Nog even over de filemeldingen. Zou zeggen, even geduld!
Ik ben er intensief mee bezig... dwz ik kijk nu iedere dag na of er filemeldingen binnen komen of niet. Ben daar gisteren mee begonnen (zaterdag) en vandaag ook onder de loep genomen. Voor het ogenblik op beide dagen 11 'bladzijden' (schermen) vol telkens met allerlei meldingen van wegenwerken, geblokkeerde wegen, enz... maar nog geen enkel filemelding? Nu, het kan wel zijn dat er gewoonweg
geen files zijn! Op de radio werd er ook niet gesproken over files maar over ongevallen (dit was vandaag op de E40 op weg naar de Makro). Het rare was wel: Op zeker moment zegt hij/zij, "U naderd een file, route wordt herberekent... " en in de lijst is er nergens een filemelding te vinden of ik kwam nergens een file tegen???

Nu ben ik volgende van plan:
Ik ging dus deze morgen naar de Makro om, ja hoor, samen met mijn schoonbroer een MIO C710 te gaan kopen voor hem (voor maar 375€, niet te geloven...).

Ik heb met hem het volgende afgesproken, namelijk:
hij laat hem nu eventjes nog origineel (vers uit de doos) en morgen doen we beiden opnieuw de test. Normaal zijn er helaas op maandag zeker files in het land (ring rond Brussel bijvoorbeeld). Als hij een filemelding terug vindt in zijn mio belt hij mij onmiddellijk op, en omgekeerd. Zo kan ik checken of ik ook nog dit melding krijg. Hij deed de laatste update nog niet, dus zo weten we of het daar aan ligt.
Volgens mij kan het zo goed als niet aan de aangepaste UI versies liggen. Ik gebruik nu al een week die van Acer, en moet zeggen, die bevalt mij trouwens enorm goed

.
Eveneens houden mijn schoonbroer en ik ook de mobiele politie controles in het oog... komen die er nu nog (terug) op of niet? Ook deze onduidelijkheid is er nog.
Hoop jullie hier mee van dienst te zijn en je zal dus de komende dagen mijn bevindingen hier kunnen lezen. Ik dacht ook even dat het misschien enkel een probleem is in België en niet in Nederland? Of kan dat geen invloeit hebben? Ik denk voor ogenblik dat enkel toeval is ofwel dat het aan de tmc uitzendingen zelf ligt... . De verkoper deze morgen (eentje van mio zelf die show stond te verkopen met toestel) wist er alvast niets van, ook wel niet raar, want hij kende niets over toestel. Eigenlijk schamelijk, hij zei zelfs tegen de mensen dat je moet betalen voor de updates van de kaarten?! In de toekomst misschien wel, maar nu toch nog niet. Zo ging het verder maar ben beginnen zwijgen want wilde dat jongetje niet volledig in zijn hemd zetten!

Nu, we zien wel!
Groeten Ramsesser