BKp
Steunend Lid

Geslacht: 
Mio 269+
|
 |
« Gepost op: 5 September 2006, 10:04:56 » |
|
Hoi,
Weet iemand of het mogelijk is de "cijfers" die de afstand tot de volgende actie aangeven (links onder, en waar op het laatste moment de horizontale balkjes verschijnen) vergroot kunnen worden ?
In de Mio 268/269 zijn ze ongeveer 3 mm hoog, bij TomTom is deze aanduiding, ik denk wel 1 cm hoog. Als dit zou kunnen, wordt het gebruik met name op de motor een stuk aantrekkelijker.
BKp Almelo
|
|
|
|
|
|
Vriendelijke groet BKp
Mio-269+ (unlock via: vol-vlag-softreset) Software: MioMap V2 / V 3.2 iGO8 / PoiWarner / RePow-20(1027)
|
|
|
|
Mio-hacker
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 5 September 2006, 20:17:03 » |
|
Met een gelockte Mio kun je dat niet aanpassen.
Met een geunlockte misschien wel: Ik heb wel eens zitten spelen met font groottes:
Je kunt in de map MioMap/LayoutLandscape een kopie maken van het bestand mapviewlt.ini naar bijv. mapviewlt.old
Dan kun je later altijd weer terug als je verandering niet goed is door de .old file naar ini te kopieren.
Dan open je dit ini bestand. Het bevat de positie en grootte van de vensters op de kaart.
Daar kun je dan bij een aantal velden het font aanpassen, van bijvoorbeeld Normal naar NormalBold, voor dikke letters.
Ik heb het niet geprobeerd met de afstand, maar je zou bij [Distance] ( ik denk dat dat het afstand veld is ) de regel Font=LargeBold toe kunnen voegen.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 5 September 2006, 23:13:31 door Mio-hacker »
|
|
|
|
|
BKp
Steunend Lid

Geslacht: 
Mio 269+
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 5 September 2006, 23:20:30 » |
|
Hoi Mio-hacker,
Bedankt voor je reactie. Ik heb een geunlockte 269+ Dus ga ik zeker uitproberen wat je voorstelt. De resultaten zal ik hier op het forum melden.
Grt. BKp
|
|
|
|
|
|
Vriendelijke groet BKp
Mio-269+ (unlock via: vol-vlag-softreset) Software: MioMap V2 / V 3.2 iGO8 / PoiWarner / RePow-20(1027)
|
|
|
BKp
Steunend Lid

Geslacht: 
Mio 269+
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 6 September 2006, 12:56:14 » |
|
Ik heb in het bestand "mapviewlt.ini" te vinden via: MioMap/LayoutLandscape/ (en dan zoeken), het volgende aangepast.
[nextinfo] Font = NormalBold naar: Font = LargeBold
[routeinfo] Font = NormalBold naar: Font = LargeBold
[infobar] de regel: Font = LargeBold (toegevoegd)
Het resultaat is niet hetgeen ik graag had wllen hebben, Hogere/Grotere Cijfers op de display.
Wat ik nu wel bereikt heb is, dat alle cyfers VET op de dislpay staan, is iets duidelijker af te lezen.
Grt Bkp
|
|
|
|
|
|
Vriendelijke groet BKp
|
|
|
|
Mio-hacker
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 6 September 2006, 19:31:14 » |
|
Dan hebben we de volgende truc nog voor je:
In de map MioMap/skins/Miomap staat een file MioMap.ini. Maak hier een backup van.
Zoek hierin naar [Fonts]
Je kunt dan de grootte van teksten veranderen voor bijvoorbeeld Normal en Large.
Wel in kleine stapjes proberen, want alle teksten veranderen dan.
Even Softresetten, anders neemt hij de settings niet altijd over.
Bevalt het niet, dan de originele MioMap.ini weer terugzetten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BKp
Steunend Lid

Geslacht: 
Mio 269+
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 7 September 2006, 11:23:08 » |
|
Bedankt, gaan we ook weer uitproberen. Laat resultaat van de instellingen hier weten.
Reeds uitgeprobeerd met het volgende resultaat: In "Fonts" Large van 14 in stapjes naar 18 Normal van 12 in stapjes naar 16
De tekst is aanzienlijk beter af te lezen !! Het probleem is echter dat op de display het(getal) aantal satellieten, vrijwel gehalveerd wordt (bv een "8" lijkt op een "0" ) Het zelfde geldt voor de TMC aanduiding. In stapjes terug, bij de instelling: Large 15 en Normal 13 waren de cijfers weer oorspronkelijk, dus uiteindelijk een kleine verbetering.
Groet, BKp
|
|
|
|
« Laatste verandering: 7 September 2006, 12:56:31 door BKp »
|
|
Vriendelijke groet BKp
|
|
|
|
Mio-hacker
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 7 September 2006, 23:49:27 » |
|
Mooi, dat het een kleine verbetering geeft, maar we gaan natuurlijk door tot het perfect is.  Ik denk dat je een 0 ipv een 8 ziet omdat het gps venstertje te klein wordt voor het gekozen font. De grootte van het gps en tmc venster kun je in defaultlt.ini en defaultTMC.ini veranderen, maar dan zou je in de knoei kunnen komen met de rest van de vensters, omdat die dan gaan overlappen, en dan weet ik niet wat er gebeurt. Wat je nog wel zou kunnen proberen: Edit: deze informatie is verplaatst naar de howto's in dit topic(Als je hier als gast bent, moet je even registreren om dit te kunnen lezen)
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 September 2006, 23:48:29 door Mio-hacker »
|
|
|
|
|
BKp
Steunend Lid

Geslacht: 
Mio 269+
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 8 September 2006, 11:42:46 » |
|
Heb eea. uitgevoerd zoals je beschreven hebt. Zó goed afleesbaar heb ik de diplay nog nooit gehad Het contrast is nu echt optimaal.
Toch vind ik het jammer, dat wat ik graag had gewild nl. grotere/hogere cijfers "in de melding tot de volgende actie". (nu) nog niet gelukt is.
Mio-hacker bedankt voor je hulp (en kennis) !!!
|
|
|
|
|
|
Vriendelijke groet BKp
|
|
|
|
Mio-hacker
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 September 2006, 23:24:10 » |
|
Toch vind ik het jammer, dat wat ik graag had gewild nl. grotere/hogere cijfers "in de melding tot de volgende actie". (nu) nog niet gelukt is.
BKp, ik had toch beloofd door te gaan tot het gelukt is. En wat denk je: Het is gelukt !!!!Edit: de informatie die hier stond is verplaatst naar de howto's in dit topic(Als je hier als gast bent, moet je even registreren om dit te kunnen lezen) Dan passen je cijfers nog net in het venster, alleen de tekst NEW ROUTE wordt een beetje afgekapt. Dat vind ik persoonlijk niet erg, ik begrijp wel wat hij bedoelt. Als je nog grotere cijfers wilt, moet het venster groter, en dat kan wel, maar dan moeten de vensters erboven, met de pijltjes voor de volgende afslag etc ook verplaatst worden, en dat is weer een aparte operatie. Ik zou zeggen, probeer het eens, en laat maar even weten of het gelukt is
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 September 2006, 23:51:01 door Mio-hacker »
|
|
|
|
|
BKp
Steunend Lid

Geslacht: 
Mio 269+
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 11 September 2006, 18:50:52 » |
|
Mio-hacker, GEWELDIG !!!!!!!!  (De cijfers 2 keer zo groot als standaard) Dit is precies wat ik graag wou hebben ! Nu kan ik zonder leesbril (is een beetje lastig op de motor) de afstand tot de volgende actie aflezen. Als je de opdracht niet kunt horen, kun je in ieder geval zien "wanneer" je "wat" moet doen. Het lijkt me echt een onderwerp voor "How-To" Er zullen vast meer mensen zijn die dit willen hebben, want ook in de auto is het prettig aflezen. Mio-hacker, reuze bedankt 
|
|
|
|
|
|
Vriendelijke groet BKp
|
|
|
|
Mio-hacker
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 11 September 2006, 23:35:27 » |
|
Schitterend dat het bij jou ook werkt.
Ik zal wel eens kijken of ik een kleine samenvatting in elkaar kan draaien voor in de How-to's, daar staat nog niet al te veel in voor de 26x-plus modellen. Daar moeten we dus maar wat aan doen.
En het doet me plezier om je te kunnen hebben helpen.
volgens Finkers: En weer verlaat een tevreden klant het pand...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Henky
Lid

Geslacht: 
Mio 296+ Mio Spirit 575 live
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 12 September 2006, 21:19:29 » |
|
Ik heb het ook veranderd, en het werkt perfect  Weet iemand ook hoe je het contrast kan veranderen? (Met het daglicht op de fiets kun je haast niets zien op het display van de Mio 296+  ) Met de instellingen kun je het natuurlijk ook veranderen maar dat is niet toereikend bij mij  Is hier iets aan te doen?? Het zal wel niet maar ik vraag het toch maar. Groetjes Henky
|
|
|
|
|
|
Mio 269+ met Igo8 Mio Spirit 575 Live
|
|
|
|
Mac
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 12 September 2006, 21:58:20 » |
|
... Weet iemand ook hoe je het contrast kan veranderen? (Met het daglicht op de fiets kun je haast niets zien op het display van de Mio 296+  ) Met de instellingen kun je het natuurlijk ook veranderen maar dat is niet toereikend bij mij  Is hier iets aan te doen?? Het zal wel niet maar ik vraag het toch maar... Toch wel, ga naar onze oosterburen op http://www.navifriends.com/ en schrijf je in. Ga vervolgens naar het forum "Map-Styles für MN|5" ( http://www.navifriends.com/phpbbForum/viewforum.php?f=61) en zoek een kleurencombinatie die je aanstaat, er zijn er heeeel veel. Download het bijbehorende zip bestand en pak het uit. Kopieer de gevonden mpl bestanden naar de Mio, in de map "\Storage Card\Maps\" en presto, nieuwe kaartkleuren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mio-hacker
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 12 September 2006, 22:07:30 » |
|
Volgens mij kun je het op 2 plekken veranderen:
In MioMap, als je instellingen kiest, en dan weergave, hier helderheid dag maximaal zetten ( = 8 geloof ik ) Als je MioMap afsluit, krijg je een rood scherm met daarin de tekst navigatie, en een bewegend autootje. Hierin klik je op het icoon met de hamer. Dan kun je daar ook de instelling van het backlight verhogen. Misschien dat dat nog helpt.
In de bovenstaande berichten heb je al kunnen lezen hoe je de achtergrond naar echt zwart kunt zetten, ipv donkergrijs.
Als dit nog niet helpt, dan wordt het een moeilijk verhaal in de felle zon denk ik. Dan moet je meer aan constructies als zonnekapjes etc gaan denken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Henky
Lid

Geslacht: 
Mio 296+ Mio Spirit 575 live
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 12 September 2006, 22:23:19 » |
|
Dat heb ik al geprobeerd,en wat die duitse site betreft, zo goed is mijn duits ook weer niet:icon_frown: Misschien dat iemand dat een beetje kan vertalen?
Groet Henky
|
|
|
|
|
|
Mio 269+ met Igo8 Mio Spirit 575 Live
|
|
|
|