Mioforum
23 Mei 2012, 11:32:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: stemmen en pijl veranderen in auto op gps  (gelezen 692 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
schutter
Nieuw
*

Geslacht: Man

ik beschik over een mio 470

« Gepost op: 11 Mei 2011, 09:37:36 »

hallo

kan mij iemand zeggen hoe of wat ik moet doen om nederlandstalige stemmen toe te voegen en de aanwijzingspijl op de kaart te veranderen in een auto of dergelijke of moet ik daar ergens een cd voor gaan kopen met die accesoires erop

vriendelijk bedankt

Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Mei 2011, 10:42:29 »

Voor we een gericht antwoord kunnen geven wat je waar zou moeten toevoegen is het makkelijk als je wel even meld wat het navigatie programma is waarmee je werkt.

Voor zowel primo als igo8 zijn er volgens mij wel skins te vinden waar in ieder geval de plaatjes voor de diverse auto's al in zitten.
Stemmen zijn niet zo veel te vinden , maar indien je een poosje door schrijft hier kan je op een ander deel van ons forum waar er toch een aantal netjes voor je bewaard worden.
Uiteraard kan je ze ook "kopen" maar niet op cd/dvd.
Wel door donateur van ons forum te worden, waardoor dan ook de verzend kosten nog eens komen te vervallen  mrgreen
Je kunt ze dan gewoon via de digitale snelweg downloaden uit onze schatkist.
« Laatste verandering: 12 Mei 2011, 03:23:02 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
elinx
Lid
**

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Mei 2011, 20:00:50 »

Er bestaat heel veel verschillende navigatie software wat ook nog eens in verschillende uitvoeringen wordt uitgegeven. Bij software van de ene ontwikkelaar is eenvoudig aan extra's te komen. Bij andere software is dat nagenoeg onmogelijk. Meestal is tussen de diverse software niks uit te wisselen. Uitzondering is als deze extra's door een externe partij wordt aangeleverd (bv TTS stemmen) en die ook aan verschillende andere softwareontwikkelaars leveren. In dat geval kunnen soms delen van die extra's aangepast en gebruikt worden.

In de schatkist zijn alleen stemmen te vinden voor de oudere Mio apparaten met NavNgo software, dat is Miomap v3, maar op nieuwere apparaten kan naderhand iGo, Amigo, Primo, Becker, Clarion, Navgear enz. zijn geinstalleerd, waar deze stemmen ook op werken. Ikzelf vind uit de schatkist NaviGonny (geleend van Navigon software, vandaar de naam, aangepast voor NavNgo door Mac) nog steeds de meest aangename stem om aan te horen en heb deze in alle NavNgo software als voorkeur. Hoewel tegenwoordig de nieuwste TTS stemmen ook heel goed zijn (oa Xander voor Primo 1.2, welke door een nederlandse tweaker (Kener) is samengesteld vanuit voorleessoftware)

De nieuwste apparaten van Mio, de Moov en de Spirit, hebben software van Mireo en daarvoor is het een stuk moeilijker om Nederlandse stemmen te vinden.

Hetzelfde geldt voor de aanwijspijl, dat is bij NavNgo software veel eenvoudiger te vinden en te wijzigen. Ik denk dat voor Mireo software waarschijnlijk niets te vinden is.
« Laatste verandering: 11 Mei 2011, 20:22:36 door elinx » Gelogd

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: