Mioforum
23 Mei 2012, 11:24:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mio s305 probleem  (gelezen 1212 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dora
nieuweling
*

« Gepost op: 30 Maart 2011, 20:40:48 »

hey in ben in het bezit van een mio s 305 ... waar ik heel tevreden van was tot gisteren .. nu bekom ik een foutmelding een of meer van uw kaartischrijvingen zijn verlopen kijk uw inschrijvingen na met de miomore desktop.... wat moet of kan ik nu doen?...graag had ik verder gebruik gemaakt van de kaarten die op de gps staan.... ik hoef geen update ... van kaarten of flitspalen.... wat kan of moet ik doen om mijn gps ke terug aan de praat te krijgen ...? Graag jullie hulp .... Op de faq lees ik dat ik 20 min moet rijden aan 65 km per uur om nen reset te kunnen doen Huh?? wat denken jullie daarover ....

Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Maart 2011, 21:12:48 »

Ik denk dat je best even via miomore kan laten zoeken/kijken op Inet/miotechnologie site
Waarschijnlijk krijg je een melding dat je kaarten zijn verouderd en je een update kan doen.
Ik weet niet of daar kosten aan zijn verbonden dan, maar er wordt tegenwoordig nog wel eens geadverteerd dat je dit binnen bepaalde (aankoop)tijd dit gratis kan doen dus wie weet....

Maar voor je dit doet...
Hoe sluit je je toestel normaal gesproken af ?
Sluit je het programma af...of zet je gewoon je toestel uit ?
Misschien is er een inleesfoutje en is het eenvoudig op te lossen door een herstart ?
Sluit het programma eens sjiek af en zet je toestel helemaal uit.
Daarna weer opstarten en eens zien wat het dan geeft.

Als die niet helpt zou je het toestel eens een harde reset kunnen geven opdat alles opnieuw ingelezen wordt.(even in je gebruikshandleiding lezen hoe dit moet bij je toestel, ik weet dat zo niet uit het hoofd maar meestal door of een schuifknop of vrij lang een toets indrukken)

Het probleem bij een harde reset is dan wel dat je al je instellingen kwijt bent (en eventuele ingevoerde adressen dus ook) en je toestel weer naar de fabriek-instelling gaat.

Nu heb ik nog wel een vraagje....
In welke faq staat die in mijn ogen zéér vreemde tip te lezen ?

Laat je maar niets wijs maken.
Een reset verkrijg je niet door een bepaalde tijd een bepaalde snelheid te rijden.
Ik denk dat een bepaalde datum schuldig is aan deze uitspraak mrgreen

Een (soft of harde) reset verkrijg je door je schakelaar op je toestel een bepaalde tijd in te drukken,
of een schuifschakelaar een keer heen en weer terug te schuiven (harde reset) ,
of bij een unlockt toestel door een druk op je schermpje waar door de unlock een functiekopje voor dit doel op je bureau blad wordt gezet.(softreset)

of... maar dan meestal als laatste redmiddel toegepast als alles vast gelopen is....
door je accu helemaal leeg te trekken door steeds opnieuw het toestel op te starten tot het echt niets meer doet....
dan je toestel weer voldoende op te laden
en daarna je toestel weer aan te zetten.

Je hebt dan een zo genaamde harde reset uitgevoerd wat inhoud dat windows opnieuw wordt geinstalleerd.
Bij een soft reset wordt eigenlijk het toestel gewoon opnieuw opgestart en de benodigde zaken uit windows en/of sd kaartje gewoon opnieuw ingelezen (zoals het normale herstarten op je pc)
Gewoon je toestel uit zetten is eigenlijk in een slaapmode zetten en is dus geen reset.

Mocht dit alles niet helpen....dan Miotechn. bellen of schrijven , je hebt 2 jaar garantie op dat ding.
Of anders terug naar de winkel waar je hem weg hebt.... misschien (met veel geluk) zijn ze daar kundig genoeg je te helpen....
« Laatste verandering: 31 Maart 2011, 08:54:39 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
dora
nieuweling
*

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Maart 2011, 09:47:25 »

Het bericht staat op de website van mio zelf
"We zijn ons ervan bewust dat sommige klanten één van de volgende meldingen krijgen bij het opstarten van hun nieuwe Mio Spirit:  • “Één van kaartinschrijvingen zal verlopen in xx dag(en). U kunt dit vernieuwen met de MioMore Desktop. Wilt u hier nogmaals aan herinnerd worden?”  • “Één of meer van uw kaartinschrijvingen zijn verlopen. Herstel uw kaarten met de MioMore Desktop.”  Deze meldingen hebben te maken met het gratis proefabonnement voor de snelheidscamera’s en verschijnt doordat er een foute datum in het systeem staan. Om dit probleem op te lossen, kunt u een GPS reset in het menu doen terwijl u 20 minuten lan 65km/u rijdt. Als u dit doet, dan wordt de eerste gebruiksdatum aangepast en hiermee wordt ook uw datum voor het proefabonnement gereset. Nadat u dit gedaan heeft, ziet u de melding niet meer totdat het proefabonnement (bijna) verlopen is.  Onze excuses voor het ongemak. "

Nu nog even een vraagje over mijne mio s 305 ... sorry maar voor mij is het nog niet duidelijk  hoe ik een harde reset doe... mijn toestel heeft geen knop die je ingedrukt kunt houden ... bovenaan heb ik een schuifknop die ik naar rechts kan schuiven om nen reset te doen ... maar dan start hij alleen terug op dus gene volledige reset ....En nog een vraagje hoe zit het met de kaarten update.... Moet ik elk jaar nieuwe kaarten downloaden ( betalen ) of kan ik deze gps gewoon verder blijven gebruiken zonder update... Ik had vroeger nen garmin gps en als het abon versterken was dan kon in nog steeds mijne gps gebruiken ( welliswaar met de oude kaarten ... maar elk jaar nen update (?) . Naar de winkel met dit toestel kan ik niet gaan vermits ik deze gps bij mijn krantenabonnement heb bijgekregen. Een telefoonnummer waar ik de miohelpdesk te pakken kan krijgen heb ik helaas niet gevonden?! Graag jullie raad , advies

Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Maart 2011, 10:31:44 »

Het bericht staat op de website van mio zelf
"We zijn ons ervan bewust dat sommige klanten één van de volgende meldingen krijgen bij het opstarten van hun nieuwe Mio Spirit:  • “Één van kaartinschrijvingen zal verlopen in xx dag(en). U kunt dit vernieuwen met de MioMore Desktop. Wilt u hier nogmaals aan herinnerd worden?”  • “Één of meer van uw kaartinschrijvingen zijn verlopen. Herstel uw kaarten met de MioMore Desktop.”  Deze meldingen hebben te maken met het gratis proefabonnement voor de snelheidscamera’s en verschijnt doordat er een foute datum in het systeem staan.

Ik zou maar beginnen met het vernieuwen/herstellen via de miomore desktop zoals daar staat beschreven.
Heb je inderdaad ook een gratis proef abbonnement op die flitspalen genomen ?

Citaat
Om dit probleem op te lossen, kunt u een GPS reset in het menu doen terwijl u 20 minuten lan 65km/u rijdt. Als u dit doet, dan wordt de eerste gebruiksdatum aangepast en hiermee wordt ook uw datum voor het proefabonnement gereset.

mrgreen mrgreen mrgreen mrgreen
Sorry... maar ik vind dit de grootste kolder van Miotechn. die ik ooit gelezen heb.
Een datum zal toch niet veranderen omdat ik een bepaalde tijd een bepaalde snelheid rijd ?
Tenzij ik deze regel anders lees....
Onder het rijden voer je een reset uit, waardoor de GPS gegevens opnieuw ingelezen moeten worden.
Door het bewegen van de auto zal dit moeilijk worden voor je toestel.
Maar welk nút dat dan heeft Huh??
Dan zou een gewone (eventueel harde) reset ook moeten helpen als die datum nu niet goed staat, of zelfs als je geen satelliet ontvangst hebt binnen in huis bijvoorbeeld.

Vraagje...
Kan je IN je mio komen (via je pc) en zie je daar een save map ?
Verwijder of misschien beter.... hernoem die savemap dan maar eens zodat die niet meer ingelezen wordt.
Dan een reset (met je schuifknopje dus) en nogmaals kijken wat je kaarten nu doen.
Maar waarschijnlijk eenvoudiger is het voor je om met miomore de kaarten even te vernieuwen vanaf de dvd.

Citaat
Nadat u dit gedaan heeft, ziet u de melding niet meer totdat het proefabonnement (bijna) verlopen is.  Onze excuses voor het ongemak. "

Vind dit een beetje een zwakke "oplossing" van Miotechn.
Je mag toch verwachten dat je zonder problemen je toestel kan gebruiken, niet met foutmeldingen komt te zitten of een techneut moet gaan worden om iets op te lossen.
Omdat zij hun flitspalen onderhoud uit besteden lijkt het me ook hun probleem om dit goed en defenitief op te lossen.(anders zit je er volgend jaar weer mee)

Citaat
Nu nog even een vraagje over mijne mio s 305 ... sorry maar voor mij is het nog niet duidelijk  hoe ik een harde reset doe... mijn toestel heeft geen knop die je ingedrukt kunt houden ... bovenaan heb ik een schuifknop die ik naar rechts kan schuiven om nen reset te doen ... maar dan start hij alleen terug op dus gene volledige reset ....

Dit is dan waarschijnlijk een softreset.
Bij een harde reset moet je opnieuw tijd/datum!! en taal en zo in vullen en springt je gps naar een lokatie in Frankrijk.

Als je geen andere knopjes hebt of een piepklein gaatje aan de onderkant waarin je (voorzichtig) kan prikken dan zou een harde reset alleen mogelijk zijn door je toestel aan te laten staan....en indien hij uit gaat weer aan te zetten.... en dit te blijven herhalen tot het echt niets meer doet.
Dan opladen en weer aan zetten zou een harde reset moeten zijn ofwel , windows wordt opnieuw ingeladen en moet je bovengenoemde zaken opnieuw in stellen en bij je je al ingestelde gegevens en adressen kwijt.

Citaat
En nog een vraagje hoe zit het met de kaarten update.... Moet ik elk jaar nieuwe kaarten downloaden ( betalen ) of kan ik deze gps gewoon verder blijven gebruiken zonder update... Ik had vroeger nen garmin gps en als het abon versterken was dan kon in nog steeds mijne gps gebruiken ( welliswaar met de oude kaarten ... maar elk jaar nen update (?) . Naar de winkel met dit toestel kan ik niet gaan vermits ik deze gps bij mijn krantenabonnement heb bijgekregen. Een telefoonnummer waar ik de miohelpdesk te pakken kan krijgen heb ik helaas niet gevonden?! Graag jullie raad , advies

Je MOET niks....
Je mio zal ook zeker blijven werken met oudere kaarten.
Alleen loop je het risico dat je eens verkeerd rijd , maar aankomen zal je toch wel.
Het probleem wat IK vind bij verouderde kaarten zijn niet  zo zeer de nieuwe wegen die er niet op staan.
Ik vind het zelfs niet erg dat de rotrondes die voor een kruising in de plaatst zijn gekomen wat raar uitgelegd worden want dat kan je nog wel bekijken op de kaart welke afslag je nemen moet.
Maar wat ik wel lastig vind is zijn de een-richtings wegen die er bij gekomen of veranderd zijn, simpel omdat je kaart/mio dáár dan geen rekening mee houd.
Maar zelfs dat hoeft geen probleem te wezen, want gelukkig kan je toestel vrij snel herberekenen als je een afslag voorbij rijd omdat je daar toch ineens niet meer in mag Knipoog

Al met al, op onder andere ons forum hier kan je lezen dat er heel wat mensen zijn die toch wel graag die nieuwe kaarten willen.
Betalen willen er een hoop niet....maar er zijn er ook een hoop die wél willen betalen voor nieuwe kaarten.
Alleen hebben veel van die mensen dan weer het probleem dat er geen nieuwe kaarten (meer) worden geleverd voor hun toestel.
Deze mensen stappen dan over op een andere software op hun Mio, in de meeste gevallen is dat Igo 8 of Igo primo of Igo Amigo en wat minder vaak op tomtom. (ja dit kan allemaal op die Mio ! )
Hiervoor (igo) worden wél met regelmaat kaarten uit gegeven én die zijn ook nog eens onderling uitwisselbaar , ook andere zaken zo als (flitspaal) Poi's
Het enige probleem met Igo is dat een legale versie in het buitenland gekocht moet worden of via Inet.
De meeste "gebruikers " zijn dan ook creatief met google of andere zoekprogramma ...

Wat je garantie betreft :
Gewoon een winkel in lopen die Mio's verkoopt.
Die kunnen je vast wel helpen, net doen of je gek bent Knipoog
Voor telefoon nummers of als je op wil/moet sturen zullen hier wel adressen en telefoon nummers vinden.
« Laatste verandering: 31 Maart 2011, 10:33:31 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: