Mioforum
23 Mei 2012, 01:55:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: MioMore Desktop 2  (gelezen 7697 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
air0240
lid in aanvraag
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 9 November 2010, 20:16:55 »

Deze installatie software zat bij m'n 6 maand geleden gekochte Moov Spirit V505TV.

Als ik deze installeer vind ik via Help=>Informatie=>V6.10.0502.4 uitgave K.

Nu op de miosite  iets meer info gevonden, het verschil tussen updaten en upgraden, het eerste is downloadbaar

het tweede is nieuwe cd aanschaffen.(en leggen natuurlijk)  => deze info vindt ik niet meer terug op de miosite Huh?, heb ik gedroomd of is het verwijderd Huh?

Klinkt dit bekend in de oren voor mensen die al enkele jaren met het mio gamma spelen Huh?

Ik zou het wel grof vinden dat ik voor een 6 maand oud toestel reeds een nieuwe cd moet kopen !!

Voor verdere uitleg zie bij Moov Spirit V505TV
« Laatste verandering: 16 November 2010, 00:18:41 door air0240 » Gelogd

Mio Moov Spirit V505
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #1 Gepost op: 9 November 2010, 20:51:25 »

Mwah.... tis maar net wat je wil toch ?
Ik vind na 6 maanden een nieuwe cd kopen errug snel... zoveel is er niet veranderd in die tijd.
Overigens komt Mio (nog) niet iedere 6 maanden met nieuw kaartmateriaal uit bij mijn weten.
Het materiaal wat je nu op je mio hebt staan is dan ook geen half jaar, maar reken maar anderhalf jaar oud  mrgreen
Het duurt namelijk wel even voor al dat materiaal verwerkt is en het via fabriek/ groothandel/ winkel/ bij jou in handen ligt.

Ja...als je elke nieuwe straat wil hebben moet je ze beslist gaan spekken en zo snel mogelijk een cd/dvd kopen met kaartmateriaal zodra dat uit komt (er zal vast ergens het laatste materiaal info staan zodat je kan vergelijken met wat je nu al hebt)

Alternatief is Igo, want daar komt veeeeel vaker nieuw materiaal van uit.
Daarover is al veel geschreven, ook op dit forum en draait al op veel Mio's hier.
Maar gezien de regels die we hier hanteren zal je zelf naar materiaal hiervoor op zoek moeten, linken daarvan worden/mogen hier niet gezet.

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
air0240
lid in aanvraag
**

« Antwoord #2 Gepost op: 10 November 2010, 08:03:16 »

Het gaat hier over de miomore desktop 2 software, niet over het gps toestel of de kaarten die er op staan.

Het is het programma dat op mijn cpu staat om met de gps te communiceren.

Die Igo en een hoop andere interessante zaken heb ik r'eeds genoteerd, dat is voor een later stadium.

Allereerst mijn toestel terug krijgen zoals hij enkele maanden gewerkt heeft.

Hier peil ik achter upgrade van de installatie cd- rom (een nieuwe dus), is dit in het verleden

nog geweest dat je een nieuwe cd moet kopen wegens oude niet meer bruikbaar.

Over het miomore desktop 2 programma wordt eigenlijk weinig of niets gezegd bij aankoop

van de gps. Heeft er iemand een recente versie van deze software, kijk de versie even na, moet iets zijn van de laatste

3 maand, ouder zeker niet.

Mio Moov Spirit V505
elinx
Lid
**

« Antwoord #3 Gepost op: 10 November 2010, 08:50:34 »

Natuurlijk moet je niet overstappen op iGo als je tevreden bent met wat je nu hebt. Echter in je beschrijving kreeg ik ook de indruk dat het ging om updaten of upgraden van kaartmateriaal.

MiomoreDesktop is mi niet meer dan een communicatieprogramma tussen de site van Mio en je PNA.
Als er iets over updaten of upgraden bij nodig is zal dit waarschijnlijk gaan over een datum of bepaald ID nummer die je bepaalde rechten geeft om recent kaartmateriaal te downloaden. Als deze datum of ID (of beiden) herkend wordt door de Mio site wordt er een "download winkeltje" geopend, waar je de nieuwste downloads ziet staan die specifiek voor jouw PNA bestemd zijn.
Als je dit gedownload hebt zal het me niet verbazen als er tevens een administratie wordt bijgehouden wat je zoal hebt gedownload, waardoor een tweede keer downloaden onmogelijk wordt. Met name dit laatste is kan storend zijn als het downloaden of de installatie mislukt.
Een nieuwe CD met Miomore betekent dus waarschijnlijk ook een nieuwe kans om de laatste kaarten te mogen downloaden. Echter, dan moeten die wel worden aangeboden. Iets wat je eigenlijk wel vooraf zou moeten weten zonder afhankelijk te zijn van een communicatieprogramma.

Persoonlijk zou ik liever losse downloads zien, waarbij je aan de hand van bijgaande informatie kan besluiten of je dit wilt downloaden (en evt betalen) of niet.

Mio staat niet positief bekend om zijn update/upgrade beleid. Als je dit forum doorleest zijn er meer mensen die hier problemen mee gehad hebben.

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #4 Gepost op: 10 November 2010, 09:49:58 »

Sorry, ik heb je dan blijkbaar verkeerd begrepen.
IK meende echt dat het je om kaartmateriaal ging , gezien de communicatie software tussen PC en je Mio normaal gesproken bij je Mio geleverd wordt en je dit niet apart hoeft te kopen.

Ook in het verleden bij de overgang naar andere desktop software is nooit een rekening gekomen.
Net maar even op de Miotechn. site gekeken en eigenlijk begrijp ik je nog niet.
Ik zie daar nergens dat je nu een nieuwe desktop2 zou moeten/kunnen kopen omdat communicatie niet meer mogelijk zou zijn met het bijgeleverde van een half jaar terug.

Als het kan plaatst dan even een rechtstreekse link naar die info zodat misschien een en ander duidelijk wordt ?

Het enige dat ik me voor kan stellen is dat men geld vraagt aan de mensen die die dvd om welke reden dan ook kwijt zijn geraakt en om die reden een nieuwe aan vragen.

Ik gebruik het bijgeleverde communicatie programma al lang niet meer dus weet ook niet wat men er nu bij krijgt of welke versie dat is.

Mio 268 met Igo8
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
HarryB
Lid
**

« Antwoord #5 Gepost op: 10 November 2010, 10:08:49 »

Ik heb een versie v5.90.0207.39 van Mio-map. Deze versie heb een keer GRATIS kunnen downloaden om de door Mio geleverde versie bij mijn M315 te upgraden en aan te passen voor Windows 7.
Ik heb verder nog nooit een boodschap gehad om naar een nieuwere versie te gaan.
Ik kan met mijn versie communiceren met de M315, om kaarten te updaten, POI 's aan te maken NAV-pix te installeren, back-up van mijn M315 te maken en gereden routes te downloaden naar mijn PC.
Dit programma heeft helemaal niets te maken met de geleverde software in de M315. Wel kon ik mijn kaart materiaal updaten (binnen 30 dagen na aanschaf) naar het laatse uitgekomen kaartmateriaal.
Ik heb bij http://filemirrors.wordpress.com/2009/08/11/mio-more-desktop-2-software-for-mio-gps-devices/ gezien dat je het programma daar kan dowmloaden, ook zag ik dat dit een totaal ander progr. is dan de versie die ik heb.
Ik weet niet of jij iets aan mijn verhaal hebt of dat ik de verwarring alleen maar groter gamaakt heb.

Harry

Ik heb al jaren de Mio268 en onlangs heb ik de M315 aangeschaft
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #6 Gepost op: 10 November 2010, 10:36:11 »

Verwarring of niet Harry.... die link heb ik maar even opgeslagen.
Thanks.

Dat programma ziet er goed uit overigens, heel wat anders dan wat ik er vroagerrrrrrr ooit eens bij kreeg.

Mio 268 met Igo8
air0240
lid in aanvraag
**

« Antwoord #7 Gepost op: 16 November 2010, 00:02:37 »

Ja hoor even gekeken en geinstalleerd. Ik zie dat dit een vroegere versie is v 0.9.5
Hoe jij aan het door jou vernoemde versie getal komt Huh?
Zal nu is proberen om toestel aan te hangen, ik verwacht niet veel resultaat.

Ja ondertussen geprobeerd, maar lukt niet, ik veronderstel dat deze toch wel al wat oudere software helemaal
niet klaar is voor de vrij nieuwe moov spirit.

Ondertussen ook gelezen op de mio site dat ze problemen hebben met deze toestellen nadat je een eerste gratis update
binnen getrokken hebt. Dat is ook wat ik in het begin gedaan had.

Ze zijn al enkele dagen bezig met een oplossing te zoeken ?? afwachten dus ??
« Laatste verandering: 16 November 2010, 00:16:09 door air0240 » Gelogd

Mio Moov Spirit V505
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #8 Gepost op: 16 November 2010, 02:10:09 »

Ik zou het in ieder geval schriftelijk melden bij Miotechn. zodat je daar later op terug kan vallen als dit inderdaad door die update zou zijn gekomen Knipoog
Dan zorgen ze immers ook maar dat het weer werkt zoals het hoort.
2 jaar garantie is de norm op in ieder geval de hardware (zelfs de accu) maar als de software door die update in de knoop is geraakt lijkt me dat die er dan ook onder valt.
Zeker gezien het toestel pas 6 maanden is zou dit toch kostenloos gemaakt moeten worden.

Mio 268 met Igo8
air0240
lid in aanvraag
**

« Antwoord #9 Gepost op: 28 November 2010, 15:02:43 »

Ondertussen is mijn probleem opgelost, de reaktie van  mio op mijn eerst gestuurde supportaanvraag was twee weken later, toestel binnen sturen.

Enkele dagen hiervoor had ik gebeld naar een supportnummer (dat ik nu weer niet meer kan vinden op de miosite), na 7 minuten wachten heb ik 20 sec iemand aan de lijn gehad.

Ik ben benieuwd wat die 7 minuten me gaan kosten, hopelijk niet x €2 of zo Huh??

Zij ging me een mailtje sturen met een link waar ik de goede miomore desktop kon downloaden dit is dan ook gelukt.

Verder info volgt nog, nu te weinig tijd.

losse opmerking : de info lijkt op de miosite lijkt wel dagelijks te veranderen Huh? Datgene wat je gisteren leest vind je de volgende dag niet meer terug.

telkens wanneer je ergens op klikt moet je je weer registreren of je toestel model ingeven, (of doe ik iets fout ??)

Mio Moov Spirit V505
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #10 Gepost op: 29 November 2010, 10:57:36 »

Tis al weer een paar weken geleden , dus er zullen vast weer nieuwe toestellen uit komen .... en dus moet de site daarop aangepast.....

Ik heb het eigenlijk ook altijd een lastige site gevonden omdat er steeds wat veranderde of verplaatst was of weer een andere opzet van de pagina en nooit begrepen wat de reden daarvan was.

Nou ja...eigenlijk doen zij dus het zelfde met hun site als wij met ons mio. mrgreen
Ieders zo zijn hobby....toch ?

Mio 268 met Igo8
air0240
lid in aanvraag
**

« Antwoord #11 Gepost op: 1 December 2010, 17:02:13 »

De link die ik via mail doorgestuurd kreeg, daarna waren alle problemen van de baan.

http://download.mio.com/ServicePack/Desktop/Mio/MioMore_v6_20_0022_SP.exe

Je kan er volgens mij niet naar toe via google, beveiligde omgeving volgens mij.

De mail heb ik nog en kan ik altijd naar iemand doorsturen, de link in de mail werkt nog.

Mogelijk werkt het alleen voor de 505tv, er werd me duidelijk gevraagd welk toestel ik had !!!!

Als je op google download.mio.com intikt kom je tussen de mogelijkheden op een gelijkaardig scherm voor de mio 475 dacht ik.

Voila, ik beschouw dit item als afgesloten, voor mij althans, nu ga ik me met leukere zaken bezig houden.

Mio Moov Spirit V505
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: