|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Januari 2012, 00:00:04 » |
|
KML bestanden horen in content/userdata/poi en de iconen met dezelfde naam in content/userdata/usericon. In content/poi zitten de poi bestanden die bij de kaarten horen.
1. Als ik op de ebay link kijk heb je geen TMC en die kan waarschijnlijk ook niet via een losse TMC ontvanger verkregen worden, want dan had het erbij gestaan. 2. Dat kan bij meer/instellingen/kaartinstellingen/3Dvoertuigoverzicht/andere voertuigen. Echter moet de map content/car gevuld zijn met voertuigen. 3. Er zijn slechts 2 skins beschikbaar Dimka en Gjak. Dus ik zou ze gewoon alle twee proberen. Het is een kwestie van smaak. Hetzelfde geldt voor de schemes. Gebouwen moet je aanzetten om ze zichtbaar te krijgen via meer/instellingen/kaartinstellingen/gebouwen
|
|
|
|
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
harryd
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Januari 2012, 12:08:12 » |
|
Hallo elinx Bedankt voor je hulp. top auto icoon is veranderd / bedankt tmc..jammer maar helaas
3 vragen
In de map content zit de map poi ( kml bestanden en bitmapafbeelding )...maar geen userdata of usericon moet ik deze mappen maken ? of wat moet ik doen ? p.s heb geen verstand van gps maar wil het dolgraag leren...sorry
In de map content heb ik een map gemaakt.. skin..met daarin dimkawa p151 (winrar zip)..hoe krijg ik deze nu werkende op mijn primo ?
en in de map scheme zit winrar zip..easy day..easy night..jove day..jove night..minimal..old school day..old school night en topo groet harry
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Januari 2012, 22:00:07 » |
|
Nee, met de map content/poi hoef je niks te doen, die is voor poi's van kaartbestanden.
Voor eigen poi's (kml bestanden): In de map Content maak je nieuwe map met de naam Userdata In deze map Userdata maak weer je twee nieuwe mappen Poi en Usericon In deze map Poi plaats je kml bestanden In deze map Usericon plaats je bmp bestanden met dezelfde naam als die van het kml bestand.
Skin en Scheme hebben de extentie zip en die moet je beslist niet uitpakken. In de map met de naam Skin plaats je de skin zipbestanden In de map Scheme plaatst je de scheme zipbestanden.
Je kan een skin kiezen via: meer.../instellingen/weergave Kies via dagthema een skin voor overdag en via nachtthema een skin voor de nacht Je kan er dus voor kiezen om met twee verschillende skins te werken. Hoewel dat niet is aan te raden omdat een aantal zaken dan op een verschillende plek op het display kunnen komen te staan.
Je kan het kleurenschema van iGo Primo aanpassen met: meer.../instellingen/kaartinstellingen rechts verschijnt dan een menu. Met het pijltje omlaag klikken en er komt een keuze voor dag- en voor nachtkleurenschema.
|
|
|
|
|
|
MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD DIY Skin&Auto-unlock NavNgo: Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo Mireo: ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4 ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC DIY_unlock iPhone style NavNgo: iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo Andere: Navigon40, SygicTruck7.71 ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC NavNgo: iGoMyWay
|
|
|
harryd
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Januari 2012, 16:24:37 » |
|
Hallo elinx poi,s zijn gelukt..thanks
ik heb in de map / content de mappen staan skin en scheme in skin staat dimkawa p151 en in scheme staat...... easy day..easy night..jove day..jove night..minimal..old school day..old school night en topo
Je kan een skin kiezen via: meer.../instellingen/weergave Kies via dagthema een skin voor overdag en via nachtthema een skin voor de nacht ik zie de skin dimkawa p 151 niet staan ? zoals jij hierboven zegt wat ik zie is meer/instellingen/weergave menu is aangevinkt dagthema staat op standaard en nachtthema staat op standaard nachtkleuren...als ik op dagthema druk dan zie ik 2 keuze,s optie,s..standaard en standaard nachtkleuren idem nachtthema en hoe kan ik de scheme keuze veranderen ? gr en bedankt voor reactie harry
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Januari 2012, 17:28:16 » |
|
Als je de skins en schemes niet in het keuzemenu ziet staan zijn ze niet geschikt voor je Primo versie.
NB. Ik heb even gekeken. De enige skins die geschikt zijn Gjak 1.0x en Dimka 1.5x. Jij hebt Dimka 1.51 dus het zou moeten werken
Ik begrijp niet zo goed waar het mis is gegaan. Weet je zeker dat het enkele zipbestanden zijn en geen rar bestanden of dubbel ingepakte bestanden?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
harryd
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Januari 2012, 18:07:53 » |
|
Content / skin en de inhoud is winrar en open ik het dan zit erin font en utility ( folders) dimkawa p151 zip en dimkawa p151 default zip (winrar) readme oldchanges versie 12 ru txt en readme ru txt (text document) en als laatst speedcam example jpg ( jpeg image ) dit is war erin staat elinx gr harry
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Januari 2012, 18:22:24 » |
|
Dit rar bestand moet uitgepakt worden en de desbetreffende mappen mogen in content. Waarschijnlijk zijn de twee Dimka zip bestanden de dag en nacht skin. Deze twee zip bestanden moeten in de map skin en zouden dan zichtbaar en kiesbaar moeten worden.
Heb je al gecontroleerd of je schemes voor Primo 2.0 geschikt zijn? Nadeel is dat er geen typenummer staat vermeld, maar je kan ook de datum in de zip bekijken. Die moet redelijk recent zijn.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 27 Januari 2012, 18:25:23 door elinx »
|
|
|
|
|
harryd
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 27 Januari 2012, 18:31:29 » |
|
Gelukt ik heb een ander achtergrond. thanks elinx weet jij een realistisch achtergrond met wolken bergen lucht etc etc ? gr harry
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elinx
Lid

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 27 Januari 2012, 23:53:59 » |
|
Ik ben daar eerlijk gezegd nooit zo mee bezig. Ik gebruik meestal de Topografiekleuren of anders dat scheme met aangepaste omgevingskleuren van een ouder iGo8 Xerxes scheme. Xerxes, maar ook LeSScro heeft ooit een serie natuurlijke seizoenen themes gemaakt. Via themechanger kon je de kleuren dan automatisch aan licht/donker en seizoenen aanpassen. Deze functionaliteit is verdwenen met iGo Primo. Ik vond toen het lente schema van Xerxes het beste aansluiten bij de Nederlandse omgevingskleuren.
Je kan de kleuren van een scheme beoordelen door routeoverzicht in te stellen en dan uit te zoomen. Als je een dem bestand (is hoogte) in de map content hebt zie je de hoogtecirkels met hun eigen kleur.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 28 Januari 2012, 00:06:07 door elinx »
|
|
|
|
|
harryd
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Januari 2012, 21:22:13 » |
|
Hallo Elinx
Ik heb een stukje gereden en het viel me op dat ik geen poi,s (afbeeldingen) zag zal je even vertellen hoe het hier zit
in de map content heb ik een map gemaakt die heet userdata in de map userdata heb ik 2 mappen gemaakt poi en usericon in de poi map zit kml bestanden.............en vreemd ineens ook kix en kns bestanden ? verwijder ik ze dan komen ze terug ? in de usericon zit bitmapafbeelingen.....zelfde namen als kml bestanden
meer / instellingen / kaartinstellingen / markeringen plaatsen / en zo.n beetje alles aangevinkt moet ik meer doen. iets activeren oid ?
in content / poi zit bestand nederlands.poi groot 12.151 kb
Begrijp uit you woorden dat er nog niet veel is voor primo v2.0 scheme en skin
bedankt voor je hulp gr harry
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 29 Januari 2012, 19:16:06 » |
|
Misschien even je toestel een softreset geven zodat alles opnieuw ingelezen wordt ? Zeker als het op een sd kaart staat
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
harryd
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 29 Januari 2012, 20:44:23 » |
|
Alles staat op hd, gebruik geen kaartje en heb al menige keren reset gedaan gr harry
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 29 Januari 2012, 21:47:39 » |
|
Ik ken je toestel niet, ik heb en ken primo 2 niet en ook de skin die je gebruikt is me onbekend.... Vroagerr.... kon je ook instellen wanneer je die Poi's zichtbaar in beeld kreeg. Bijvoorbeeld door tot een bepaalde "hoogte" in of uit te zoomen. Maar je kon ook de omgeving van je Poi's instellen, bijvoorbeeld romdom je cursor/auto/pijltje of rondom je lokatie waar je op dat moment bent....of juist daar waar je heen gaat.... Misschien dat daar nog iets in te stellen is ?
Andere mogelijkheid is je sys.txt .... als die al aanwezig is. Misschien staat daar een optie uitgeschakeld om ze te tonen ? Sys.txt eventueel even van naam veranderen (dat kan dan ook weer makkelijk terug veranderd) zodat die niet meer functioneel is (wel daarna weer een softreset geven) Of toch die inhoud van die sys.txt even goed bekijken (of hier neer zetten zodat wij dat kunnen doen voor je)
De savemap kan je ook verwijderen (wordt elke keer opnieuw aangemaakt) zodat de laatste instellingen niet gebruikt worden. Ik neem dan maar even aan dat primo 2 die ook heeft. (zal toch eens op zoek gaan naar die primo2 zodat ik het eens kan bestuderen)
Nu even als MOD: Ik ga deze lijn vandaag of morgen even verplaatsen, hij staat hier bij nieuwtjes niet in de juiste lijn. Er komt hier dan een link zodat je hem weer terug kan vinden, maar ik moet er even een juiste lijn voor zoeken of maken.
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
harryd
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 30 Januari 2012, 06:04:45 » |
|
Hier volgt sys
[Interface] vga=0 show_exit=1 ;show_minimize=1 extra_settings=1 shutdown_time=0 capture_to_jpeg=1 show_mapchanger=1 show_programs=1
[rawdisplay] highres=0 screen_x=480 screen_y=272 stretch=1 class="landscape"
[folders] has_secondary_root=0
[utility] calibratefix=1 ; ; If gps signal don't lost write - "0"; if lost write "1"
;[gps] ;baud=57600 ;port=2 ;source="virtserial" ;set_messages="0" ;
[TMC] port = "COM, 2" source = "eten" gps_source = 0 auto_tuning="1" saved_last_frequency="1040"
;[tmc] ;saved_config_available="1" ;saved_config_classname="GNS_GPSTMC_SOURCE" ;saved_config_portname="COM" ;saved_config_port="1" ;auto_tuning="1" ;saved_last_frequency="1040"
[mapchanger] map_ta="TELEATLAS" ; - you can write other title map_nt="NAVTEQ" map_ot="TOP MAP"
[tripcomputer] num_of_trips=4
[vr] disabled=0
[3d_config] disable_roadsign_navigation_mode=0 roadsign_lines_per_screen=10 rotated_roadsigns=0
[sound] csv_voice_enabled=1 ding=0
[debug] skip_eula=1 screenshotsavecameraini=0 screenshotfilename="\captures\ecran_%02d.jpg" show_battery_percent=1 experimental_features=1 ;show_networkservices=1
;[lua] ;backlightdetails=1
[gestures] border_width=130
;[tmc-http] ;enabled=1
[map] show_oneway=1 2dheadup=1 show_oneway_3d=1 poi_grouping_distance=0 3d_max_zoomlevel=800; 3d_min_zoomlevel=30;40 speedcam_visibility=500; 3d_max_tiltlevel="8700" 3d_default_tiltlevel="8200" 3d_max_zfar=5000 3d_buildings=1 3d_landmarks="1" 3d_roads="1" 3d_tunnels="1" follow_gps=1
[2d] guidancearrow_disappearlevel=600 guidancearrow_maxshift=12 minguidancearrowsize=20 minguidancearrowsize_zoomlevel=1200 maxguidancearrowsize=65 maxguidancearrowsize_zoomlevel=0
[3d] planned_route_track_width="5" planned_route_track_contour_width="1" planned_route_contour_width="1" max_pois_on_horizont="5"
[navigation] junction_view_distance=300 ;(200) junction_view_distance_ramp=300 ;(400) junction_view_distance_highway=400 ;(800) simple_crossborder_warning=1 use_duration_for_tunnel=0 show_current_city=1 show_city_in_next_street = 1 show_city_in_next_street_distance = 1000 autoreplan_action="AUTO" gps_pos_to_road=1 show_countrychange=1
[camera.roundabout] enabled=0
[feature] text_guidance=1 signpost_coloring=1 tmc_event_coloring=1 tmc_traffic_side=1 ding=0
[dynamiccompressor] ;TTS voice compressor=1 gain=10
[tts] automatic_direction_conversion=1 announce_exit_directions=1 always_say_road_names=3 skip_exit_numbers=1
gr harry
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|