Mioforum
23 Mei 2012, 11:30:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: SDHC op Spirit 575.  (gelezen 678 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nightcrawler
nieuweling
*

Geslacht: Man

« Gepost op: 16 April 2011, 15:40:01 »

Hoi forum leden,

Weet iemand of de Spirit 575 overweg kan met µSDHC of dat hij alleen µSD kaartjes kan lezen?

Tx.
 tongue3
« Laatste verandering: 16 April 2011, 15:47:35 door Nightcrawler » Gelogd

Mio Spirit 575 LIVE TMC Limited Edition met Igo Primo en Navigon.
Nightcrawler
nieuweling
*

« Antwoord #1 Gepost op: 20 April 2011, 00:07:30 »

Heb zelf maar contact opgenomen met Mio.
De spirit 575 ondersteund alleen µSd en geen µSDHC.  nono
En dit tot 8Gb.

Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #2 Gepost op: 20 April 2011, 10:54:55 »

Ja sorry, de antwoorden komen niet altijd even snel maar we doen de hulp hier natuurlijk wel op vrijwillige basis en dus ook pas als we tijd hebben.
Naast het forum hebben we allemaal een druk bestaan, dus een antwoord kan wel eens even op zich laten wachten.

Dit gezegd hebbende...had je je het dure telefoontje waarschijnlijk kunnen besparen.

Volgende keer toch even de zoek functie gebruiken van het forum Knipoog
Deze zoekfunctie zit oa. in de oranje balk boven in beeld en helemaal onderin beeld maar dan moet je wel op zoeken in ons www.mioforum.be aanklikken (staat standaard op google)

Er bestaat namelijk een stukje software waardoor een aantal Mio's de sdhc wel kan lezen, ondanks dat mio zegt dat dit niet kan.
Technisch zou men bij Miotechn gelijk hebben.... de kaartlezer in je Mio kan dit standaard niet aan.
Maar software matig is dit dus blijkbaar op te lossen. (ik heb het nooit getest want ik gebruik de gewone 2 gig kaartjes)
Daarover is ook hier op het forum al eens wat geschreven, door Alex en Elinx meen ik.
Het zou dus wel degelijk mogelijk moeten wezen, maar je moet zelf even zoeken op sdhc voor het bericht (ik moet weer aant werk).
Succes

Nog even gezocht :
http://www.mioforum.be/index.php/topic,15335.0.html
http://www.mioforum.be/index.php/topic,16045.0.html
en hier op een ander forum met veel info waar ook elinx naar verwijst:
http://www.gpspassion.com/FORUMSEN/topic.asp?TOPIC_ID=109690&whichpage=412

« Laatste verandering: 20 April 2011, 11:02:06 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
elinx
Lid
**

« Antwoord #3 Gepost op: 20 April 2011, 16:54:46 »

Dat er niet altijd snel gereageerd wordt heeft ook te maken met het feit dat sinds Mio is overgestapt op de Moov en Spirit reeks, dat het aantal modellen flink is uitgebreid en vaak ook nogal verschillend zijn. De kans dat iemand dus met hetzelfde type toestel hetzelfde probleem heeft is ook een stuk kleiner en kan een zelfs een reactie helemaal uitblijven.

tav het gebruik van SDHC.
Dat Mio zegt dat het niet kan, heeft met het hele apparaat te maken incl. besturingssyteem. Mio geeft aan dat het daar niet ingebakken zit.

Als het apparaat wel SDHC hardwarematig ondersteunt, is het een kwestie van de driver installeren en kunnen SDHC kaarten gelezen worden. Echter meestal wel met een beperking tav de opslaggrootte.
Als het apparaat het echt niet ondersteunt wordt geen enkele kaart gelezen. Een harde reset brengt dan uitkomst, de originele drivers worden dan weer geladen, maar helaas is die niet eenvoudig uit te voeren met een Moov/Spirit, omdat daar alleen een eenvoudig een softreset kan worden uitgevoerd.

De specificaties van de diverse kaarten liggen nogal uiteen, wat aan de buitenkant niet is te zien. Behalve dat er verschil is in SD en SDHC zit er ook verschil in de manier waarop de data opgeslagen wordt bij SD en microSD. Of de driver van SDHC en microSDHC dan ook hetzelfde is weet ik niet.

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
Nightcrawler
nieuweling
*

« Antwoord #4 Gepost op: 21 April 2011, 01:09:52 »

@ Nick Altena: Ik wilde helemaal niet ongeduldig overkomen, maar het viel me plots in dat ik ook zelf contact kon opnemen met de Mio helddesk. En zo duur was het telefoontje niet.  happy7

@ elinx: Bestaat er de mogelijkheid dat m'n Mio naar de haaien is indien ik de SDHC driver erop installeer?
            En hoe doe je een harde reset bij de Spirit?

En dan nog een vraagje waarmee ik zit en al vruchteloos naar gezocht heb: wat is het verschil tussen de 'Mio Moov Spirit' en de 'Mio Spirit'?

elinx
Lid
**

« Antwoord #5 Gepost op: 21 April 2011, 20:35:34 »

@ elinx: Bestaat er de mogelijkheid dat m'n Mio naar de haaien is indien ik de SDHC driver erop installeer?
            En hoe doe je een harde reset bij de Spirit?
Echt naar de haaien helpen zal niet het geval zijn denk ik, want volgens mij werkt de Spirit nog met een ROM waar de firmware opstaat en wordt het register ook opnieuw geladen. Ik zeg bewust "denk ik" want steeds vaker staat de firmware op een verborgen partitie op Flashgeheugen en heeft een persistent register. Dat laatste betekent dat het register (net als bij het register van een PC) alle veranderingen behoudt.
Normaal gesproken wordt na een harde reset Windows CE inclusief schoon register vanuit ROM in RAM geladen en is alles weer als vanouds.

Als de SDC drivers niet werken, kan je geen enkele SD kaart meer lezen. Het addertje is dan ook, omdat je niet over de originele drivers beschikt, dat je daardoor afhankelijk bent van het opnieuw laden van CE incl. originele SD drivers en een schoon register na een harde reset.

Op een Moov en Spirit zit helaas geen schakelaar waarmee je een harde reset kan uitvoeren. De enige manier is om het RAM geheugen volledig spanningsloos te maken door de accu volledig te ontladen. Zodra de spanning van de RAM weg is, is ook alles in het werkgeheugen weg en moet dus het gehele besturingssysteem vanuit ROM geladen worden.

En dan nog een vraagje waarmee ik zit en al vruchteloos naar gezocht heb: wat is het verschil tussen de 'Mio Moov Spirit' en de 'Mio Spirit'?
Volgens mij alleen de mogelijkheden van de software. Hoewel dit allemaal door softwareproducent Mireo ontwikkeld is.
Verder dacht ik dat de Moov serie van Windows CE5.0 en de Spirit serie van Windows CE6.0 is voorzien.

CE6.0 vraagt van de software meer mbt geheugenbeheer en kan soms moeilijk of helemaal niet met CE5.0 software omgaan als het geheugenbeheer niet goed geregeld is. Het komt er nl op neer dat software in Windows CE5.0 alle RAM geheugen mag gebruiken wat nodig is, maar bij CE6.0 moet de software vaste delen van het RAM geheugen claimen voor gebruik. Als dit niet in de software is geregeld en meer nodig heeft dan één vast deel geheugen,  start de software niet en geeft een "te weinig geheugen" melding, ook al heb je een ruime hoeveelheid RAM in je toestel.
« Laatste verandering: 22 April 2011, 15:49:21 door elinx » Gelogd

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: