Mioforum
23 Mei 2012, 11:49:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Update Spirit 686 mislukt door te weing geheugen  (gelezen 586 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
traveller
lid in aanvraag
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 20 Juli 2011, 21:21:52 »

Nadat een update is gedownload en deze vervolgens wordt geinstalleerd, verschijnt telkens de melding dat de geheugenkaart van 2 GB vol is. Verwijderen van een aantal kaarten, spraakbestanden of POI's heeft geen effect. Overigens zijn de 23 kaarten alleen al 1,87 GB.
Wel wordt de suggestie gedaan om een mini SD kaart te installeren in de Spirit 686, maar dat kan helemaal niet omdat daar geen mogelijkheid voor is.

Iemand dezelfde ervaring of een suggestie?

Mio Spirit 686
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Juli 2011, 00:37:09 »

Als je een mini sd kaartje koopt krijg je daar vaak een houder bij met de afmeting van een normale sd kaart.(soms zit er zelfs nóg een verloopkaartje in)

Wat je dus kan doen is kijken hoeveel geheugen je mio aan kan , misschien wel een 4 gig kaartje , zo'n mini sd kaart met houdertje kopen en daar dan alles op zetten.

Let wel even op of de snelle kaartjes gebruikt kunnen worden of de "ouderwetse" (maar dan wordt het zoeken want de meeste kaartjes van 4 gig zijn de snelle)
Best even vragen bij een verkoper ? als je hier weinig verstand van hebt en het niet in de handleiding staat.
Ik weet het zelf namelijk ook niet want heb dit toestel nog niet bekeken, maar misschien dat een van ons andere leden dit weet ?

Kaartje overigens formateren op fat... niet op fat 32.
Succes

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
traveller
lid in aanvraag
**

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Juli 2011, 03:47:22 »

Bedankt, maar nu komt het!

Van welke kant je de Spirit 686 ook bekijkt, er zit geen enkele sleuf waar een SD kaart (of minikaart) in zou passen. Het kan toch niet zo zijn dat je zelf het apparaat moet open schroeven? Je verliest dan in ieder geval garantie.
Ook de handleiding geeft niets aan over een aparte SD kaart.

Ik snap er echt niets van!

Mio Spirit 686
Vincde
Lid
**

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Juli 2011, 07:07:41 »

nee een 686 heeft geen mogelijkheid voor geheugen uitbreiding.

er zit niks anders op dan genoeg weghalen en zo ruimte creeeren.
ik vind trouwens 1,87 g voor 23 landen erg veel...

Is het de originele update van de kaarten? dan gewoon even met de mio helpdesk bellen.

C210,C220,C230,C320,C510,C520,C620,S505,H610,C710,168,268+, 269+,moov150,moov200,p350, p550. Axxion,Pioneer,Keomo,naviton allemaal ge-update met IGO.
Geregeld navigaties in de verkoop-PB me maar voor info.
Koptelefoon voor de mio nodig? (2,5mm jack) PB me voor info
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Juli 2011, 09:55:56 »

Sorry ,ik ken het toestel niet en kwam in verwarring door de eerste zin waarin de melding dat het geheugenkaart van 2 gig vol zou zijn.
Als er sowieso geen kaart in zit of kan zou deze opmerking niet op je scherm moeten komen.
Ik vermoed dat je tijdens de update toch ook aan kan geven waar die update geplaatst moet worden ( lijkt me standaard vraag) en je daar misschien SD kaart nog hebt aangevinkt?

Mio 268 met Igo8
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
traveller
lid in aanvraag
**

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Juli 2011, 10:18:28 »

Nee, ik heb nergens een SD kaart optie aangevinkt. Daarom verbaast het mij ook dat deze melding steeds verschijnt. De bestandsgrootte van de gedownloade update in de map Documents is trouwens ook al meer dan 1,6 GB. Ik begrijp daarom wel waarom dit niet meer op de ingebouwde kaart past van 2 GB.
Daarvoor zou je eerst vrijwel alle (geinstalleerde) kaarten moeten verwijderen, wat ik al een keer gedaan heb.

Mio Spirit 686
traveller
lid in aanvraag
**

« Antwoord #6 Gepost op: 22 Juli 2011, 08:51:46 »

Ik heb gisteren een nieuwe update ontvangen, die zowaar geen melding meer gaf. Tot op heden werkt alles perfect. Kijkt Mio soms mee op dit forum?

Mio Spirit 686
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juli 2011, 11:49:34 »

Vroager wel, nu weet ik niet..
Vroager hadden we ook een contactpersoon van mio hier aanwezig die wij , moderators , om raad konden vragen bij "echte" problemen die we zelf niet op konden lossen.
Maar ik denk dat dit probleem gewoon vaker is voorgekomen en ze er ook door andere op gewezen zijn ...

Mio 268 met Igo8
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: