Mioforum
8 September 2010, 23:53:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Wie Woont Waar
Route database
Alle advertenties

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
online adverteren www.m4n.nl
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Geen TMC filemeldingen met MioMap v3.2 - 7 november release  (gelezen 1406 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ambionix
Lid
**

« Gepost op: 1 December 2006, 14:07:27 »

Ik heb net bijgewerkt via Mio Update.
Nu staat de MioMap v3.2 - 7 november release op mijn Mio c710.

Ik merk op dat er sindsdien geen file meldingen meer binnenkomen via TMC.
Alle andere soort meldingen zoals werkzaamheden, afgesloten wegen, ongevallen, ... komen wel binnen.

Ik denk dat ik dit probleem bij Mio Tech moet melden.

Dank bij voorbaat
Ambionix
« Laatste verandering: 3 December 2006, 16:56:32 door Darcey » Gelogd

Mio C710 - iGo8 (Kiskutya v1.8 skin) - MioMap v3.2 (Hacked - 1 Maart 2007) - Hacked UI v1.3
TCPMP - Total Commander - MioTool - ITaskMgr - CorePlayer Mobile - GPS Tunnel Tweak
peter123456
Steunend Lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 1 December 2006, 18:29:14 »

staat op de dvd meegeleverde dvd.

ex 269, nu 710......
TheAcer
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 1 December 2006, 19:17:08 »

Hoeveel topics ga je beginnen, en in welke topics heb je dit probleem al niet aangehaald.

Een beetje geduld kan af en toe geen kwaad.

Eddy
Sylvester
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 2 December 2006, 10:51:37 »

Ambionix, ik stel voor dat we alle andere meldingen van jouw TMC probleem verwijderen en hier even verder gaan met jouw specifiek probleem, want blijkbaar is er niemand anders met dit probleem.

Het heeft geen zin om in diverse andere topics steeds hetzelfde te melden.
Je hoeft niet bang te zijn, er zijn genoeg leden en moderators om alle berichten gelezen te krijgen, dus ook deze hier door jou gestart.

Ook het her en der verspreiden van jouw probleem is niet bevorderlijk voor de leesbaarheid van jouw probleem, en nog minder voor het bieden van een oplossing.
Dus ik stel voor dat je hier nog eens stap voor stap uitlegt wat je allemaal hebt gedaan, welke updates je hebt gedaan op welke manier, enz...

Wat die Miomap.exe betreft, die snap ik niet goed, waarom vraag je steeds naar een kopie? Die kan je toch zelf bemachtigen bij Mio door het updaten van jouw toestel.
Je zegt dat je hem hebt overschreven, maar daar twijfel ik aan. Je vindt die nog altijd terug in de cache map op je PC.
Als je er niet uitkomt, stel ik voor dat je je VOLLEDIG toestel vanaf het begin opnieuw installeert, met de meegeleverde DVD's. Dan wis je alle update elementen op je PC -zoals hier op het forum omschreven- en dan opnieuw de update naar 3.2 doet.

Wat die files betreft : het kan ook normaal zijn dat er geen files zijn hé. Er hoeven niet elke dag files te zijn, dat is niet de bedoeling.

« Laatste verandering: 2 December 2006, 10:54:44 door Sylvester » Gelogd
ramsesser
Steunend Lid

Oostkamp [België]

« Antwoord #4 Gepost op: 3 December 2006, 16:49:34 »

Nog even over de filemeldingen. Zou zeggen, even geduld!
Ik ben er intensief mee bezig... dwz ik kijk nu iedere dag na of er filemeldingen binnen komen of niet. Ben daar gisteren mee begonnen (zaterdag) en vandaag ook onder de loep genomen. Voor het ogenblik op beide dagen 11 'bladzijden' (schermen) vol telkens met allerlei meldingen van wegenwerken, geblokkeerde wegen, enz... maar nog geen enkel filemelding? Nu, het kan wel zijn dat er gewoonweg geen files zijn! Op de radio werd er ook niet gesproken over files maar over ongevallen (dit was vandaag op de E40 op weg naar de Makro). Het rare was wel: Op zeker moment zegt hij/zij, "U naderd een file, route wordt herberekent... " en in de lijst is er nergens een filemelding te vinden of ik kwam nergens een file tegen???  Huh?
Nu ben ik volgende van plan:
Ik ging dus deze morgen naar de Makro om, ja hoor, samen met mijn schoonbroer een MIO C710 te gaan kopen voor hem (voor maar 375€, niet te geloven...).  mrgreen
Ik heb met hem het volgende afgesproken, namelijk:
hij laat hem nu eventjes nog origineel (vers uit de doos) en morgen doen we beiden opnieuw de test. Normaal zijn er helaas op maandag zeker files in het land (ring rond Brussel bijvoorbeeld). Als hij een filemelding terug vindt in zijn mio belt hij mij onmiddellijk op, en omgekeerd. Zo kan ik checken of ik ook nog dit melding krijg. Hij deed de laatste update nog niet, dus zo weten we of het daar aan ligt.
Volgens mij kan het zo goed als niet aan de aangepaste UI versies liggen. Ik gebruik nu al een week die van Acer, en moet zeggen, die bevalt mij trouwens enorm goed thumbs.
Eveneens houden mijn schoonbroer en ik ook de mobiele politie controles in het oog... komen die er nu nog (terug) op of niet? Ook deze onduidelijkheid is er nog.

Hoop jullie hier mee van dienst te zijn en je zal dus de komende dagen mijn bevindingen hier kunnen lezen. Ik dacht ook even dat het misschien enkel een probleem is in België en niet in Nederland? Of kan dat geen invloeit hebben? Ik denk voor ogenblik dat enkel toeval is ofwel dat het aan de tmc uitzendingen zelf ligt... . De verkoper deze morgen (eentje van mio zelf die show stond te verkopen met toestel) wist er alvast niets van, ook wel niet raar, want hij kende niets over toestel. Eigenlijk schamelijk, hij zei zelfs tegen de mensen dat je moet betalen voor de updates van de kaarten?! In de toekomst misschien wel, maar nu toch nog niet. Zo ging het verder maar ben beginnen zwijgen want wilde dat jongetje niet volledig in zijn hemd zetten! mrgreen

Nu, we zien wel!

Groeten Ramsesser

|Mio C710 (bewerkingen via semi-unlock)
|Miomap v3.3 5 sept 2007
|Datazip v3.3 De Doper thema UI
|Maps: West-europa (2007/10), Oost -Europa (2007/10), Africa (2007/05), Asia  (2007), Australia (2007/09), Midden Oosten (2007/07) en USA (2007/10)
|aangepast: Dutch_be zip - "Richting", gfx map,....
Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

« Antwoord #5 Gepost op: 3 December 2006, 16:58:31 »

Ik heb hier een 269+ zonder enige veranderingen, en de TMC berichten komen ook niet toe.  De rede is simpel, RADIO 2 vlaams brabant (waar het signaal van komt) is hier te zwak en de TMC ontvanger ontvangt deze dus niet.

Dat zal ook wel met andere toestelen het geval zijn.

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
Sylvester
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 3 December 2006, 17:09:05 »

ramsesser, keep up the good work  thumbs
Laat ons het resultaat weten.
Ambionix
Lid
**

« Antwoord #7 Gepost op: 3 December 2006, 17:32:16 »

Bedankt ramsesser, ben ik blij dat ik niet de enige ben die dit vaststelt.

Ter info ook ik doe 2 maal per week de rit naar Brussel.
Verleden vrijdag stond ik letterlijk in de file en er kwam maar geen TMC melding.

Met de versie van 22 september had ik dat niet meegemaakt.
Toch wel raar dat dit net zou samenvallen met m'n update naar de versie van 7 november.

Nu heeft TheAcer me de versie van 22 september van MioMap terug bezorgd.
Ik had die zelf niet meer want op de DVD staat de v3.1 en als je nu een update doet krijg je steeds de 7 november versie.

Dinsdag moet ik terug naar Brussel en laat ik jullie weten of de file TMC meldingen terug zijn.

Groeten Ambionix

Ik heb hier een 269+ zonder enige veranderingen, en de TMC berichten komen ook niet toe.  De rede is simpel, RADIO 2 vlaams brabant (waar het signaal van komt) is hier te zwak en de TMC ontvanger ontvangt deze dus niet.

Dat zal ook wel met andere toestelen het geval zijn.

Om een betere ontvangst te hebben heb ik m'n Mio antenne verlengd met de antenne van m'n oude Stereo installatie. Mijn ontvangst is nu stukken beter.

Groeten Ambionix

beide samengevoegd
« Laatste verandering: 3 December 2006, 18:00:15 door Darcey » Gelogd

Mio C710 - iGo8 (Kiskutya v1.8 skin) - MioMap v3.2 (Hacked - 1 Maart 2007) - Hacked UI v1.3
TCPMP - Total Commander - MioTool - ITaskMgr - CorePlayer Mobile - GPS Tunnel Tweak
ramsesser
Steunend Lid

Oostkamp [België]

« Antwoord #8 Gepost op: 4 December 2006, 17:26:57 »

Hallo iedereen,

Zoals belooft, hier het resultaat van mijn onderzoek vandaag naar de werking van tmc-filemelding.

Kortom, alles werkt zoals voordien, dus echt NIETS aan de hand!!!  nono thumbs

Deze morgen was schoonbroer hier en had dus nu 2 gps toestellen in huis. Toen we TMC meldingen bekeken had ik met mijn aangepaste mio versie (update van 7 nov, UIversie van Eddy, ...) 11 bladzijden vol en mijn schoonbroer met de originele mio (versie augustus, de staat van aankoop, moet dus nog geüpdate worden) maar 10 bladzijden... mrgreen Maw werkt volgens mij met update nu nog beter dan voordien. Wel hadden we beiden maar enkel meldingen van ongevallen, wegwerkzaamheden enz... .
Dus radio berichten zitten beluisteren en om 16u was zover, heel wat file ellende op de wegen.
Terug mio met antenne in de ether gebracht en had nu 13 bladzijden vol met in totaal 9 filemeldingen!!! erop, met juiste icoontje en plaats beschrijving (alles kreeg ik binnen via frequentie radio 2 Oost-Vlaanderen, 98.6MHz). Zelfs een nieuw icoontje ontdekt (voor mij althans) met enkel een uitroepteken (!) erin, dat zou wijzen op een gevaar??? Monster op de weg?   alien

Helaas was er ook op de radio sprake van mobiele flitscontroles maar die waren niet terug te vinden in de lijst en dus ook niet kunnen controleren of die tijdens navigeren nog getoond worden.

Hoop jullie van dienst geweest te zijn met deze info, voor mij mag deze topic afgesloten worden... tot er eventueel toch iemand (zoals vroeger) een melding krijgt van mobiele flitscontroles.  police

Groetjes Ramsesser  doei

|Mio C710 (bewerkingen via semi-unlock)
|Miomap v3.3 5 sept 2007
|Datazip v3.3 De Doper thema UI
|Maps: West-europa (2007/10), Oost -Europa (2007/10), Africa (2007/05), Asia  (2007), Australia (2007/09), Midden Oosten (2007/07) en USA (2007/10)
|aangepast: Dutch_be zip - "Richting", gfx map,....
Magic
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 4 December 2006, 18:53:52 »

Vandaag naar Duitsland geweest (Essen Motorshow Smiley) en zelfs zonder Antenne kreeg ik gewoon TMC filemeldingen.

V3.2 7 november, lijkt inderdaad niks aan de hand te zijn  applause
coszmo
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 4 December 2006, 19:41:53 »

Ook bij mij normale TMC meldingen met versie van 7 november
Ik kan geen verschil merken .
 hello
Ambionix
Lid
**

« Antwoord #11 Gepost op: 5 December 2006, 09:30:10 »

Mijn excuses voor de verkeerde info.

Ik denk dat mijn probleem ligt aan het feit dat ik mijn traject op de rand van Vlaanderen en Wallonië ligt.
Zo komt het dat mijn Mio niet lang genoeg een zender kan vasthouden om de filemeldingen te geven.

Ik denk dat ik dringend mijn Mio met mijn auto-antenne zal moeten verbinden om een betere ontvangst te hebben.

Bedankt @Ramsesser voor het onderzoek  thumbs

Groeten Ambionix

dmeerpa
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 13 December 2006, 18:32:46 »

Ik rij dagelijks van Brugge naar Elsene (Brussel). Ik heb bijna altijd TMC, tot deze namiddag rond 16u40, ik maar 1 melding had. Mijn tmc antenna zat wat weggewerkt onder het dashboard. Ik heb deze, toen ik in de file stond voor een ongeval in Aalter, losgemaakt en aan de voorruit vastgemaakt. In een mum van tijd had ik 10 blz meldingen, ook deze voor de file waar ik instond.
Ik heb er nog niet op gelet hoe het zit in Brussel. Mijn Sony NV-U 70T kreeg in Brussel enkel meldingen van een Franstalige zender. De mio krijgt ook tmc van Q Music, iets wat mijn sony niet had.
Ik ga deze week eens kijken wat het geeft wanneer ik de tmc antenne zou verbinden aan mijn autoradio antenne.
hvbest
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 13 December 2006, 18:53:19 »

Heb ook de MioMap v3.2. versie van 7 november en heb absoluut geen problemen met de TMC ontvangst.

Vandaag grote file's op de A2 en deze werden keurig aangegeven allemaal.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

online adverteren www.m4n.nl