Mioforum
23 Mei 2012, 11:38:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoe kan je de stem veranderen van de mio spirit 485??  (gelezen 2646 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Liefs_kaatje
Nieuw
*

« Gepost op: 29 Mei 2011, 09:39:14 »

zoals het onderwerp al luid.....    Hoe kan je de stem veranderen van je mio spirit 485. Die ene stem die erop staat standaard vind ik zo onduidelijk en il graag en andere erop hebben maar hoe?
Wie kan mij daarbij helpen??

Groetjes Kaatje

Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb.
elinx
Lid
**

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Mei 2011, 16:14:05 »

Als je het te forum had doorgezocht, had je gemerkt dat er helaas weinig te veranderen valt bij de huidige software van Mio.
De software van de Moov, Spirit, maar ook Navman en ViaGPS (allen van Mireo) hebben containerbestanden waar alles al in zit (de languagepacks). In dat geval heb je alleen de keuze die daarin zit.
Voor zover mij bekend zijn er voor de software van Mio geen losse stemmen te vinden.
« Laatste verandering: 29 Mei 2011, 19:49:41 door elinx » Gelogd

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
sissen
nieuweling
*

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Augustus 2011, 20:46:43 »

De stem of spraakherkenning kun je als volgt veranderen :
Plaats de dvd software in de pc en sluit je mio spirit aan op de pc. Open de miodesktop software.
In het linkervak klik je op mijn mio en zul je als het goed gaat 5 mogelijkheden zien, waaronder "mijn stemmen".
Als je dit opent kun je stemmen installeren en of verwijderen.
Bij mij is het gelukt, eerst was het een nederlandse stem en heb die via deze manier kunnen veranderen naar een vlaamse stem.
veel succes

Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Augustus 2011, 10:25:14 »

@ sissen
Een vraagje,
Heb je het hier om een toegevoegde stem die nog niet in je Mio stond...of is dit een anders stem kiezen uit de al aanwezige stemmen.
Want als ik de vraag lees van Kaatje wil die een andere stem toevoegen.
Voor stemwisseling van stemmen die al aanwezig zijn zou je het ding niet aan ej pc hoeven te hangen , maar is dit in het programma te verwisselen (althans, zo was het voorheen toch altijd)

Mocht die vlaamse stem nu een door jou toegevoegde stem zijn, kun je dan aangeven wat voor een soort bestand dit is (de extentie)?

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
sissen
nieuweling
*

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Augustus 2011, 12:30:47 »

Nick

Het gaat om een stem die ik via de software (desktop 7.30) heb veranderd van een nederlandse stem naar een vlaamse.
Via het toestel kun je geen stemmen veranderen. Via de software in de rubriek spraakherkenning kun je stemmen toevoegen of verwijderen.
De extensies van de stemmen weet ik niet.

mvg

Lotti
Nieuw
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Oktober 2011, 19:31:59 »

Ik heb ook een mio spirit 485, en daar zit alleen Claire in. Vreselijk! Somber geluid, en onbegrijpelijke uitspraak. Ze zegt bv niet door-rijden maar iets wat klinkt als drijden. Het stukje 'door' spreekt ze amper uit. De enige andere mogelijkheid is om Vlaams te kiezen, maar of dat verstaanbaarder is voor mij, is de vraag. Ik probeer het morgen, nu zit ik met een vervelend geluid EN onverstaanbaarheid, misschien kan ik een van de twee kwijtraken.

Is er helemaal geen enkele mogelijkheid om ergens een andere stem vandaan te halen??

Spirit 685
horsterhoek
Nieuw
*

« Antwoord #6 Gepost op: 25 Oktober 2011, 22:01:30 »

Je hebt voor straatnamen uitspraken 2 personen in het Nederlands, een vrouwen stem (welke slecht is) en een mannen stem, welke veel beter is te verstaan. Voor Vlamingen is er volgens mij alleen vrouwenstem. Als je kiest voor geen straatnamen uitspraak heb je weer andere stemmen voorhanden.
Als het niet duidelijk is kan ik verder ondersteunen, maar helaas is mijn batterij van de MIO leeg en kan even niets doen momenteel, anders kon ik de namen van de stemmen doorgeven. happy7

Ik moet in mijn profiel nog aangeven welk model Mio ik heb. MIO Spirit 485, met een poging om mijn kaarten te updaten naar de versie van 2011, is nog niet gelukt.
patsnake
Lid
**

« Antwoord #7 Gepost op: 11 November 2011, 18:59:14 »

ik kon bij de instellingen ( in het hoofdmenu ) de taal en stem veranderen. instellingen>taal>stem.

als je bv van het nederlands naar het vlaams gaat wordt er gevraagd of je door wilt gaan. de taal staat dan op het vlaams. ga dan terug naar dit gedeelte en dan kun je bij het vlaams ook de stem instellen

ik heb een C710 ( was omgebouwd maar door fouten weer naar originele staat ) en sinds 8-11-11 ook nog een spirit 485 ( niet omgebouwd )
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: