet natuurlijk ander kunnen..............maar hoe

Mio 575 Live TMC
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: