|
arcopolo
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 21 Oktober 2010, 15:53:41 » |
|
Ik ga zeker een aangetekend schrijven richten aan Mio als ik die updates niet ontvang binnen mijn 30-dagen. Ze kunnen niet zomaar reclame maken en mensen vangen om dan maar af te haken als het er verplichtingen aankomt. Ik zou dat de andere mensen met dezelfde problemen ook aanraden. Mss schieten ze dan wel ns in actie, wie weet ...
|
|
|
|
|
|
Mio 128 (met MioMap v2 - in de kast) Mio P550 (met MioMap v3 - nu ook in de kast) Mio Spirit 575 Live TMC (vers van de pers)
|
|
|
|
arcopolo
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 21 Oktober 2010, 15:55:54 » |
|
Arcopolo,
indien het mogelijk is moet je gewoon overstappen naar een ander navi programma wat wel per kwartaal updates van de kaarten heeft. MAW Igo is HET programma waar ook daadwerkelijk de nodige kaartupdates voor uitkomt. Ik heb een MIO 269 en het enige waarom ik deze nog gebruik is: IGO 8 en dat draait er op als een trein EN regelmatige kaartupdates...
greetzzzzzzzzzzzz
Henkieboy
tja, maar ik moet toch niet iets anders gaan kopen als ik nog maar net iets nieuws gekocht heb ?! Waar zijn we dan mee bezig zeg ? grtz
|
|
|
|
|
|
Mio 128 (met MioMap v2 - in de kast) Mio P550 (met MioMap v3 - nu ook in de kast) Mio Spirit 575 Live TMC (vers van de pers)
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 21 Oktober 2010, 16:19:26 » |
|
Als je je toestel nog maar net hebt , heb je zoals ze ook schrijven die 30 dagen (kosteloze) update recht. Maar daar doen ze ook niet moeilijk over lijkt me. Maar als er in die tijd geen nieuwe kaarten zijn uitgekomen valt er natuurlijk ook niets te updaten.... Het lijkt MIJ dus dat de tekst misschien iets anders gelezen moet worden ...... Ik zal proberen de tekst zo duidelijk mogelijk te omschrijven zoals IK het zie/lees : De aanbieding is dat ALS er binnen 30 dagen na aankoop nieuwe kaarten uit zijn gekomen ... je die óók krijgt. Niet dat je sowieso nieuwe kaarten krijgt omdat je een Mio hebt gekocht..... Nu weten we uit de afgelopen jaren ervaring allemaal eigenlijk wel dat die nieuwe kaarten bij Miotechn. nou niet echt elke maand (of zelfs maar elk kwartaal) vervangen worden  Maar dát schrijven ze ook nergens. Nu komt dan natuurlijk het grote probleem.... want jij wil uiteraard op zijn minst EEN update toch ? Je ziet alleen waarschijnlijk pas als je eenmaal aangemeld hebt en je met je toestel verbinding maakt met hun update site of er ook echt nieuwe kaarten zijn. Tenzij je je kaart-versie(nummers) kan vergelijken en dus weet wat de laatste versie is. Tja..... als je dan erg zeker wil zijn dat je zeker een update krijgt......moet je dus inderdaad niet te snel zijn met het aanmelden bij Miotechn...... Beter dus dan maar even te wachten met aanmelden tot je ergens verneemt dat er nieuwe kaarten uit zijn gekomen..... al zal dat wachten dan ook geen jaren moeten duren natuurlijk.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 21 Oktober 2010, 16:21:30 door Nick Altena »
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
|
arcopolo
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 12 Januari 2011, 08:01:25 » |
|
Nee, nee, het had niets te maken met het feit dat er juist geen kaartupdate voorhanden was. Die was er wel degelijk. Dat kon je zien op de site bij de formules om kaartupdates te kopen. Die waren natuurlijk wel beschikbaar.
Ondertussen is de update er gekomen en alles is voor wat dat betreft in orde, maar de politiek van Mio is triestig. Het is pure commerce. Veel reclame en beloftes, maar 0-service naar de klant toe. Vandaag ook een niets zeggend "antwoord" gekregen op een vraag die ik weken geleden stelde.
Maar ja, t kost allemaal weinig, dus daar moeten we dan voor boeten zeker ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jeriod
nieuweling
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 31 Januari 2011, 16:48:29 » |
|
Vervolg op mijn bericht van 21/10/1010... na weken wachten mocht ik dit antwoord ontvangen: Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw email, onze excuses voor dit ongewoon late antwoord
Als u het toestel morgen aansluit aan de pc en u opent de MioMore Desktop, zult u zien dat de update weer aangeboden wordt. U kunt als handleiding de FAQ687 gebruiken. Hierin staat aangegeven wat u precies meot doen. u kunt deze vinden op onze website (www.mio.com) bij Support.
Wij danken u voor de genomen moeite om contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groeten, Jessie
Mio Technology Customer Support Team
Morgen is hier voor hun waarschijnlijk een rekbaar begrip, na een week wachten was er nog geen update, goed bezig Mio! Heb de situatie nog eens uitgelegd, wacht ondertussen al bijna een maand op een antwoord. Ik heb uiteraard wel een mailtje gekregen dat de betalende kaarten te downloaden waren. Dank U Mio! Stupid me, had ik maar een Tomtom gekocht. De Live TMC bij Mio heeft mij destijds over de lijn gehaald, maar die heeft mij al meer problemen dan oplossingen gegeven. Never again!
|
|
|
|
|
|
Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.V575 TMC
|
|
|
zer0en@gmail.com
nieuweling
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 21 Juni 2011, 11:16:36 » |
|
Een maand terug 26-05 een kaartupdate aangekocht, krijg echter de melding "kaarten niet korrekt geladen", nu op 21 juni is het nog niet opgelost. Support is duidelijk niet het sterkste punt van mio. Ik lees echter veel op forums over IGO en dat het zo goed zou zijn, maar kun je dit installeren op een mio moov 330 en belangrijk, kan een leek het. Staat er iets op dit forum hierover?
|
|
|
|
|
|
MIO MOOV 330 (2 toestellen)
|
|
|
joepy_GT
nieuweling
Geslacht: 
gek als een deur
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 25 Juni 2011, 00:05:49 » |
|
mio is wat dat betreft heel omslachtig echt helpen doen ze je ook niet .
de update voor mijn mio spirit s505 moest ik zoeken en na een tijd gevonden vraag me niet hoe maar ik liep er per toeval tegen aan . je moet je aan melden op de site en je mio registreren dan staat er als je goed zoekt ook de update in mijn geval dik een gig aan data die haal je binnen dat is een iso bestand die hij hier neer zet bij windows xp dan C:\Documents and Settings\joepy_gt\Mijn documenten\My Maps . als ik het iso bestand weg haal vraagt mio of ik het weer wil downloaden zeg je ja haalt hij het weer op ,dat bestand ziet er zo uit MapData_TAEU1_v1003_4202.
wat ik van mio begreep is als je een nieuwe kaart koopt op de mio site je een code toe gemailt krijgt die in vult op de miomore desktop en dan zou je de update binnen moeten krijgen tot nu toe zelf nog niet gedaan ,krijg niet echt antwoord op mijn vraag hoe vaak je dan een update krijgt . paar maanden geleden stond er op de site nog 50 euro voor 2 updates voor een jaar en 100 euro voor 2 jaar en 4 of meer zelfsnog aan updates dit staat er nu dus niet meer . gek genoeg kreeg ik wel het advies een nieuwe mio te koopen om dat je dan 2 of 3 jaar gratis updates krijgt .
al met al vind ik dat ze meer naar tomtom en andere moeten kijken kunnen ze nog eens wat leren wat klant vriendelijk zijn betekent en wat service betekent ,ik weet uit ervaring dat je bij tomtom gratis dingen kunt downloaden zoals poi stemmen en nog meer zit er bij mio niet in heel jammer moet ik zeggen .
|
|
|
|
|
|
Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.mio moov sprit 500 trafic
|
|
|
lins mio
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 27 September 2011, 22:01:57 » |
|
bij mijn mio spirit 475 zit een 2 jaar gratis kaart update, inderdaad kwam ik er mn in belgie achter dat het niet klopte met snelheden die aangegeven werden ed. en ook hier in nederlamd klopte niet alles meeste op snelheids aanwijzingen. maar na de volgens hun nieuwe update staan er nog steeds niet de nieuwste aanpassingen in. hoe kan ik dan zien van wanneer hun versie is? als ze zeggen het nieuwst is die dan ook recent? of al weer een tijdje in aanmaak, en loopt dan bij uitgave al weer achter?
|
|
|
|
|
|
ik heb een mio spirit 475
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 27 September 2011, 23:08:48 » |
|
Soms snap ik de verontwaardiging (of zelfs teleurstelling) van mensen met een navigatie toestel, ongeacht het merk of type... Maar soms denk ik ook dat mensen te veel wonderen van zo'n toestel verwachten.... Volgens mij (en dat weet ik eigenlijk vrij zeker) lopen kaarten altijd achter met de werkelijkheid....en soms zelf voor op diezelfde werkelijkheid... Maar echt kloppen doen ze nooit ! De gegevens zoals vooral de snelheid , de afwijkende plaatsing en soms zelfs de rijrichting bij een-richting wegen, aangedragen door oa. de gemeente, veranderen haast dagelijks. Hier staat bijv. een rotrotonde op de kaart....die er ZOU komen....maar die toch maar weer niet zál komen want ... de gemeente besliste toch maar anders....(wegens kosten)...er ligt dus inmiddels toch maar een normaal kruispunt. Moet ik nu op de kaartleverancier gaan mopperen omdat die uit gegaan is van de aangedragen gegevens van de gemeente ??(dat was die rotrotonde dus) Men kán (en dus niet alleen bij de kaart-leverancier van mio, want die maakt ze niet zelf ) ook nooit echt kloppende kaarten leveren. Ook de tijd van het verwerken van de gegevens en het beschikbaar stellen levert al weer de nodige veranderingen met de werkelijkheid. Al zou men dagelijks met nieuwe kaarten komen, dan zijn er nog mensen die in de praktijk hele andere situaties zullen aantreffen. Ik weet dat en accepteer dus dat die kaarten niet (kunnen) kloppen....en behelp me met wat ik wél heb. Ik ben nog steeds geen adres tegen gekomen waar ik niet aankwam...met of zonder hulp van mijn mio's... want de weg vragen , net als vroeger... kan ik nog steeds. Je moet een navigatie toestel dan ook (allee...in MIJN denkwijze dan) alleen als een HULPmiddeltje zien om van a naar b te komen, eventueel via c enz. enz. Vooral in onbekend gebied blijft de mio voor mij zelfs met verouderde kaarten nog steeds een uitstekende vervanger van een papieren versie (die overigens ook nooit kan kloppen) Hét grote voordeel van de mio is wél dat je op dit merk de software vaak vrij makkelijk kan vervangen en aanvullen als er voor een bepaald type helemaal geen update's komen (zoals bijvoorbeeld de C620) en dus ook kan wisselen van kaartleverancier. Daarnaast kan je er nog een hoop andere dingen mee doen door aanvullende software van zeer uiteenlopende aard. Probeer dat maar eens met een tomtom 
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
Vincde
Lid

|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 30 September 2011, 19:29:35 » |
|
Nick wat een mooi en vooral helder en (naar mijn idee) kloppende post.
De papieren versie geeft geen eens snelheid aan....
|
|
|
|
|
|
C210,C220,C230,C320,C510,C520,C620,S505,H610,C710,168,268+, 269+,moov150,moov200,p350, p550. Axxion,Pioneer,Keomo,naviton allemaal ge-update met IGO. Geregeld navigaties in de verkoop-PB me maar voor info. Koptelefoon voor de mio nodig? (2,5mm jack) PB me voor info
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 30 September 2011, 20:13:39 » |
|
Volgens mij betreft de verontwaardiging niet alleen het achterlopen van informatie op kaarten, maar meer de "worst" die door Mio wordt voorgehouden om je over te halen om een Mio aan te schaffen, de problemen met Miomore en de zeer slechte toegankelijkheid van de helpdesk.
Natuurlijk heeft Nick helemaal gelijk mbt tot achterlopende informatie op kaartmateriaal. Dat geldt voor iedere navigator, want ze maken allemaal gebruik van dezelfde kaartleveranciers (vooral TeleAtlas en Navteq). Het is echter de uiteindelijke leverancier van de navigator die bepaald welke informatie, wanneer en hoe deze geleverd wordt.
|
|
|
|
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 1 Oktober 2011, 00:06:17 » |
|
Je hebt gelijk waar het de "worst" en zo betreft in je eerste deel van je bericht Elnix, ook IK baal daarvan gezien mijn ervaringen met de C620 zoals je waarschijnlijk nog wel weet. Je hebt daarnaast ook gelijk met betrekking tot je laatste zinnen. Hoewel ik me wel afvraag hoe en of dit bij andere topmerken tegenwoordig wel zoveel beter geregeld is. De periode in het verre verleden dat ik tomtom gebruikte waren er, tegen betaling van een wat lager tarief dan voor nieuwkopers wel (ik meen toen 2 keer per jaar) kaart update's die echter na een jaar of 2 echter alleen nog op nieuwe toestellen gebruikt konden worden. Ik kreeg dan herhaaldelijk "herinnerings" mail met die aanbieding als je daar niet op reageerde (tegenwoordig noemen we dat spam) Van een goed functionerende helpdesk was toen ook geen sprake. Of dat tegenwoordig beter is weet ik niet, want ik heb geen tomtom software meer. Ook bij andere merken is me dat inmiddels onbekend, ik heb alleen nog maar Mio's. In mijn geheugen staat eigenlijk maar EEN bedrijf die een echte service heeft (of misschien inmiddels ook al had) zoals velen dat willen zien....ik meen dat dat Garmin was ? voorheen met levenslange update's voor kaarten ? Maar die toestellen waren toen net als de tomtom niet (door mij althans) te "bewerken" zoals de Mio. Maar buiten dit alles... daarop of daarover reageerde ik niet in bovenstaand stuk , dat klopt en had een reden. Ter verduidelijking, ik reageerde op het stuk van lins mio en ook na het nogmaals lezen daarvan zie ik daar niet echt iets anders dan een "klacht" en vraag over niet kloppende kaarten/kaartinfo , zelfs na de update.... Het stuk van Joepy_GT ging wel meer over wat jij bedoeld (denk ik) maar daar had ik nu (na een paar maanden) niet op gereageerd want daar had ik eerder elders al eens wat over geschreven 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 1 Oktober 2011, 00:13:40 » |
|
Nick wat een mooi en vooral helder en (naar mijn idee) kloppende post.
De papieren versie geeft geen eens snelheid aan....
Bedankt voor het compliment hoor, maar dit is gewoon mijn denkwijze. Velen zullen het er niet mee eens zijn, simpel omdat hun verwachtingen van zo'n toestel heel anders zijn ofwel heel andere eisen stellen  Maar ik geef wel volmondig Elnix gelijk dat de service van Mio (zekerde laatste jaren) flink klxxte is en men dat geklxxt met het miomore desktop ook allang op had moeten lossen... Wij hadden hier op dit forum een Nederlands sprekende contact persoon die ons (of eigenlijk beter onze leden) nog wel eens van advies voorzag. Helaas is deze persoon toen vervangen , contact is er eigenlijk al lang niet meer, gemaakte afspraken hebben geen vervolg gekregen , wat ook wij betreuren maar we ook niets aan kunnen veranderen. Gelukkig is er veel kennis op dit forum waardoor ook de mensen met een oud toestel nog steeds van hun Mio kunnen genieten...
|
|
|
|
« Laatste verandering: 1 Oktober 2011, 00:19:03 door Nick Altena »
|
|
|
|
|
|
kermisklant
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 10 Oktober 2011, 19:39:29 » |
|
Zelf gebruik ik Igo Primo 1.2 met de nieuwste skin met kaarten van 2011 werkt erg goed op de Mio.
|
|
|
|
|
|
Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.Mio Moov Spirit 500 HF Traffic
|
|
|
|
|
|