@ elinx: Bestaat er de mogelijkheid dat m'n Mio naar de haaien is indien ik de SDHC driver erop installeer?
En hoe doe je een harde reset bij de Spirit?
Echt naar de haaien helpen zal niet het geval zijn denk ik, want volgens mij werkt de Spirit nog met een ROM waar de firmware opstaat en wordt het register ook opnieuw geladen. Ik zeg bewust "denk ik" want steeds vaker staat de firmware op een verborgen partitie op Flashgeheugen en heeft een persistent register. Dat laatste betekent dat het register (net als bij het register van een PC) alle veranderingen behoudt.
Normaal gesproken wordt na een harde reset Windows CE inclusief schoon register vanuit ROM in RAM geladen en is alles weer als vanouds.
Als de SDC drivers niet werken, kan je geen enkele SD kaart meer lezen. Het addertje is dan ook, omdat je niet over de originele drivers beschikt, dat je daardoor afhankelijk bent van het opnieuw laden van CE incl. originele SD drivers en een schoon register na een harde reset.
Op een Moov en Spirit zit helaas geen schakelaar waarmee je een harde reset kan uitvoeren. De enige manier is om het RAM geheugen volledig spanningsloos te maken door de accu volledig te ontladen. Zodra de spanning van de RAM weg is, is ook alles in het werkgeheugen weg en moet dus het gehele besturingssysteem vanuit ROM geladen worden.
En dan nog een vraagje waarmee ik zit en al vruchteloos naar gezocht heb: wat is het verschil tussen de 'Mio Moov Spirit' en de 'Mio Spirit'?
Volgens mij alleen de mogelijkheden van de software. Hoewel dit allemaal door softwareproducent Mireo ontwikkeld is.
Verder dacht ik dat de Moov serie van Windows CE5.0 en de Spirit serie van Windows CE6.0 is voorzien.
CE6.0 vraagt van de software meer mbt geheugenbeheer en kan soms moeilijk of helemaal niet met CE5.0 software omgaan als het geheugenbeheer niet goed geregeld is. Het komt er nl op neer dat software in Windows CE5.0 alle RAM geheugen mag gebruiken wat nodig is, maar bij CE6.0 moet de software vaste delen van het RAM geheugen claimen voor gebruik. Als dit niet in de software is geregeld en meer nodig heeft dan één vast deel geheugen, start de software niet en geeft een "te weinig geheugen" melding, ook al heb je een ruime hoeveelheid RAM in je toestel.