Mioforum
23 Mei 2012, 11:18:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kaartupdate(s) - Betalingsmogelijkheden zonder creditcard  (gelezen 917 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
luco53
Lid
**

Geslacht: Man

Mio S555

« Gepost op: 28 Januari 2011, 21:13:43 »

Ik ontving van MIO een email dat er kaartupdates voor mijn Spirit beschikbaar zijn. Deze email bevatte een link naar de website, waar ik de gewenste bestelling kon plaatsen. Helaas kwam ik niet veel verder  nono, want toen ik wilde afrekenen bleek dat dit alleen op creditcard gerelateerde wijze mogelijk is, zoals o.a. met paypal. Zowat elke Nederlandse internetshop heeft tegenwoordig de mogelijkheid om via iDeal te betalen, maar dat (b)lijkt bij Mio niet het geval.
In de winkel waar ik mijn Mio heb gekocht zegt men (óók van andere merken) geen kaarten meer te kunnen verkopen, omdat dat tegenwoordig allemaal via internet gaat. angry1

Iemand een suggestie?

Mio S555 (Moov Spirit 500 Handsfree met TMC) (met tasje voor de 300-serie!)
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Januari 2011, 21:43:08 »

Voor Paypal heb je geen creditcard nodig, dat kan gewoon vanaf je bankrekening.
Je moet er wel even een (gratis) account aan maken.

Ik doe eigenlijk alles via Paypal , komt best veel voor hoor.
Maar je hebt me wel aan het denken gezet....
Ook voor donaties van deze site kunnen bijvoorbeeld wel via Paypal of gewoon met bankoverschrijving en (nog) niet via iDeal.
Ik zal eens zien of ik dat kan veranderen hoewel het eigenlijk geen verschil maakt.Vaak staan ze er beide op... als je ergens niet via Paypal kan betalen kan dat vaak wel via iDeal of omgekeerd... wat bij jou site dus het geval is.
Je maakt bij paypal eigenlijk een rekening , waar je als particulier ook geld kan ontvangen van andere, dus je moet je er wel voor aanmelden.

Maar als je daar niet met iDeal kan betalen is je keus...of aanmelden...of geen kaarten ? of een andere verkopend bedrijf zoeken.

Ik weet overigens niet of de garantie (terugbetaling bij eventuele problemen) bij iDeal het zelfde is als bij Paypal. Dat moet je dan nog wel even nakijken.

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
luco53
Lid
**

Mio S555

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Januari 2011, 21:57:47 »

Voor Paypal heb je geen creditcard nodig, dat kan gewoon vanaf je bankrekening.
Je moet er wel even een (gratis) account aan maken.

Snelle reactie! Dank je! Ik heb werkelijk geen idee hoe dat werkt, ondanks dat ik gewoon van deze planeet afkomstig ben  Knipoog
Enigszins achterdochtig, heb ik me hier nooit aan gewaagd, tot ik bij Mio wilde betalen. Ik kwam toen op een engelstalige Paypal pagina waar in zin drie of vier gelijk over creditcards werd gerept, waarop ik ijlings ben vertrokken...
Ik zal eens kijken...  Je suggestie 'klinkt' alsof het allemaal heel eenvoudig is...

Citaat
Ik weet overigens niet of de garantie (terugbetaling bij eventuele problemen) bij iDeal het zelfde is als bij Paypal. Dat moet je dan nog wel even nakijken.

Weet ik ook niet, maar iDeal (je kent het vast wel) werkt direct, snel en dus via de meeste Nederlandse banken. Ik vind het helemaal super!

Mio S555 (Moov Spirit 500 Handsfree met TMC) (met tasje voor de 300-serie!)
Vincde
Lid
**

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Januari 2011, 22:13:20 »

Paypal is makkelijker en veiliger dan met ideal betalen.

Angst is onnodig als je met paypal ga betalen. Even eenmalig een account maken en betalen maar.
Ik ben groot paypal gebruiker omdat ik veel via ebay koop en het is nog nooit mis gegaan.

succes

C210,C220,C230,C320,C510,C520,C620,S505,H610,C710,168,268+, 269+,moov150,moov200,p350, p550. Axxion,Pioneer,Keomo,naviton allemaal ge-update met IGO.
Geregeld navigaties in de verkoop-PB me maar voor info.
Koptelefoon voor de mio nodig? (2,5mm jack) PB me voor info
elinx
Lid
**

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Januari 2011, 22:37:39 »

Ideal wordt hoofdzakelijk in Nederland gebruikt. Paypal daarentegen is voor internationale betalingen "ideaal" en werkt ongeveer hetzelfde als Ideal.
Dus klikken op de betaallink bij Paypal, na doorlinken naar Paypal, inloggen, betaling goedkeuren. (Je kan in alle valuta afrekenen)

Een account aanmaken kan ook in Nederlands. (paypal.nl) Je kan kiezen om je betaalrekening eraan te koppelen (via een machtiging) of er geld op storten vlak voor je gaat overschrijven (bv als je niet zoveel aankopen via Paypal doet). Alles verloopt via email.

Betalingen tbv Ebay en Marktplaats aankopen hebben zelfs kopersbescherming, waardoor je je geld teruggestort krijgt als het bestelde niet geleverd wordt.
« Laatste verandering: 29 Januari 2011, 00:03:06 door elinx » Gelogd

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Januari 2011, 00:02:53 »

Voor als je engels misschien niet zo best is, is dit eenvoudiger zodat je weet/begrijpt wat je doet of invuld ....
want aanmelden kan gewoon in nederlandse taal ook hoor:
https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=_home

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: