gzimzzz
nieuweling
|
 |
« Gepost op: 15 November 2010, 14:59:57 » |
|
Does anyone have tutorial to unlock mio c710
|
|
|
|
|
|
Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 15 November 2010, 16:28:18 » |
|
It depends what you want. Miopocket 4.0 is an unlock that transform your C710 to almost a PDA, but has a very good tutorial how to install. A simple unlock gives only the choice for another Navigationprogram. If this is the only option. You can also replace the original Miomap v3.3 for a navigationprogram.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 15 November 2010, 16:32:52 door elinx »
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
kwebbel
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Mei 2011, 22:24:58 » |
|
Is er hier ergens ook een Nederlandstalige versie van te vinden? (Leest wat vlotter.)
|
|
|
|
|
|
Mio Moov 370 & Mio C710
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Mei 2011, 01:12:51 » |
|
Ik weet niet of je er al bij kan maar hier is een hele boel te vinden over de C710 Ook in het Nederlands hoe deze te unlocken. Het kan wezen dat je die lijn nog niet kan bekijken omdat je opnieuw hebt moeten aan melden. Omdat ik dat niet zo snel bekijken kan...en andere leden ook niet .... is het raadzaam bij vragen eerst even de zoekfunctie te gebruiken. Zeker over oudere toestellen is er al heel veel geschreven en omdat alles bewaard blijft ook nog weer terug te vinden. De zoekfunctie is overigens sinds je vorige lidstatus niet veranderd en nog steeds te vinden in de oranje balk boven in beeld en onder aan bij elke pagina 
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
kwebbel
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Mei 2011, 20:19:50 » |
|
Allemaal goed en wel Nick, maar nee, ik heb er (nog) geen toegang toe. Dus doe ik zoals verondersteld wordt van me: net zolang posten totdat ik 'status' genoeg heb om in de befaamde schatkist te geraken  Ik heb die thread eens bekeken en via een link d'r in op gpspassion.com terechtgekomen. Daar heb ik Release 68 - Dec 6, 2010 van MioPocket 4.0 gedownload en ondertussen op mijn twee toestellen gezet. Ttz, ik heb een SD kaartje geprepd zodat ik beide toestellen met dit MioPocket gebeuren kan booten. Ben ik mis wanneer ik veronderstel dat dit een soortement "live" gebeuren is? Te vergelijken met bvb een Linux distro die je even wil uitproberen op je PC zonder de installatie van je PC om zeep te helpen? Het draait op zowel m'n 710 als de 370 (zij het véél vlotter op de laatste) en yep, er staan hopen tools en zelfs spelletjes op. Maar... de map met kaarten heb ik (tot nog toe) niet gevonden. Of pak ik het verkeerd aan wanneer ik gewoonweg de maps zou gaan vervangen? Kan dit met deze "live" of moet ik nog iets anders hebben? (Nogmaals: ik heb nog géén unlock-ervaring én slechts toegang tot een beperkt gedeelte van dit forum.)
|
|
|
|
|
|
Mio Moov 370 & Mio C710
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Mei 2011, 21:28:39 » |
|
Windows CE is niet met een besturingssysteem op een PC te vergelijken en Miopocket al helemaal niet. Het is dus geen "live" gebeuren. Windows CE is een basisbesturingssyteem wat uit een minimaal aantal bestanden bestaat, genoeg om navigatiesoftware te laten werken. Miopocket bestaat uit extra bestanden die Windows CE zoveel uitbreiden dat het op een echt besturingssysteem begint te lijken.
Er zijn voor Miopocket twee manieren om te installeren 1. Totaal vanaf SD kaart 2. Vanaf SD kaart naar interne Flash
Als je voor het eerst experimenteert met een unlock kies dan altijd de SD manier, want dan is het verwijderen van de SD kaart en een reset voldoende om alles weer bij het oude te krijgen. Kies je voor de Flash optie, dan worden originele Mio bestanden vervangen door die van de unlock. Je kan dan een risico lopen dat eea mislukt en dat je niet meer kan communiceren met je Mio.
Behalve dat je er flink wat software bijkrijgt en een desktopomgeving is het ook mogelijk om andere navigatiesoftware te installeren. Die krijg je er niet bij en moet je elders zien te regelen. Het beste is om die software en het kaartmateriaal ook op SD kaart te plaatsen en de snelkoppeling van de desktop daar naar te laten verwijzen. De "map met kaarten" zal je dus vergeefs zoeken bij de unlock, maar staat zeker ook niet in de schatkist.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 15 Mei 2011, 21:30:24 door elinx »
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
kwebbel
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Mei 2011, 23:01:12 » |
|
Oei, ik had het blijkbaar beter moeten verwoorden: ik heb de submap met kaarten op m'n Mio nog niet gevonden bedoelde ik. Niet dat ik dacht dat er in Miopocket zelf kaarten gingen zitten. Ik dacht eigenlijk van simpelweg met dit Miopocket ding te kunnen booten om dan toegang te krijgen tot de root van de Mio en daar in de juiste map, nieuwe up-to-date kaarten te kunnen neerpoten. Maar ik neem aan dat het zo simpel net niet is. Als ik zo eens op de desktop van Miopocket kijk, dan zie ik verschillende "clients". Is dat kiezen volgens ieders persoonlijke voorkeur of...? Ik zie me nog niet ieder en elk nav-prog gaan testen (iGo, iGo Primo, iGo Amigo, BeeLine, Garmin, TomTom, Navigon, Route 66, enz. Bekende en totaal onbekende namen, maar welke boom uit dit bos is nu net de beste keus? Voor mijn toestellen that is. Op den goeie boef d'r eentje uitkiezen en indien niet goed de volgende? Een beetje leiddraad en/of tip(s) zou méér dan welkom zijn. Btw, ik wou de OS van een PNA niet gaan vergelijken met dat van een PC. Wat ik wel zie is de gelijkenis met een "live" distro: je boot ermee, je test en speelt en je doet maar op (zolang je maar niet besluit om sleeping-OS files te gaan deleten). Dan zet je het boeltje af en haalt de "live" er weer uit. Bij reboot is alles gewoon weer bij het oude. Dat doet deze Miopocket, dat doet een "live" distro (van Win of Lin, maakt niet uit). Vandaar mijn vergelijking. 
|
|
|
|
|
|
Mio Moov 370 & Mio C710
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Mei 2011, 00:31:08 » |
|
..... Ik dacht eigenlijk van simpelweg met dit Miopocket ding te kunnen booten om dan toegang te krijgen tot de root van de Mio en daar in de juiste map, nieuwe up-to-date kaarten te kunnen neerpoten. Maar ik neem aan dat het zo simpel net niet is. Ergens in één van de keuzeschermen (tools) zitten een aantal bestandsmanagers, met Total CMD kan je ieder bestand van en naar SD kaart kopiëren naar de root, met de beperking dat dit niet lukt met systeembestanden die reeds geladen zijn in RAM. Of dat echter ook lukt met het vervangen van kaartmateriaal vraag ik me af, want meestal gaat dat mis door licentiebeperkingen. Mio heeft het communicatieprogramma MioMore voor dit doel mbt de M370 en Miotransfer voor de C710. Als de licentie van de software niet klopt kan er niet vervangen worden. Als je echter meer dan alleen kaarten wilt vervangen dan kan dat inderdaad het beste met een bestandsmanager zoals die van Miopocket, maar ik denk dat samen met Miopocket ook active sync is geinstalleerd, zodat je ook rechtstreeks met je PC kan communiceren. Al.... Ik zie me nog niet ieder en elk nav-prog gaan testen (iGo, iGo Primo, iGo Amigo, BeeLine, Garmin, TomTom, Navigon, Route 66, enz. .... Daar is een unlock meestal wel voor bedoeld. Maar Miopocket is daar heel ver in gegaan en bovendien één van de meest universele en best gedocumenteerde unlock. .... de gelijkenis met een "live" distro: je boot ermee, je test en speelt en je doet maar op (zolang je maar niet besluit om sleeping-OS files te gaan deleten). Dan zet je het boeltje af en haalt de "live" er weer uit. ....
Het is maar hoe je het bekijkt. Verschil is dat een live distro volkomen onafhankelijk werkt en een unlock een uitbreiding of vervanging van de basis betreft. Als je je dit niet bewust bent en het op de verkeerde manier gebeurt (bv dat de unlock niet voor dit apparaat bestemd is), loop je kans dat je Mio onbruikbaar wordt. Bij de C710 kan je dan via een harde reset geheel met schone lei beginnen. Maar met de Moov/Spirit serie is echter niet zo eenvoudig een harde reset uit te voeren.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 Mei 2011, 01:31:22 door elinx »
|
|
|
|
|
kwebbel
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 18 Mei 2011, 22:53:25 » |
|
Daar is een unlock meestal wel voor bedoeld. Maar Miopocket is daar heel ver in gegaan en bovendien één van de meest universele en best gedocumenteerde unlock.
Maar wat is dan een aanrader, specifiek voor een C710 en specifiek voor een Moov 370? Wanneer ik MioPocket op zich al vergelijk op de twee toestellen onderling, dan draait het perfect en in goeie resolutie op de 370 (al krijg ik geen Mac-achtig "slide" scherm om te unlocken na een stand-by) maar draait het veel trager en in slechte resolutie op de C710 (terwijl het Mac-achtig "slide" scherm om te unlocken na een stand-by op dit toestel wél werkt). Ik kan aannemen dat dit ook geldt voor Nav-soft; de ene zal grafisch al wat belastender zijn dan de andere. En dan heb ik het nog geeneens over het verschil in scherm verhouding: 4:3 voor de C710 en 16:9 voor de 370 (bij benadering). Dus... Welke gebruik ik dan best? iGo, iGo Primo, iGo Amigo, BeeLine, Garmin, TomTom, Navigon, Route 66, xxx, ...? Als je je dit niet bewust bent en het op de verkeerde manier gebeurt (bv dat de unlock niet voor dit apparaat bestemd is), loop je kans dat je Mio onbruikbaar wordt. Bij de C710 kan je dan via een harde reset geheel met schone lei beginnen. Maar met de Moov/Spirit serie is echter niet zo eenvoudig een harde reset uit te voeren.
Het is dus niet zo dat ik met m'n Moov 370 eenzelfde hard-reset (gewoon het aan/uit knopje helemaal naar rechts) kan uitvoeren zoals met m'n C710? Iets hardware related? Dan kan ik maar beter met de, C710 beginnen experimenteren en dan de "ervaring" meenemen naar het andere toestel.
|
|
|
|
|
|
Mio Moov 370 & Mio C710
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 18 Mei 2011, 23:18:21 » |
|
Maar wat is dan een aanrader, specifiek voor een C710 en specifiek voor een Moov 370?.....
Dus... Welke gebruik ik dan best? ...?
Het is dus niet zo dat ik met m'n Moov 370 eenzelfde hard-reset (gewoon het aan/uit knopje helemaal naar rechts) kan uitvoeren zoals met m'n C710? Iets hardware related? Dan kan ik maar beter met de, C710 beginnen experimenteren en dan de "ervaring" meenemen naar het andere toestel.
Aanrader: Het is maar wat je wilt, alleen diverse navigatiesoftware of ook PDA functies. Of slechts vervanging van je huidige navigatiesoftware. Er bestaan hele simpele unlocks specifiek voor het vervangen van je huidige software. Maar ook meer uitgebreide dan dit, maar eenvoudiger dan Miopocket. VisualGPS is voor de Moov serie onworpen. Het beste kan je altijd een SD unlock toepassen als je experimenteert, net als de software vanaf SD laten werken. Zo blijft je toestel zoveel mogelijk onaangetast. Persoonlijk vond ik Miopocket teveel van het goede en heb voor mijn beide toestellen zelf een eenvoudige unlock ontwikkeld op basis van Systeminformation32 en Mortscript met alleen de zaken die ik nuttig vind. Daar heeft Miopocket wel een rol bij gespeeld mbt beschikbare handige software en scripting en de zeer uitgebreide documentatie. dus...: iGo kan je allemaal naast elkaar gebruiken met hetzelfde kaartmateriaal, TT7 en Navigon werken waarschijnlijk alleen op de M370 bevredigend, want werkt alleen goed op CE 5.0. Op de C710 werken alleen de oudere versies naar behoren. Garmin, Route66 zijn "Amerikaans" georiënteerd, heb ik geen ervaring mee. Sygic staat er niet bij, maar lijkt veel op TomTom en werkt net als iGo software op alle CE versies. Net als ViaGPS van Mireo. Mireo heeft de Mio Moov/Spirit/Navman software ontwikkeld. ViaGPS zal dus zonder probleem op de M370 werken net als je TMC module, iets wat voor andere navigatiesoftware niet opgaat, omdat de Moov/Spirit apparaten daar nogal eigenzinnig mee omgaan. TMC zal bij de C710 waarschijnlijk met alle software kunnen werken. Mijn persoonlijke voorkeur is iGo software omdat die het meest "kneedbaar" is, met Navigon en Sygic op een gedeelde 2e plaats. TomTom Navigator heb ik wel werkend gekregen op de C510 met CE4, maar nimmer stabiel, op mijn andere PNA met CE6 werkt TT7 helemaal niet. Van alle genoemde navoigatiesoftware verschijnt reglmatig nieuw kaartmateriaal. reset: Bij C710 zit een gaatje voor een softreset en een aan/uit schuifschakelaar voor een harde reset. Bij de Moov serie zit alleen een 3 standen schuifschakelaar. Aan-Standby-Softreset. De harde reset kan alleen geforceerd worden door de Moov spanningsloos te maken door de accu volledig leeg te laten lopen of de accu af te koppelen. Iets wat je dus niet te vaak kan doen, maar alleen als het noodzakelijk is. ervaring: deels heb je gelijk, maar er zitten hele grote verschillen in de twee apparaten. Gelijk, omdat je dan meer inzicht krijgt in mogelijkheden van unlocken en software. Ongelijk, omdat de verschillen ervoor zorgen dat je eigenlijk weer vanaf het begin start. De c710 is redelijk transparant, kan via knoppen unlockt worden en er kan weinig mis gaan (hardreset). De M370 is wat ingewikkelder, omdat de software deels verweven zit met de hardware (TMC en standby knop). Unlocken kan alleen via een script op SD of het vervangen van bestanden. Vooral dat laatste kan soms voor onverwachte zaken zorgen als daar iets verkeerd mee gaat, met als uiterste consequentie dat je niet meer met het apparaat kan communiceren via USB of SD.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 19 Mei 2011, 11:20:27 door elinx »
|
|
|
|
|
|