|
Hannes
|
 |
« Gepost op: 31 Augustus 2010, 23:04:13 » |
|
Vandaag heb ik een nieuwsbrief van Mio ontvangen dat zij weer nieuwe kaartupdates leveren. Hierbij staat ook de C728 waarvoor een DVD verkrijgbaar is. West Europa + Griekenland, kosten € 50. Heeft de C728 de software van de andere C series? Inmiddels ben ik overigens bezig met iGo 8 maar voor geinteresseerden.
Ook voor Moov en Spirit zijn er kaartupdates.
Hannes
|
|
|
|
|
|
Mio C520t sinds 2007. Miomap software V3.3 tot 2010 iGO 8.3 op flash, kaarten op SD kaart Skin 'Zurrmaxe'
|
|
|
jankees1963
nieuweling
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 2 September 2010, 20:44:00 » |
|
Hoi Navigatie boys en girls, Heb zelf een C520T en zo'n week of drie draai ik hierop iGO Primo en ik vindt het geweldig  geen problemen met Primo. O ja TMC heb ik aan de praat gekregen en werkt goed, Primo laat zelf zien wat de extra reistijd is als er een file op de route staat staat. grt JK
|
|
|
|
|
|
Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.C520T met Tom Tom, iGO8, iGO Amigo en iGO Primo
|
|
|
Demio
nieuweling
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 18 September 2010, 01:53:54 » |
|
Ik heb zelf ook op 13 september ll. een mail gekregen waarin vermeld is dat er nieuwe kaartupdates zouden zijn voor mijn Mio Spirit 575 (Live TMC). Al heb ik deze updates tot nu toe nog niet aan de praat gekregen. Heb mijn toestel nog maar een maand én had deze direct na mijn aanschaf al ingezet in een reis naar Italië en terug. Op enkele plekken zag je toch dat de kaarten niet meer up-to-date waren met de werkelijke situatie. Dus ik dacht, hopelijk komt er binnenkort een update én is deze hopelijk nog gratis. Via de link op de website krijg ik altijd te zien dat er een mail zou worden gestuurd en dat je daar de instructies zou moeten volgen. Echter komt er geen mail binnen. link = http://eu.mio.com/shop/index.php?subCategory=0&cPath=81&deviceNum=88 . Klik je daar op 'Meer' krijg je ook wat meer uitleg maar nergens geen link te bespeuren (zelfs na ingelogd te zijn in Mio Advantage - mijn toestel is ook reeds geregistreerd). Met MioMore Desktop raak ik ook niet veel verder. Je kon niks kiezen bij 'Kaarten' / sub-optie 'Gratis te downloaden' en 'Te Koop'. Inmiddels kreeg ik wel dat er een programma-update was en ondertussen bezit ik over versie 7.00. Sinds die melding kwam er gisteren ineens op dat er 'nieuwe kaarten' gratis te downloaden zijn (Is dit de 'Meest recente kaart-garantie'?) Echter toen ik die vandaag wou downloaden gaf het systeem na een tijd wachten aan dat de server in onderhoud is. Inmiddels heb ik nog eens de programmatuur geherinstalleerd op de Mio zelf (om zeker te zijn dat de Mio over de laatste patch beschikt). Daarna MioMore openen en opnieuw zoals voorheen: niets meer te zien bij 'Gratis te downloaden' en 'Te koop'. Zijn er nog mensen die problemen hebben voor de nieuwe 2010-kaarten? Is het zo dat er problemen zijn met de Mio-servers? Wacht ik nog best een paar dagen af om het nog eens te proberen via MioMore? Dat systeem geeft niet consequent aan wanneer er updates zijn, desondanks de Mio goed is aangesloten op de PC én aanstaat + het transferticoon oplicht. Ter info: ik beschik nu over de mappen 09.0950 én wens te beschikken over de nieuwe 10.XXXX kaarten. Mijn PC draait op Windows 7. Toch geen compatibiliteitsproblemen hiermee? Compatibiliteitsmodus in IE8 brengt ook geen soelaas.
|
|
|
|
|
|
Mio Spirit 575 Live TMC + Mio C710 (geen aanpassingen)
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 18 September 2010, 13:24:02 » |
|
Ach, Mio updates beloften en gratis. Er is regelmatig over geschreven, maar of een of andere manier lijkt het toch niet altijd te lukken.
Voor zover ik je relaas lees lijkt het erop dat Mio de gratis update voor een bepaalde tijd aanbied en die beeindigd op het moment dat je de software update. Ik neem tenminste niet aan dat Mio een eindeloze garantie geeft op kosteloos het nieuwste kaartmateriaal.
Realiseer je wel dat zelfs de nieuwste kaart achterloopt op de werkelijke situatie en dat er ook wel eens fouten in voorkomen, dat kan ook niet anders, omdat alle nieuwe data tijd nodig heeft om verwerkt te worden. Daar kan wel tot een jaar verschil inzitten. In jou geval met kaarten van 09-2009 dus max. bijna 2 jaar achterstand op de werkelijke situatie. Ik heb hetzelfde ervaren in Italie met zijn zeer vele (nieuwe) rotondes met kaarten van 06-2010
|
|
|
|
« Laatste verandering: 18 September 2010, 13:26:12 door elinx »
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
|
Hannes
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 21 September 2010, 22:24:08 » |
|
Wat btreft recente kaarten en fouten. Op mijn laatste kaarten is een specifieke fout op een zeer nabij gelegen rotonde gecorrigeerd en zijn er twee andere op diezelfde rotonde voor teruggekomen. Ook een maximumsnelheid was op het moment van uitbrengen al een half jaar gewijzigd. Dus inderdaad net als andere software. Je krijgt altijd de laatst verouderde versie.
|
|
|
|
|
|
Mio C520t sinds 2007. Miomap software V3.3 tot 2010 iGO 8.3 op flash, kaarten op SD kaart Skin 'Zurrmaxe'
|
|
|
Demio
nieuweling
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 9 Oktober 2010, 01:35:09 » |
|
Wat btreft recente kaarten en fouten. Op mijn laatste kaarten is een specifieke fout op een zeer nabij gelegen rotonde gecorrigeerd en zijn er twee andere op diezelfde rotonde voor teruggekomen. Ook een maximumsnelheid was op het moment van uitbrengen al een half jaar gewijzigd. Dus inderdaad net als andere software. Je krijgt altijd de laatst verouderde versie.
Ja kan ik begrijpen... dan wil je eens iets verbeteren... Desalniettemin is er tot op heden nog steeds niets gewijzigd. Kan nog steeds niet beschikken over een update (ook op de site staat er bij dit type niets vermeld)... Dan toch liever de 2-jaar oude situatie dan de 3-jaar oude situatie als er geen andere keuze is. Maar totdusver blijft het voor mij dus wachten op een 10.xxxx release (voor dergelijk nieuw op de markt gekomen toestel?!) Mio Spirit 575 Live TMC. De bedoeling van deze upgrade naar dit toestel was om opnieuw over updates te kunnen beschikken, totnogtoe vang ik helaas 'bot'.
|
|
|
|
|
|
Mio Spirit 575 Live TMC + Mio C710 (geen aanpassingen)
|
|
|
|
Hannes
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 9 Oktober 2010, 13:35:41 » |
|
Ik had ook de gedachte om over te stappen op de Spirit 575 Live TMC vanwege dat kaart probleem. Ik ben echter via het forum op heel andere gedachten gebracht en heb dus nu een tweede leven aan de C520T kunnen geven waarbij alles weer up to date is. De fouten waar ik het over had zijn dus in recente kaarten en niet in mijn oude kaarten.
Gezien jouw verhaal is het allemaal nog niet goed bij MIO.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 9 Oktober 2010, 21:58:44 » |
|
Vroeger..... kon je fouten via mail / site van de kaartenmakert door geven. Als er dan meerdere mensen (bijv. ook de diverse buren  ) die zelfde fout doorgeven was het in latere versies ook wel aangepast. Of dit nog zo is weet ik niet, maar misschien wel uit te zoeken. Snelheid op wegen veranderen zo vaak....daar is (ook door kaartmakers) niet tegen op te werken om dat bij te houden. De reden ook waarom ik daar sowieso niet op vertrouw en dit een nutteloze aanvulling van info vind.
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Oktober 2010, 12:34:15 » |
|
Vroeger..... kon je fouten via mail / site van de kaartenmakert door geven.......... Dit kan nog steeds, maar ik vraag me af of dit echt werkt. De updates volgens elkaar zo snel op dat het mij ook onmogelijk lijkt om al dit soort berichtjes te verwerken. De enige die dat wel voor elkaar krijgt is openstreetmaps. Die volgens mij dan ook het meest bijgewerkt is. Ik heb ooit enkele jaren geleden bij Telatlas doorgegeven dat een bestaand meer in Italie (Lago di Piano bij Porlezza) op hun kaarten droog stond (dus ook op Google maps), maar tot op heden is dat nog steeds het geval. Bij Navteq (oa Bing maps) en Openstreetmaps is het wel gewoon een meer.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 10 Oktober 2010, 12:38:47 door elinx »
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
|
arcopolo
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Oktober 2010, 13:35:03 » |
|
Jep, ik heb hetzelfde probleem met de kaartupdates en ik werk nog met Windows XP, dus daar kan het niet aan liggen. Mio heeft in het verleden ook veel beloofd over updates en niet echt veel waar gemaakt. Ik heb 3 jaar lang met een P550 met MioMap v3 rond gereden en helemaal in het begin heb ik 1 update ontvangen via de MioMap v3 updater voor PDA, Ierland dacht ik, waar ik natuurlijk nooit ben geraakt. Ik heb verschillende keren gemaild naar zowel Mio als Teleatlas, oa met meldingen van een oprit van een autostrade die al lang niet meer bestond (en waar de gps me natuurlijk telkens naartoe stuurde), maar nooit enig antwoord gekregen. Ik heb nu dus de 575 Live TMC aangeschaft omdat men bij Mio reclame maakte dat men de 1ste 30 dagen gratis kaarten mocht updaten als er recentere versies voorhanden zijn. Ik dacht dat ik dan toch weer even de meest recente kaarten zou hebben (ook al zijn die 1 of 2 jaar achter, een update heeft toch tot doel om zo recent mogelijk te zitten), maar nee hoor. Bij de eerste keer dat ik aansloot op mn pc kreeg ik via de MioMore de melding dat er 2 gratis te downloaden kaarten waren. Yes, het werkt ... toch niet: de server was in onderhoud. Ja, maak dat mn kat wijs, dat is nu nog en, zoals ik lees, was dat in september ook al. Nu krijg ik geen melding meer van gratis te downloaden kaarten. Ik noem zoiets boerenbedrog. Zouden ze het bij Mio dan nooit leren ?
|
|
|
|
|
|
Mio 128 (met MioMap v2 - in de kast) Mio P550 (met MioMap v3 - nu ook in de kast) Mio Spirit 575 Live TMC (vers van de pers)
|
|
|
Henkieboy
Lid

Geslacht: 
Go your own way with MIO 269
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Oktober 2010, 17:29:53 » |
|
Arcopolo,
indien het mogelijk is moet je gewoon overstappen naar een ander navi programma wat wel per kwartaal updates van de kaarten heeft. MAW Igo is HET programma waar ook daadwerkelijk de nodige kaartupdates voor uitkomt. Ik heb een MIO 269 en het enige waarom ik deze nog gebruik is: IGO 8 en dat draait er op als een trein EN regelmatige kaartupdates...
greetzzzzzzzzzzzz
Henkieboy
|
|
|
|
|
|
MIO 269 met IGO 8.3
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Oktober 2010, 20:23:36 » |
|
... MAW Igo is HET programma waar ook daadwerkelijk de nodige kaartupdates voor uitkomt.
Je hebt deels gelijk. Ook voor alle andere Navi applicaties komen regelmatig nieuwe kaartupdates uit, dus niet alleen iGo, maar ook voor TomTom, Navigon, Ndrive, Garmin, Mireo enz. Alleen........... Deze updates moet je via alternatieve bronnen verkrijgen. Dat moet je maar net willen en kunnen, want gemakkelijk is dit niet altijd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lopac42
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 19 Oktober 2010, 09:46:55 » |
|
Hoi ik heb sinds mei een mio spirit 475 tmc maar heb nog nooit een update voorbij zien komen .  Ben een tijdje bezig geweest met Igo Primo op de 475 maar heb nog nooit de Tmc aan de gang kunnen krijgen ,en hier had ik de 475 toch eigenlijk voor aangeschaft .Vind wel dat hij met Igo PRIMO veel beter navigeerd dan met de originele spirit software ,met de originele software stuurt hij je toch wel vaak verkeerd vooral in het buitenland (Italie vooral rotondes met meer dan 3 afritten snapt hij er weinig van. De originele software zou ook wel wat meer opties mogen hebben is nu wel erg mager. .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
luco53
Lid

Geslacht: 
Mio S555
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 19 Oktober 2010, 21:11:32 » |
|
Hoi ik heb sinds mei een mio spirit 475 tmc maar heb nog nooit een update voorbij zien komen . Toen ik mijn S555 (Spirit 500 HF) afgelopen december kocht (geen updates meer voor mijn Route66  maar wél een kerstgratificatie  ) en ik eigenlijk niet kon wachten om mij aan te melden, kreeg ik onmiddellijk de melding dat er een kaartupdate beschikbaar was en die heb ik netjes helemaal kunnen downloaden. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat er natuurlijk wel (toevallig) net een recentere kaart beschikbaar moet zijn binnen die 30 dagen. Misschien is het soms handiger eerst een maandje te wachten voordat je je aanmeldt en je 30 dagen laat ingaan.
|
|
|
|
|
|
Mio S555 (Moov Spirit 500 Handsfree met TMC) (met tasje voor de 300-serie!)
|
|
|
jeriod
nieuweling
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 21 Oktober 2010, 11:22:12 » |
|
Ook bij mij werkten de gratis kaart updates niet (Spirit 575 Live). Zij verschenen wel in Miomore Desktop maar gaven een "server problem". Bij elke poging verdween de geselecteerde kaartupdate wel uit de lijst, dus op dat gebied werkte de server wel. Probleem gemeld bij Mio en na weken wachten een antwoord op 6 oktober: "Bedankt voor uw email, onze excuses voor dit ongewoon late antwoord Op dit moment is de kaartupdate van de server gehaald omdat er teveel problemen waren met de update. Waarschijnlijk wordt er volgende week een nieuwe update op de server gezet en die kunt u dan downloaden."
Tot op heden niets van kaartupdates, ondertussen is mijn recht op gratis downloaden voorbij, dit is slechts 30 dagen geldig. Beniewd hoe dit zal opgelost worden... 
|
|
|
|
|
|
Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.V575 TMC
|
|
|
|