Mioforum
8 Februari 2012, 09:54:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mio Spirit 575 Live Tmc - Gebuikerservaring  (gelezen 3149 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Keikop
Lid
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 5 September 2010, 10:54:53 »

Heb mijn nieuwe Mio 575 gebruikt voor mijn reis naar Zwitserland. Wel ik moet zeggen dat dat een positieve ervaring was. Niet alles was zo positief, maar al bij al deed mijn GPS wat ik ervan verwacht had. Mij in goede banen leiden. Van dat live gedoe verwachtte ik niet veel en heb het dan maar ook éénmaal gezien. Ergens op de autosnelweg naar Luxemburg. Voor ik kon lezen wat er op stond was het al verdwenen. Nu het werkt klaarblijkelijk. Den TMC nu, in Frankrijk grote wegenwerken, wilde mij steeds een omleiding aansmeren, was niet nodig, vlot verkeer. Nu het werkt.
Het enige waar ik wel moeilijkheden mee had was de zichtbaarheid van het scherm. Bij zonnig weer is het scherm niet te zien door de reflectie. Dat is wel een echt minpunt. Is daar iets aan te doen. Mijn gps is via een eigen systeem op het dashboard bevestigd en staat dus gedeeltelijk uit het licht. Bestaan daar folio's voor ?
De stem nu, de geluidssterkte laat wel wat te wensen over. Met de radio aan is ze niet te horen.
Maar, we hebben er ons toch kostelijk mee geamuseerd. Hilarisch hoe ze de namen van de straten en gemeenten uitspreekt. Mijn vrouw lag soms in een knoop van het lachten. Men zou bijna een Mio kopen voor het entertainment alleen. Meermaals gebruikten wij de functie om het laatste bericht nogmaals te horen en altijd deed zei ze het terug, zonder schaamte. happy7
Al bij al een goede ervaring. applause applause applause

Mio C230 en Spirit 575 Live TMC
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #1 Gepost op: 5 September 2010, 11:33:32 »

Kwam ze gisteren bij toeval tegen , zonbescherming voor diverse toestelen, maar of ze passen ?
Er staat ook nog een ander soort daar die wat minder groot is, moet je even zoeken

Edit:
Gevonden...
En hier vind je de andere zonlicht beschermer, vind ik persoonlijk wat mooier.
« Laatste verandering: 5 September 2010, 14:17:55 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Keikop
Lid
**

« Antwoord #2 Gepost op: 7 September 2010, 17:28:23 »

Bedankt voor de reactie.
Na het zien van die zonbeschermers lijkt het mij niet onmogelijk om zo'n ding zelf te maken.
Even proberen en zal, na het testen, het resultaat melden.

Mio C230 en Spirit 575 Live TMC
arcopolo
Lid
**

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2010, 16:07:31 »

Ik heb nog wel een probleempje met die TMC: als er verkeersmeldingen zijn, dan verschijnt dat op het scherm en dan moet je er iets aan doen, of je rijdt los de file in.  Dit vind ik straf.  Voor je begint moet je je akkoord verklaren dat je het toestel niet al rijdend mag gebruiken, maar wat moet je dan doen als je op de autostrade zit, bijvoorbeeld op een ochtend op de ring rond Antwerpen ?  Je krijgt dan een 10-tal verkeersmeldingen te verwerken en je moet erop reageren !!!?  En niet gewoon zeggen ontwijken of niet, nee, nee, je moet op de melding klikken (of het icoontje als je niet rap genoeg was), je krijgt dan een lijst met een opsomming van de wegen waar problemen zijn (en dan moet je nog weten welke wegen ze precies bedoelen !  In niet bekend gebied is dat dus niet evident), dan moet je 1 voor 1 die problemen aanklikken, dan gaat die rekenen of er een omleiding mogelijk is en dan pas kan je beslissen om al dan niet te ontwijken, daarna kan je de volgende in de lijst gaan behandelen, enz ...  Dit is gewoon gevaarlijk al rijdend !  Kan je nergens instellen dat alle omleidingen automatisch worden berekend ?  In Miomap v3 kon dit en dat was ferm gemakkelijk.  Dan kon je nog zeggen van, ik zie hier geen problemen, ik rij gewoon door, maar nu wordt alles omgedraaid.

Mio 128 (met MioMap v2 - in de kast)
Mio P550 (met MioMap v3 - nu ook in de kast)
Mio Spirit 575 Live TMC (vers van de pers)
Tazmanian
Lid
**

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Oktober 2010, 22:02:34 »

Hey Arcopolo,

ik heb een M315 en vindt dit ook nogal onhanding.
Maar je kan het wel instellen om alle omleidingen automatisch te aanvaarden.  Dat staat ergens bij Voorkeuren > verkeer denk ik.
Bij mij werkt het alvast.

M315
arcopolo
Lid
**

« Antwoord #5 Gepost op: 30 November 2010, 17:02:47 »

Ik stelde deze vraag ook aan Mio.  Daar meldde men dat er voorlopig geen update kan geleverd worden om de GPS automatisch omleidingen te laten berekenen als er verkeersinfo binnen komt. Ik weet daarbij niet of het de bedoeling is dat dit in de toekomst wel nog verwacht mag worden en hoe snel dit kan. Ik heb namelijk gisteren een rit van 1h15min gemaakt van Antwerpen naar Brussel tijdens de ochtendspits en ik heb ruim 3/4 van de tijd met de GPS bezig moeten zijn om te reageren op verkeersinfo, waarbij je dan in een tabel nog moet gaan zoeken welke info je wil verwerken, dan moet je de GPS zijn rekenwerk laten doen, dan op de knop "ontwijk" drukken, dan weer rekenwerk om dan het volgende punt te moeten gaan opzoeken, ditmaal dan via het knopje op de kaart, dan de knop in het menu, dan de knop rechtsboven om de tabel te zien te krijgen en dan weer gaan zoeken. Dit is echt niet te doen ! Veel te omslachtig en tijdrovend. En daarbij nog gevaarlijk ook. En dat terwijl je het toestel niet mag bedienen, terwijl je rijd !!!? Dit schreeuwt echt om een aanpassing !  Als dit niet opgelost wordt, dan vliegt die Mio en wordt het een ander merk, waar dit wel kan.

elinx
Lid
**

« Antwoord #6 Gepost op: 30 November 2010, 17:52:53 »

...er voorlopig geen update kan geleverd worden om de GPS automatisch omleidingen te laten berekenen ....

Mio ontwikkeld zijn software niet zelf, maar heeft een OEM licentie.
Waarschijnlijk hebben ze wel inspraak of bepaalde wensen toegevoegd kunnen worden, (de schil is daar een voorbeeld van), maar ze blijven afhankelijk van de softwareontwikkelaar. Vandaar dat ze er weinig over kunnen zeggen, als ze zelf nog niets vernomen hebben over nieuwe opties.

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
guido
Nieuw
*

« Antwoord #7 Gepost op: 26 December 2010, 11:34:50 »

Hallo,

Wat betreft het geluid..... De Mio staat bij mij in de vrachtwagen gemonteerd, natuurlijk is daar lawaai; het geluid van de mio is echt rampzalig.
Met het geluid op max hoor je bijna nog niets van wat de dame vertelt...Is een beetje zielig. Vindt de navigatie ook aan de trage kant.
groetjes.

Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.
alfranatic
Lid
**

..anders kun je altijd nog vragen..

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Februari 2011, 19:18:11 »

Mijn ervaring met de software van Mio is ook niet je van dat..maar bij de v735 is het geluid toch echt wel luid..héél luid zelfs..  coffee2

Je valt er zeker niet bij in slaap

-Mio Moov Spirit V735 TV  + 8 GB micro sdkaart,unlocked.....
-Vivaz Pro met Sygic McGuider 7.70,EU en Sygic Mobile Maps 10 v8.06,EU.
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #9 Gepost op: 27 Februari 2011, 23:06:24 »

Ik heb de 735 mee gehad op vakantie naar italie en was ook niet echt ontevreden over het geluid.
Hard genoeg, maar ons nissan xtrail maakt ook niet echt veel lawaai.
Wat betreft de file meldingen....
Ik meen dat er bij stond dat deze op de route ligt.
IK heb geen lijsten gezien, misschien waren er niet zo veel dan, in ieder geval niet op de route.
Maar.... bij het lezen vraag ik me af of je die hele lijst ook echt af moet handelen of al eerder terug kan naar je kaart ?
Want de eerste file melding zit waarschijnlijk ook het dichts bij....
Wat dan in zou houden dat de volgende wel eens heel veel verder weg kan wezen en dan zou het vrij nutteloos zijn die al te gaan omrijden, misschien is hij bij benadering al lang opgelost.....
Als ze wel allemaal dicht achter elkaar liggen wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Maar goed...ik heb geen lijsten meldingen gehad dus zou het niet weten.(heb er ook niet specifiek naar gekeken)

De update laat nog wel even op zich wachten lees ik net ( áls die al komt )....en het volgende zal Miotechn. je natuurlijk niet gaan vertellen...dus doe ik het maar...

Igo er straks op zetten zal zeker een oplossing wezen voor de toekomst (of eigenlijk nu al) ...daar zit de functie van automatisch ontwijken / omrijden namelijk wel "al" in Knipoog
Unlocken is dan echter wel noodzakelijk.

@arcopolo schreef :

Voor je begint moet je je akkoord verklaren dat je het toestel niet al rijdend mag gebruiken,

Deze waarschuwing en het accepteren daarvan (die aan het opstarten verschijnt) heeft alleen betrekking op de tv functie van dit toestel.

Indien je dit niet accepteert kan je ook geen tv kijken onder/tijdens het rijden met een bepaalde snelheid , wel het geluid horen overigens.

Maar dit heeft dus niets te maken dat het gebruiken van het toestel als navigatie middel niet toegestaan zou zijn tijdens het rijden.
« Laatste verandering: 27 Februari 2011, 23:12:08 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
droopy
Lid
**

« Antwoord #10 Gepost op: 12 April 2011, 20:35:41 »

Gisteren heb ik de eerste proefrit gereden met mijn nieuwe Mio spirit 575 live tmc.

Het is even wennen in vergelijking met mijn oude C320.

Opstarten, een route plannen en de gps uitzetten is een stuk eenvoudiger geworden.

De live tmc heb ik nog niet kunnen testen maar de wegenwerken in de buurt stonden wel aangeduid. thumbs

De stem (Ellen) is een beetje flauw, weinig intonatie en de kinderen lagen plat van het lachen van haar uitspraak van sommige straatnamen.
Jan Devischstraat is bvb Ian Déviesstrat.  tongue3

De flitspalen melder werkt goed maar bij de C320 kreeg ik vanop ong. 500m een gebiep zolang ik te hard reed.
Irritant want soms zat ik nog in een zone 90 te rijden en stond die flitspaal dik 500 meter verder in een zone 70, voordeel was wel dat ik zo heb leren trager rijden.
Op de 575 is er enkel een lief biepje en een minder leesbare aanduiding om te melden dat er een flitspaal staat, dat zal wennen worden... undecided

Er zitten geen mogelijkheden in om de stembegeleiding of flitspaalaanduidingen aan te passen en da's een minpunt (ofwel heb ik ze nog niet gevonden).  Huh?
Op de C320 had ik rechts op het scherm standaard de werkelijke snelheid en de afstand tot de bestemming staan, nu moet ik dat iedere keer weer aanklikken, vervelend maar geen ramp. undecided

Naar goede mio gewoonte lukte het opstarten niet goed, aanmelden op de mio site was geen probleem, de mio desktop installeren was ook ok maar... Na het updaten van de nieuwe kaarten dacht de 575 dat er geen kaarten waren geinstalleerd. Alles er dus terug af en op gegooid en, hoera, nu werkt het wel.
Gemakshalve heb ik een micro sd kaart gekocht. Nu heb ik dus alle 44 kaarten op de 575 staan. thumbsup

Al bij al ziet deze mio er ok uit, zeker als je rekening houdt met de prijs, gratis live tmc en 44 kaarten op een gps aan zo'n prijs, wie doet dat na? Bij TomTom of Garmin zal je snel bijna het dubbele betalen.

Oh ja: Waarom een nieuwe gps en waarom terug een Mio?
Op de C320 begon ik te merken dat de kaarten na 5 jaar aan het verouderen waren, de laatste tijd kwam ik meer en meer nieuwe wegen tegen of had ik probleempjes met gewijzigde kruispunten of gewijzigde rijrichtingen.
Vermits er voor dat type kaarten geen updates meer mogelijk waren en omdat onze volgende grote reis richting Balkanlanden gaat was dit nog een extra agrument.
De batterij ging niet langer dan een kwartier meer mee zonder opladen, dat was vervelend voor de keren dat ik de gps op de moto (zonder oplader) gebruikte.

Het laatste argument was de prijs, even heb ik getwijfeld om een Tomtom rider te kopen (voor auto en moto) maar da's weer het dubbele van prijs en op de moto gebruik ik de gps enkel om naar een vertrekpunt te rijden of om snel de weg naar huis te vinden, voorgekauwde routes zijn toch mijn ding niet.

Zo, tot zover de eerste ervaringen, nu maar hopen dat alles zo positief blijft. applause
« Laatste verandering: 12 April 2011, 20:37:22 door droopy » Gelogd

Mio C320
arcopolo
Lid
**

« Antwoord #11 Gepost op: 16 Juni 2011, 21:57:09 »

Sorry, lang hier niet geweest ...

Je moet je akkoord geven telkens na een herstart, ook op een Mio 575 zonder tv !

Maar soit ! Ik heb het gevonden hoor.  Ik was het echt grondig beu om tijdens een rit van Antwerpen naar Brussel in volle ochtendspits gedurende 1,5h voortdurend bezig te zijn met dat rotding dat zich gps noemt.  Dus begon ik vorig weekend toch eens te spitten in de bestanden van de Mio 575.  En wat vond ik ? Het bestand ..\Program Files\Navman\SmartST_CE\UserData\default_settings.xml.  Daar staan blijkbaar alle instellingen in die je in het betreffende menu kan veranderen, maar ook nog veel meer.  Zo zag ik er bijvoorbeeld ook Bluetooth-instellingen tussen staan, terwijl ik dacht dat de Mio 575 niet eens Bluetooth had (of ben ik verkeerd ?).

En wat stond er ook tussen ? Onder de titel "Traffic settings": <property name="automatically accept detour" value="false"></property>.  Dus, dacht ik, als ik dit nu eens op "true" zet ?! En het werkt nog wel ook !  Ik heb voor alle zekerheid eerst een kopij gemaakt van de bestanden op het toestel en heb het vandaag in volle verkeersdrukte kunnen testen.  Als er een verkeersmelding binnen komt, dan meldt de Mio 575 dit eerst met het omhoogschuivende doorzichtige vlakje, maar onmiddellijk begint het programma de herberekening (wat je kan zien aan het schokkerig terug wegschuiven van de melding) en meldt de Mio 575 dat de route herberekend wordt omwille van een verkeersituatie.

Natuurlijk gaat die nu alle mogelijke meldingen herberekenen, maar ook dat werkt prima.  Bij de verkeersmeldingen wordt immers een snelheid gemeld van het verkeer op die plaats.  Als bij de herberekening blijkt dat de vertraagde zone nog altijd sneller is dan een omleiding, dan blijft je op je route (tenminste als je het toestel instelt op snelste route.

Probleem opgelost dus. Zalig om nu rustig rond te rijden zonder om de 5 minuten op dat scherm te zitten prutsen.  De Mio trekt nu rustig zijn plan en ik rijd veel veiliger en relaxer.  Doen mensen !

leeuwtje
Nieuw
*

Hallo, hopelijk krijg ik nuttige info hier.

« Antwoord #12 Gepost op: 22 Juli 2011, 21:16:41 »

Ik heb ook pas de 575 Live TMC, voorgaande was moov 580. Het werd tijd om eens te veranderen en ook om de kaarten te hebben van Hongarije. Ik kreeg direct de kaartupdates aangeboden, maar mijn intern geheugen bleek te klein, dus wat landen geschrapt die ik zeker niet nodig had. Ik ben ook wel van plan om er een SD-kaartje in te steken. De updates installeren was wel een tijdrovend en raar gebeuren. Opeens waren al mijn kaarten verdwenen, gelukkig heb ik ze er toch weer opgekregen. De aanpassing is wel nog niet gebeurd, in mijn onmiddellijke omgeving zijn er nieuwe straten die al op Google Earth correct staan vanaf 07/2009. Met de laatste update is dat nog niet aangepast !!! Verder ben ik wel tevreden van de snelle aanpassing bij het rijden, zeker ook van de wegaanduiding  thumbs Ja, het geluid staat op max en de stem komt nauwelijks boven de radio uit en de details (wegnr, straatnaam) zijn eigenlijk overbodig. Ik moet er nog wat aan wennen en testen.

Spirit 575 Live TMC
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: