Mioforum
23 Mei 2012, 12:14:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: slechte ontvangst mio 486 spirit live update  (gelezen 237 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
miche53
nieuweling
*

Geslacht: Man

« Gepost op: 16 Januari 2012, 21:42:05 »

Een veertiental dagen geleden kocht ik een mio spirit 486 live updates.
Bij een eerste gebruik stelde ik vast dat de beeldontvangst maar pover was. Doorlopende "blekere" velden die van links naar rechts verschuiven.
De ontvangst in west-vlaanderen (kustgebied) was nagenoeg perfect, maar eens in de nabijheid van Brussel en zeker in Brussel centrum was de afleescapaciteit beneden alle peil en ongenietbaar.
De verkoper bij mediamarkt oostende, vertelde mij dat dit zou liggen aan het feit, dat mijn mio niet voor de volle 100% opgeladen was.
Thuis 8 uur aan de stekker gelegd (toestelschakelaar op uit, zoals gevraagd in handleiding), maar het resultaat blijft ondermaats.
ik vermoed een te zwakke ontvangst, want in de beslotenheid van gebouwen is het resultaat het slechtste.

aan de rechterkant van het scherm loopt er overingens een permanente witte lijn van boven naar onder, en dit ongeveer 2cm van de rand. Lijkt wel een bewuste afscheiding?
Bedankt voor eventuele tips. 

[mio spirit 486 live update
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Januari 2012, 22:40:55 »

Een veertiental dagen geleden kocht ik een mio spirit 486 live updates.

aan de rechterkant van het scherm loopt er overingens een permanente witte lijn van boven naar onder, en dit ongeveer 2cm van de rand. Lijkt wel een bewuste afscheiding?
Bedankt voor eventuele tips. 

Indien je dit ding werkelijk maar 14 dagen in bezit hebt dan onmiddelijk terug brengen.
Die witte balk hoort zeker niet in je scherm aanwezig te zijn, dit is een defect (mijn mening) en daarop staat 2 jaar garantie.
Het zou hoogstens door een storing veroorzaakt kunnen worden, maar dan zou het niet constant zichtbaar moeten wezen.
Omruilen dus is wat IK zou doen.....

Daarnaast heb ik zelfs met mijn oude c710 en c620 nog nooit problemen met ontvangst gehad.
Ik kan het dan ook niet begrijpen dat de nieuwe toestellen (op basis van huidige techniek) een slechter ontvangst bereik zouden hebben. (tenzij je zonnenwerende ruiten hebt)
« Laatste verandering: 16 Januari 2012, 22:45:41 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
miche53
nieuweling
*

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Januari 2012, 10:46:38 »

Bedankt voor je reactie.
Het toestel werd  pas aangekocht op 30/12/11. Nu ruim 14 dagen geleden dus.
Volgens mediamarkt is er geen defect en bijgevolg sturen zij het niet terug.
Volgens hun bewijst de degelijke werking in de kuststreek dit.
Die doorlopende witte streep zou een afscheiding zijn.
Normaal zou daar bij andere types de verschillende routemogelijkheden moeten geprojecteerd worden.
Ondertussen wel contact gehad met 02/7920418 (mio helpdesc) en zij begrepen het ook allemaal niet zo goed, maar het belangrijkste is, dat ik hem, onder garantie, mag terugzenden.
Alleen jammer dat ik het volgende week zonder zal moeten doen, want hij werd speciaal gekocht voor een reisje in Frankrijk.
Groetjes

[mio spirit 486 live update
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: