Mioforum
23 Mei 2012, 11:36:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tweede algemene (gebruikers)indrukken  (gelezen 656 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kwebbel
Lid
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 11 Mei 2011, 21:51:55 »

Bijna 3 jaar na mijn vorige thread (onder mijn toenmalige alias) wou ik een vervolg breien aan mijn beoordeling/evaluatie.

Even recapituleren:

Ik wou hiermee een thread opstarten waar je jouw bevindingen en gebruikers ervaringen met de Mio Moov 370 in kwijt kan.
(Een moderator kan alle opmerkingen dan verzamelen in één enkele post?)

Positief:
- Mooi design.
- Breed overzichtelijk scherm, duidelijk leesbaar met een hoog contrast.
- Het menu is een stuk uitgebreider dan de vorige generatie maar toch nog intuïtief.
- Directe shortcuts naar dichtstbijzijnde geldautomaten, tankstations, parkeergelegenheden, restaurants.  Maar of dit echt nodig is?  Het vult een extra pagina in het hoofdmenu.

Negatief:
- Je kan het toestel niet langer als MP3 speler of picture viewer gebruiken.
- Irritante nasale Vlaamse stem.  (Zegt ze nu 'lenks' of 'richts'?)
- Moest de TMC antenne écht zo lang?
- Omslachtige bevestiging voor de autolader: enkel mogelijk via de zuignap te bevestigen.  Even "snel" insteken tijdens het rijden kan niet.  Je bent dan quasi verplicht om de lader continu bevestigd aan de zuignap te laten zitten, dus zit de lader ook constant in het apparaat; vraag ik mij af: loopt de batterij dan niet stilaan leeg, want passief contact?
- Geen thuislader in het pakket.  Eens volcontinu 'doorladen' kan dus niet wanneer je voornamelijk korte ritten doet en je het toestel eens mee op wandel wil nemen.
- Geen beschermhoes in het pakket.
- Waarschuwing bij het overschrijden van de maximumsnelheid lijkt bijlange na niet overal te kloppen.
- Met dezelfde knop ga je van 'On' naar 'Off' naar 'Reset'.  Wanneer je dus bij het uitschakelen 1 mm te ver/hard door schuift, ben je al je persoonlijke instellingen kwijt.
- Je kan niet langer ingeven of je te voet, met de fiets, wagen of vrachtwagen bent.  Dit is niet alleen slecht nieuws voor vrachtwagenchauffeurs want nu worden wegen met lage bruggen en max. toegestaan gewicht niet langer voor hun profiel uit de route gefilterd.  Maar ook wanneer je met de fiets bent zal je straten met enkele richting voor motorvoertuigen moeten omrijden.  => Serieus minpunt!
- Nog slechts één optie in te stellen i.v.m. waarschuwen bij het overschreiden van de maximum snelheid: "Waarschuw bij een snelheid hoger dan xxx".  Dus geen procentuele of + xxx Km/u meer zoals op de vorige generatie.
Hier heb je dus in wezen alleen maar iets aan op de autosnelweg (waarom dan opties 30Km/u in stappen van 5 t.e.m. 180 Km/u?)
- Routesoort is niet langer in te stellen als 'Kortste', 'Snelste' of 'Meest Economische' maar in 5 trappen tussen 'Kortste afstand' en 'Snelste tijd'.  Kiezen met de natte vinger dus.
-Hetzelfde geldt voor 'Voorkeur voor Snelwegen': 5 trappen van 'Minder vaak' tot 'Vaker'.
- Zelf flitskasten ingeven en/of aanpassen is niet langer mogelijk!

Aangezien je de slechte eigenschappen van iets/iemand altijd als eerste ziet, zijn deze -slechts voorlopig hoop ik - in de meerderheid.  Update volgt zeker later wanneer ik nog wat meer geëxperimenteerd heb.

Tja... die slechte eigenschappen zijn er niet op verbeterd.  Ik sta nog altijd 100% achter wat ik toen schreef.  Hou in het achterhoofd dan ik al een C710 had die ouder, kleiner, goedkoper en volgens Mio minder geavanceerd zou zijn, maar dewelke in tegendeel véél meer functionaliteit had.

Ik wou er zelfs nog enkele aan toevoegen:
- Het duurt soms mi-nu-ten lang vooraleer het toestel de nodige satellieten heeft gevonden.  Geweldig enerverend wanneer je in druk verkeer met vele kruispunten aan het zoeken bent.
- De aanduiding van maximum snelheid komt te pas en te onpas in beeld; m.a.w. het is niet prominent in beeld, zelfs niet wanneer je (veel) te snel rijdt.
- In de balk onderaan staat dan wel de straatnaam, maar niet de gemeente waarin je je bevindt.  Da's nochtans wél zo handig wanneer een straat zich uitstrekt over meerdere gemeenten.
- Je kan geen adressenlijst importeren uit bvb je mailprogramma.  Bijgevolg geen sprake van  hands-free bellen maar ook geen adressenboek waar je een contact kan uitpikken om er naartoe te navigeren.
- Het grootste minpunt van allemaal: het toestel reageert TE laat.  Bvb een afrit wordt veel te laat aangekondigd, nl wanneer je al ter plekke bent.  Wanneer je dan al direct na de afrit of splitsing dient voor te sorteren of vrij kort erachter moet afslaan, dan krijg je deze info pas wanneer het te laat is.
- Waarom zit er eigenlijk een SD-slot op?  Kaarten uploaden doe je via USB.  Op SD foto's bekijken of muziek beluisteren kan niet, dus... kan ik alleen maar concluderen dat je dit slot moet "uitbuiten" door het toestel er mee te unlocken.  (Of niet dan?)

Mijn conclusie na 3 jaar intensief gebruik: blijf er af!  Ook al vind je dit toestel als goedkope tweedehands: goeiekoop is in dit geval géén beterkoop!!!

Mio Moov 370
&
Mio C710
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Mei 2011, 01:04:19 »

- Waarom zit er eigenlijk een SD-slot op?  Kaarten uploaden doe je via USB.  Op SD foto's bekijken of muziek beluisteren kan niet, dus... kan ik alleen maar concluderen dat je dit slot moet "uitbuiten" door het toestel er mee te unlocken.  (Of niet dan?)

Gelukkig zit er een sd mogelijkheid op Knipoog
Want helaas bestaan er ook Mio toestellen zonder sd en dan heb je een groter probleem als de originele software niet bevalt dan nu.

Dit toestel is juist door die sd mogelijkheid vrij makkelijk te unlocken waardoor er andere software op kan zoals igo8 of primo zoals de meeste hier al gedaan hebben bij diverse toestellen.....

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
kwebbel
Lid
**

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Mei 2011, 20:10:59 »

Duuhuuus...  zet Mio op sommige toestellen een SD slot opdat jij en ik het wat makkelijker zouden kunnen unlocken?  Hoe fideel van ze!   mrgreen

Ik moet toegeven dat ik, tot op heden, het SD slot van m'n Moov nog voor nix nada nuttigs heb gebruikt.  Vandaar dat ik hoop om hier de juiste tools te vinden om hier verandering in te brengen.

Mio Moov 370
&
Mio C710
kwebbel
Lid
**

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Mei 2011, 23:02:41 »

Gelukkig zit er een sd mogelijkheid op Knipoog
Want helaas bestaan er ook Mio toestellen zonder sd en dan heb je een groter probleem als de originele software niet bevalt dan nu.

Dit toestel is juist door die sd mogelijkheid vrij makkelijk te unlocken waardoor er andere software op kan zoals igo8 of primo zoals de meeste hier al gedaan hebben bij diverse toestellen.....

Ben ik mis dat om aan (meer uitleg en links naar) deze igo8 of primo te geraken, je volwaardig "lid" moet zijn op dit forum?
Ik kom namelijk nogal wat posts tegen met links in die ik niet verder kan volgen.

Het is niet mijn bedoeling om hier nu oeverloos hopen posts te staan maken, terwijl ik in wezen alles zinnigs al gezegd heb over o.a. m'n Moov 370. 
Tenzij dit de enige mogelijkheid is om aan de felbegeerde "lid" status te geraken, dan wil ik nog wel (letterlijk) over de kleur en de geur van m'n toestellen beginnen...  Smiley

Ik wil graag vooruit...  hop met de Mio!  Knipoog

'lid in aanvraag'

Mio Moov 370
&
Mio C710
kwebbel
Lid
**

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Mei 2011, 22:46:08 »

Ik heb ergens in een andere thread gelezen dat je bij 9 berichten beoordeeld wordt of je "lid-waardig" bent.  Welnu, dit is mijn 9de post.  Ik veronderstel dat mijn profiel nu op de rol bij de board of directors komt te staan en dat mijn status hopelijk een stapje omhoog wordt gekrikt  :-)

Toegegeven, ja dit is "bladvulsel".  Een "lege" post, bedoeld om aan de magische 9de post te geraken.  Maar zoals ik eerder al schreef: ik bén vroeger al lid geweest en toen viel er zéér weinig over mijn Moov te vergelijken aangezien het een onpopulair toestel is met weinig gebruikers.  Verder heb ik óók al geschreven dat ik niet oeverloos wil gaan posten en replyen op topics waar ik niets kàn toe bijdragen. 
However, zo gauw ik aan de felbegeerde hidden content geraak, dan ben ik weer in de race en kan ik beginnen experimenteren op mijn toestellen.  Dàn heb ik weer iets waar ik over kan meepraten/bijdragen.

Tot zover, in meer dan 3 woorden, mijn (hopelijk niet laatste) betoog.

;-)

Mio Moov 370
&
Mio C710
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: