Mioforum
23 Mei 2012, 12:08:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stem aanpassen Mio Spirit 685 Live TMC en nog wat vragen  (gelezen 1867 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
patsnake
Lid
**

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: 14 December 2011, 18:53:49 »

hier een gedeelte wat ik in een andere topic neergezet had over het veranderen van de stem. hopelijk heb je er wat aan :

ik kon bij de instellingen ( in het hoofdmenu ) de taal en stem veranderen. instellingen>taal>stem.

als je bv van het nederlands naar het vlaams gaat wordt er gevraagd of je door wilt gaan. de taal staat dan op het vlaams. ga dan terug naar dit gedeelte en dan kun je bij het vlaams ook de stem instellen

ik heb een C710 ( was omgebouwd maar door fouten weer naar originele staat ) en sinds 8-11-11 ook nog een spirit 485 ( niet omgebouwd )
thck
Lid
**

« Antwoord #16 Gepost op: 16 December 2011, 19:59:52 »

Ik heb inmiddels ondekt dat mijn Mio 685 na aansluiten op de PC (middels de USB-kabel) niet door de computer als zodanig wordt herkent en ik daarom waarschijnlijk ook zaken als "stemmen" niet ziet!
Het lijkt erop dat de computer een probleem heeft met het vinden van een stuurprogramma!

Hoe kan ik dit nu oplossen?  Ik werk met windows 7 en eigenlijk zou dit toch geen probleem moeten zijn!

Theo

Mio 685 Spirit Live TMC
elinx
Lid
**

« Antwoord #17 Gepost op: 16 December 2011, 23:19:15 »

....
Hoe kan ik dit nu oplossen?  Ik werk met windows 7 en eigenlijk zou dit toch geen probleem moeten zijn!
...
In het verleden had Miomore desktop een probleem met de 64 bits versie van Windows 7.
Ik weet niet of dit ook bij jou het geval kan zijn, want dat zou nu mi, zoals jij ook al aangeeft, geen probleem meer horen te zijn.
Maar wie weet. Updaten was in de gelinkte topic de oplossing

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
thck
Lid
**

« Antwoord #18 Gepost op: 19 December 2011, 19:53:27 »

Na lang zoeken en uitproberen ben ik inmiddels een heel eind verder.

Ik had de Mio maar eens op een laptop met Windows XP aangesloten (nadat ik 3 verschillende PC'n met zowel Windows7 64bit als Windows7 32 bits had geprobeerd zonder resultaat).

Op de Windows XP laptop dus direct apparaat herkenning en na installatie van het programma werd er naar updates gezocht en gevonden.
Er werden er 2 gevonden waarvan ik er één kon installeren.
Ook na herkenning van mijn Mio apparaat kon ik via "mijn Mio" kiezen bij Nederland voor 4 stemmen (met straatnaamvermelding voor Claire en Xander en zonder deze vermeding voor een man c.q. vrouw zonder naamsaanduiding.
Bij Vlaams kon ik kiezen voor Ella (met naamsaanduiding) en een man (zonder naamvermelding).
Uiteindelijk na onder het rijden ze allemaal uitgeprobeerd te hebben gekozen voor de naamloze man bij taal Nederlands (deze klinkt in mijn beleving het beste en de straatnaamvermelding wordt toch veelal deels ingeslikt of slecht uitgesproken).
Ik vraag mij wel af of ik nu de laatste kaartversie heb? In het apparaat staat bij kaartversie bij alle landen die erin staan (Europa) tele Atlas - v10.0950. De gedownloade en geïnstalleerde software is:MapData TAEU v 1106 5005.iso  grootte: 1.643.890 KB (bijna 1.7GB).
Zou het zo kunnen zijn dat het versienummer blijft staan maar de inhoud door de update wordt aangepast?

Mio 685 Spirit Live TMC
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: